2009-10-09, 21:43
Medlem
Stjälade titeln från en annan tråd.

Planerar att flytta ner till Göteborg från Stockholm snart (som jag även skrev om här: https://www.flashback.org/showthread.php?t=473392&page=14)

Det som är intressant är väl centrala Göteborg och allting söderut. Inte så intresserad av norra delen. Men jag hör iofs gärna vad ni tycker om det ändå. Vilka områden är bra och vilka bör undvikas?

Lite annan info är väl att jag letar efter en 2a eller 3a för 600k till 1.5 mille (efter budgivning).

Tackar för svar!
Citera
2009-10-09, 21:52
Medlem
76jonass avatar
i den prisklassen hälsar dig boskapsgården med öppna armar.
Citera
2009-10-09, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 76jonas
i den prisklassen hälsar dig boskapsgården med öppna armar.

Ah, du kan ju tro. Men jag njöt av citatet:

"”Biskopsgården, en rik stadsdel.” Så lyder stadsdelsnämndens vision för Biskopsgården. Biskopsgården har drygt 25 000 invånare, varav många med rötter i andra länder. En mångfald av kultur och språk utmärker stadsdelen, vilket skapar nya relationer och nya möjligheter."
Citera
2009-10-09, 22:06
Medlem
Necrobutchers avatar
Biskops är helt ok - så länge man bor i Södra. Norra bör man hålla sig borta från.

Med en budget 0-6-1.5 mille kommer du inte så långt.
Citera
2009-10-09, 22:08
Medlem
För att besvara topic: Bäst är att bo i centrum. Vasastaden eller Lorensberg anses som fina områden.

Snittpriset för en bostadsrätt i gbg centrum är 35000kr/kvm enligt färsk statistik. Små lägenheter är alltid dyrare är stora per kvadratmeter så i de centrala delarna kan du inte ens få en liten etta för din maxbudget om 1.5milj. Ett litet renoveringsobjekt längst ner i ett hus på en ganska dålig adress kan du få om du har tur men aldrig en 2:a eller 3:a. Södra göteborg låter därför som en bättre idé för dina krav. Högsbo är ett område som verkar passa din budget bättre. Relativt nära stan med bra förbindelser och billigare att bo.

Såg i en annan tråd att du ville lägga in 200-300k kontant och låna resten utan att ha ett arbete. Detta borde alla förstå är en omöjligheten och alltså är du antagligen ett troll så vet inte ens varför jag bemödar mig ge dig ett svar.

Reserverar mitt svar med att jag bor i Stockholm men har släkt i gbg och bodde där ett tag så kan en del om marknaden där nere iaf.
Senast redigerad av bateman 2009-10-09 kl. 22:12.
Citera
2009-10-09, 22:19
Medlem
MyOwnSoundtracks avatar
Sannegårdshamnen

En vän till mig bor vid sannegårdshamnen, funderar själv på att flytta dit.
Många nybyggda bostäder med utsikt över vattnet, nära till centrum med bara ett tiotal minuter med älvsnabben. Kan knappast bli bättre
Citera
2009-10-09, 22:32
Medlem
cdxz11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyOwnSoundtrack
En vän till mig bor vid sannegårdshamnen, funderar själv på att flytta dit.
Många nybyggda bostäder med utsikt över vattnet, nära till centrum med bara ett tiotal minuter med älvsnabben. Kan knappast bli bättre

Enda nackdelen är att det skall blåsa så förbannat 24/7, lite smått störande men på sommaren lär det vara fett gött med fint väder där ute.
Citera
2009-10-09, 22:41
Medlem
MyOwnSoundtracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdxz11
Enda nackdelen är att det skall blåsa så förbannat 24/7, lite smått störande men på sommaren lär det vara fett gött med fint väder där ute.

Sant med blåsten, fick en jävla vindpust på mig en gång, höll på att falla baklänges. Men jag antar det hör på nåt sätt till, en del av livet i hamnen.
Citera
2009-10-09, 22:47
Medlem
dalars avatar
Jag bor högst uppe på strömmensberg, ovanför bagaregården och redbergsplatsen.. Här blåser det i snitt unge 20-30 sek/m varendra jävla dag!

Men flytta hit! SUPER
Citera
2009-10-09, 22:52
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Har du tur kan du hitta något inom Linné, men då får du nog punga ut med minst 1.5 mille.
Citera
2009-10-09, 22:56
Medlem
tigertompas avatar
Eriksbergs?
Lundby?

De är ju inte jättecentral, men en kvart in till stan. De räcker väl eller?
Citera
2009-10-10, 00:03
Medlem
BaldiNs avatar
Du får bra mycket mer för pengarna utanför GBG, t.ex Mölndal och Partille.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in