Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-10-09, 20:39
Medlem
Bartman777s avatar
Har hört talas om att det ska finnas en XP-version som är anpassad för musikproduktion, vet någon vad den heter? jag har googlat, men inte hittat nått, så ni som vill göra er lustiga och länka till google, kan spara det.
Citera
2009-10-09, 20:41
Medlem
AquaRegias avatar
Windows XP Media Center kanske?
Citera
2009-10-09, 20:43
Medlem
Bartman777s avatar
nej det är inte den, vet jag bestämt =/
Citera
2009-10-09, 20:44
Medlem
TheCazes avatar
Om du söker på Google på "musicxp".
Så kan du läsa under första länken "Advice and guidance on optimizing Windows XP for professional audio and music applications.".

Kan detta vara nått?
Citera
2009-10-09, 20:50
Medlem
Bartman777s avatar
har sett den sidan, men har inte hittat något om vad operativsystemet heter, vilket jag vill veta för att kunna hitta och ladda ner det.

EDIT: dessutom verkar det som (om jag tolkat det rätt) att den sidan guidar hur man anpassar sitt XP till musikproduktion, men jag söker alltså ett OS som redan ska vara bantat och anpassat specifikt för musikproduktion som tydligen bygger på XP Pro.
Senast redigerad av Bartman777 2009-10-09 kl. 20:55.
Citera
2009-10-10, 10:03
Medlem
Du behöver inte ha nåt specialanpassat windows. XP home edition SP2 eller vad det nu heter fungerar hur bra som helst.
Citera
2009-10-10, 16:50
Medlem
Bartman777s avatar
det är jag väl medveten om, men jag blev väldigt intresserad av att testa det ändå, när jag hörde talas om det
men det lutar åt att använda ett vanligt XP Pro, för verkar inte som att någon vet vad det heter
Citera
2009-10-10, 17:35
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har dock aldrig hört att MS ska ha släppt en version som bara baseras på musikproduktion.

Nlite är annars ett alternativ där du kan snickra ihop det du vill ha. Men annars på din fråga om musikproduktionsbaserat operativsystem förblir för mig ett ?
Citera
2009-10-10, 17:39
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
det är jag väl medveten om, men jag blev väldigt intresserad av att testa det ändå, när jag hörde talas om det
men det lutar åt att använda ett vanligt XP Pro, för verkar inte som att någon vet vad det heter

Gör din egen slipstream:ade version av XP Pro med nLite.
Plocka bort onödiga processer och applikationer som inte behövs.
Det är väl det allra bästa alternativet...
Citera
2009-10-10, 17:56
Moderator
Psilosophers avatar
Finns en svensk datortillverkare som heter "Frost" som säljer sina burkar med antingen XP eller Vista audiooptimerat. Tror ej att de säljer OP separat, dock.
Citera
2009-10-11, 16:37
Medlem
Jean Claudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Har hört talas om att det ska finnas en XP-version som är anpassad för musikproduktion, vet någon vad den heter? jag har googlat, men inte hittat nått, så ni som vill göra er lustiga och länka till google, kan spara det.

Det är ingen officiell release från microsoft utan ett gäng som tagit bort allt onödigt såsom internet explorer, nät-tjänster, brandvägg etc. Använder bara 40Mb ram till exempel. Snabbt och behändigt.

Releasen heter: Microsoft.Windows.XP.Pro.Digital.Audio.Workstation .Edition
Citera
2009-10-11, 16:40
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jean Claude
Det är ingen officiell release från microsoft utan ett gäng som tagit bort allt onödigt såsom internet explorer, nät-tjänster, brandvägg etc. Använder bara 40Mb ram till exempel. Snabbt och behändigt.

Releasen heter: Microsoft.Windows.XP.Pro.Digital.Audio.Workstation .Edition

Kan man inte jämföra detta då med nLite?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in