2009-10-08, 20:45
Medlem
Pappersvargens avatar
Jag brukar göra ärtrisotto på en ärtpure som är _förjävla_ god. Jag har börjat fundera på att göra någon maträtt på just denna ärtpuré och med någonting till och skippa hela risottobiten, men känner mig just i det här fallet väldigt osäker på vad som passar till. Det enda jag vet är att lax inte passar. Men kanske någon mager fisk? Kyckling? Kött?

Ärtpurén är gjord på gröna ärtor, grönsaksbuljong, parmesanost, kryddad med salt, peppar och muskotnöt. Så ni kan tänka er smaken.

Hur fasen ska man servera denna delikatess i en hel maträtt?
Citera
2009-10-08, 21:04
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Jag brukar göra ärtrisotto på en ärtpure som är _förjävla_ god. Jag har börjat fundera på att göra någon maträtt på just denna ärtpuré och med någonting till och skippa hela risottobiten, men känner mig just i det här fallet väldigt osäker på vad som passar till. Det enda jag vet är att lax inte passar. Men kanske någon mager fisk? Kyckling? Kött?

Ärtpurén är gjord på gröna ärtor, grönsaksbuljong, parmesanost, kryddad med salt, peppar och muskotnöt. Så ni kan tänka er smaken.

Hur fasen ska man servera denna delikatess i en hel maträtt?
Som tillbehör till lammkotletter och lamm över huvud taget. Ganska gott till Osso Bucco.

~Paul~
Citera
2009-10-09, 08:23
Medlem
Stitch81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stitch81
Amerikanska bilar måste även ha oranga postitionsljus fram, vilket ger en distinkt utseende på fronten.

Det är riktigt gott till fisk! Men annars är det bara att pröva sig fram. Jag håller också med om det Paul säger att det är finfint till lammrätter.
Citera
2009-10-09, 15:36
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Som tillbehör till lammkotletter och lamm över huvud taget. Ganska gott till Osso Bucco.

~Paul~

Tack för tipset. Jag är tyvärr inget fan av lammkött, men jag ska definitivt ge det en chans och smaka innan jag säger nej. Så tack ^^
Skulle vilja slänga upp lite grönsaker på tallriken också. Hmm ...
Senast redigerad av Pappersvargen 2009-10-09 kl. 15:46.
Citera
2009-10-09, 15:37
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stitch81
Det är riktigt gott till fisk! Men annars är det bara att pröva sig fram. Jag håller också med om det Paul säger att det är finfint till lammrätter.
Vilken sorts fisk? Jag har redan provat med lax och det blev helt fel.
Citera
2009-10-09, 16:00
Medlem
Det fungerar utmärkt till diverse vit fisk
Citera
2009-10-09, 17:25
Medlem
Stitch81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Vilken sorts fisk? Jag har redan provat med lax och det blev helt fel.

Vit fisk, så som torsk, kolja eller gös tror jag på! Det bör nog som sagt vara vit fisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in