• 1
  • 2
2009-10-09, 01:16
Medlem
DjRosas avatar
jag vet att man inte ska starta en tråd om hur man tar bort ett specifikt virus men jag har stött på nått undligt, jag har kört utan antivirus och utan adaware eller liknande men sitter dock bakom en Linux brandvägg och brukar ge fan i att tanka från andra sidor än dom jag litar på. men nu gjorde jag misstaget att lämna min lilla kusin vid min dator oövervakad när jag gick på dass och han fick in nått skit som låtsats vara ett antivirus program från windows... skiten kallar sig security tool och vill att jag ska registrera mig osv hos dom... har sen dess instalerat panda som inte verkar rå på skiten och adaware sitter också helt jävla hjälplös.

har testat att googla båda spyware security tool och security tool och det enda jag fick fram var en sponsrad länk till nått "xoftspyse" program som efter instalation hävdar att den kan ta bord viruset om jag överöser den med pengar... FAN HELLER jag e en pirat och betalar inte för ett skit...

instalerade nyligen om datorn och orkar inte göra detta igen är det nån som vet vad faaan security tool är...
1000 internet till den som kan vad fan man ska göra för att slippa skiten...

Edit: glömde säga jag har redan sökt på forumet efter security tool också
Citera
2009-10-09, 03:21
Medlem
927s avatar
har du försökt att ta bort detta med malwarebytes antimalware?
http://www.malwarebytes.org/mbam/program/mbam-setup.exe
installera programmet och klicka på scanna när du ser den knappen.
klicka på ok >visa resultat >ta bort markerade, posta den loggen som visas automatisk
Citera
2009-10-09, 19:23
Medlem
kanulas avatar
Nu handlar inte tråden om huruvida 927 är seriös eller inte! hinhale får en tillsägelse för OT.

/Mod
Citera
2009-10-20, 14:17
Medlem
O Dirlewangers avatar
Hej, hej.

Har också fått den här skiten. Har försökt installera det som 927 tipsade om, men jag trycker kör efter jag dubbelklickat på mbam-setupknappen. Det händer ingenting. Så snälla, guida mig.

Som ni förstår är jag relativt kass på sånt här.

Skulle uppskatta hjälp väldigt mycket.
Citera
2009-10-20, 14:31
Medlem
Vi kan se om HijackThis visar något till att börja med. Ladda ner från en av länkarna:
http://www.trendsecure.com/portal/en...HJTInstall.exe
http://www.download.com/Trend-Micro-...-10227353.html
Installera, starta och välj "Do a system scan and save a logfile", kopiera loggen som kommer upp och skicka hit
Citera
2009-10-20, 17:42
Medlem
hassanmebyssans avatar
Hade detta för någon dag sen. Står lite i "Få bort virus utan internet". Jag startade datorn i felsäkert läge och installerade malwarebytes.
Citera
2009-10-20, 17:59
Medlem
O Dirlewangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hassanmebyssan
Hade detta för någon dag sen. Står lite i "Få bort virus utan internet". Jag startade datorn i felsäkert läge och installerade malwarebytes.

Ok. Datorn stänger av sig själv ibland. Hur startar jag lättast om i felsäkert läge?
Svara gärna hyfsat snabbt. Tack.

Kan ej ens få igång HijackThis.

Edit: Som sagt, är inte speciellt datorkunnig.
Senast redigerad av O Dirlewanger 2009-10-20 kl. 18:03.
Citera
2009-10-20, 18:24
Medlem
927s avatar
du kan alltså installera malwarebytes antimalware?
kan du inte det så byt namn på setupfilen till ex abc-setup.exe

startar inte programmet efter det så gå hit och byt namn på mbam.exe till abc.exe. testa sen att klicka på den filen
C:\Program\Malwarebytes' Anti-Malware
Citera
2009-10-20, 18:47
Medlem
O Dirlewangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
du kan alltså installera malwarebytes antimalware?
kan du inte det så byt namn på setupfilen till ex abc-setup.exe

startar inte programmet efter det så gå hit och byt namn på mbam.exe till abc.exe. testa sen att klicka på den filen
C:\Program\Malwarebytes' Anti-Malware

Nu är det så att programmet hamnade i C:\Documents and Settings\Oscar\My Documents\Hämtade filer, men det ska väl inte spela någon roll? Hjälpte inte att ändra namnet.
Citera
2009-10-20, 20:32
Medlem
O Dirlewangers avatar
Äntligen blev jag av med fanskapet!

Stort tack för hjälpen.
Citera
2009-10-24, 12:37
Medlem
cfss avatar
Hur gjorde du då?
Citera
2009-11-10, 18:39
Medlem
toastmedsmors avatar
Har också fått detta nu, hur får jag bort de?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in