• 1
  • 2
2009-10-11, 01:48
Medlem
Bullsquids avatar
tolerans är något man utvecklar sjukt snabbt på benzo, det kan räcka med enstaka ggr...sen när du förklarar att du inte känner nåt. visst är det fullt möjligt osv men både benzo och alkohol skapar tolerans snabbt,
sen är det fortfarande konstigt om du inte skulle känna nåt i de doserna.
testa dosera ännu högre, jag har själv vart i samma sits där inget verkar ge effekt : (
Citera
2009-10-11, 02:41
Medlem
sveningmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elrandhir
Dett kallas att man är delusional...

Så du menar att jag bara får för mig att jag inte blir flöddrad på benzo

Dock så diggar jag benzo och dom fungerar mot ångest och tristess, men jag blir aldrig "flöddrad".
Senast redigerad av sveningmar 2009-10-11 kl. 02:43.
Citera
2009-10-11, 09:05
Medlem
Theberzerkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
tolerans är något man utvecklar sjukt snabbt på benzo, det kan räcka med enstaka ggr...sen när du förklarar att du inte känner nåt. visst är det fullt möjligt osv men både benzo och alkohol skapar tolerans snabbt,
sen är det fortfarande konstigt om du inte skulle känna nåt i de doserna.
testa dosera ännu högre, jag har själv vart i samma sits där inget verkar ge effekt : (
Tog du dig ur den, och i så fall hur gjorde du?
Mvh Theberzerker
Citera
2009-10-11, 09:39
Medlem
chiricos avatar
TS: jag kände en person med nåt medfött enzymfel i levern, hon kunde ta jävligt höga doser ibland utan att kroppen lyckades bryta ner allting som den skulle. tror att hon gick upp i tolerans ganska snabbt också.

jag tänker att det kanske inte måste vara medfött utan att man kan hamna i ett liknande läge mitt i livet? men jag vet inte, har inte läst medicin.
Citera
2009-10-11, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sveningmar
Så du menar att jag bara får för mig att jag inte blir flöddrad på benzo

Dock så diggar jag benzo och dom fungerar mot ångest och tristess, men jag blir aldrig "flöddrad".

Det var inte riktigt det jag syftade på :P

skippa den raden bara, var resten av det jag skrev som var av vikt igentligen.
Citera
2009-10-11, 15:11
Medlem
sveningmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elrandhir
Det var inte riktigt det jag syftade på :P

skippa den raden bara, var resten av det jag skrev som var av vikt igentligen.

En så har du också fel när du säger att "Det finns ingen naturlig tolerans, bara vana, eller diff beroende på hur stor man är."

Folk kan vara olika känsliga för olika substanser. Jag kan i princip dra i mig hur mycket som helst av vad som helst. Behöver ofta flera gånger större dos än polarna..
Citera
2009-10-11, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sveningmar
En så har du också fel när du säger att "Det finns ingen naturlig tolerans, bara vana, eller diff beroende på hur stor man är."

Folk kan vara olika känsliga för olika substanser. Jag kan i princip dra i mig hur mycket som helst av vad som helst. Behöver ofta flera gånger större dos än polarna..

Whatevah, orkar inte fortsätta denna diskussionen just nu :P kändes bara drygt.
Citera
2009-10-13, 21:55
Medlem
Theberzerkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chirico
TS: jag kände en person med nåt medfött enzymfel i levern, hon kunde ta jävligt höga doser ibland utan att kroppen lyckades bryta ner allting som den skulle. tror att hon gick upp i tolerans ganska snabbt också.

jag tänker att det kanske inte måste vara medfött utan att man kan hamna i ett liknande läge mitt i livet? men jag vet inte, har inte läst medicin.

Kan man be om hjälp för sådant kanske? Kanske säga till läkaren att man alltid tagit Alvedon mot sina besvär men nu på sista tiden så har Alvedonet slutat verka, men att en vän sagt att det kan vara enzymfel?

Eller kan tankeverkstan på fb's drogforum hitta på någon bättre lösning?
(ps: Att lägga ner är ingen lösning)
Senast redigerad av Theberzerker 2009-10-13 kl. 21:58.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in