2009-10-10, 00:49
Medlem
Jag har alltid uppskattat folk från Skåne. Jag tycker att de gör sitt bästa. De vill byta sina "fräscha" band mot ett normalt svenskt medborgarskap. Jag, personligen, skulle gärna se fler skåningar i olika utbytesprogram för att försöka bli svenskar. Jag har träffat flera stycken, och jag lovar, alla är inte omöjliga att assimilera.

Vilka är era erfarenheter av skåningar? Svårigheter? Anpassningsbarhet? Berätta mer om era erfarenheter av skåningen!
Senast redigerad av IvanLendl 2009-10-10 kl. 00:54.
Citera
2009-10-10, 00:54
Medlem
the_dude82s avatar
Äh, gå och lägg dig och sov ruset av dig din mupp.
Citera
2009-10-10, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the_dude82
Varför lägger du dig i, ditt Södertälje-mongo? Det här handlar om hur vi ska assimilera skåningar. Har du problem med det så dra åt helvete. Vi försöker LÖSA problem här - du vill som vanligt bara skapa fler. Lägg ner innan du riskerar att bli identifierad och en del av problemet.
Citera
2009-10-10, 01:02
Medlem
Disortions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Jag har alltid uppskattat folk från Skåne. Jag tycker att de gör sitt bästa. De vill byta sina "fräscha" band mot ett normalt svenskt medborgarskap. Jag, personligen, skulle gärna se fler skåningar i olika utbytesprogram för att försöka bli svenskar. Jag har träffat flera stycken, och jag lovar, alla är inte omöjliga att assimilera.

Vilka är era erfarenheter av skåningar? Svårigheter? Anpassningsbarhet? Berätta mer om era erfarenheter av skåningen!

De kan säkert anpassa sig bara de lär sig språket
Citera
2009-10-10, 01:06
Medlem
Snyfts avatar
frågan är ju om man verkligen vill bli "svensk"...
Citera
2009-10-10, 01:08
Medlem
Dr.Dres avatar
Jaha, hör ni...

Jag får väl helt enkelt välja att stå på anti-skåningsidan, alltså bland de som anser att skåningarna är problemet.

Detta grundar sig inte i några specifika erfarenheter av skåningar - dessa har varit i sin helhet goda - utan snarare systemet Skåne bygger på.
Jag tycker inte det är svenskt på all på samma sätt som resten av landet, det borde tvärt om (som många andra också anser) förknippas samt förenas med våra lite långsammare tänkande nordiska grannar. Jag talar förstås om Danmark.

Det jag vet om Skåne, är att där finns blonda brats och arga invandrare. Ingenting av detta tycker eller tror jag är speciellt värdefullt för Sverige.
Sedan ligger ju även Partille i Skåne, vilket säger en hel del bara det.
Citera
2009-10-10, 01:09
Medlem
Klasskillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_dude82

Tumme upp

Dock fick jag mig ett skratt såhär på nattkvisten
Citera
2009-10-10, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disortion
De kan säkert anpassa sig bara de lär sig språket
Jo, kanske det. Personligen har jag upplevt skåningar som babblar på. De tror att de "förstår" språket, utan att uppfatta att vi andra inte har en aning om vad de tjattrar om! Hur ska vi hantera dessa fall, där de tror att de gör sig förstådda, men ingen annan har en aning om vad de pratar om?
Citera
2009-10-10, 01:11
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyft
frågan är ju om man verkligen vill bli "svensk"...
Beror väl på. Hellre än skåning i alla fall.

Men nu var inte det diskussionen, utan om vi svenskar vill ha med er skåningar att göra.
Citera
2009-10-10, 01:12
Medlem
Disortions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Jaha, hör ni...

Jag får väl helt enkelt välja att stå på anti-skåningsidan, alltså bland de som anser att skåningarna är problemet.

Detta grundar sig inte i några specifika erfarenheter av skåningar - dessa har varit i sin helhet goda - utan snarare systemet Skåne bygger på.
Jag tycker inte det är svenskt på all på samma sätt som resten av landet, det borde tvärt om (som många andra också anser) förknippas samt förenas med våra lite långsammare tänkande nordiska grannar. Jag talar förstås om Danmark.

Det jag vet om Skåne, är att där finns blonda brats och arga invandrare. Ingenting av detta tycker eller tror jag är speciellt värdefullt för Sverige.
Sedan ligger ju även Partille i Skåne, vilket säger en hel del bara det.

Finns det ett Partille i Skåne också?
Citera
2009-10-10, 01:14
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Jo, kanske det. Personligen har jag upplevt skåningar som babblar på. De tror att de "förstår" språket, utan att uppfatta att vi andra inte har en aning om vad de tjattrar om! Hur ska vi hantera dessa fall, där de tror att de gör sig förstådda, men ingen annan har en aning om vad de pratar om?
Skulle man inte kunna införa någon slags obligatorisk "svenska A och B"-kurs för skåningar? Eller åtminstone höja socialbidraget för de som går på kursen?
Citera
2009-10-10, 01:15
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disortion
Finns det ett Partille i Skåne också?
Nej, de har tydligen flyttat det gamla. Har ingen källa just nu, men tror det står på Wikipedia.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in