• 1
  • 2
2009-10-09, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine
Nej , det hade du inte. Juve, Milan, Inter, Parma och Fiorentina hade riktigt bra trupper det året Lazio vann.

Ok du vet att jag överdrev, poängen kvarstår. Med det laget så hade han faktiskt kunnat uträtta stordåd. Säger man nu att han vann med Lazio så tror alla att det är en jättemerit, men kolla laget han hade. Nostalgi för fan.
2009-10-09, 17:20
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viollet
Jag hade vunnit Serie A med det laget han förfogade över i Lazio. Rent ut sagt uselt att han bara vann ligan en gång med dom. Sanslöst överskattad manager.
Hoppas du skämtar nu? Eller är riktigt uselt insatt...
Visst är många av spelarna bra namn, men det var de knappast då...
2009-10-09, 17:30
Medlem
Calico Jacks avatar
...annars håller jag med att Svennis är överskattat. Att han lyckades vinna ligan med Lazio beror jäkligt mycket på att Lazio satsade enormt mycket pengar under den tiden. Både Juve och Milan var i en generationsskifte under den perioden och Inter var aldrig någon hot i många år mot lag som Milan och Juve. Omständigheterna gjorde att stor satsande Lazio under Cragnotti-eran kunde kamma hem ligan med spelar som Nesta, Boksic, Nedved, Salas, Almeyda, Lombardo, Veron, Mihajlovic, Ravanelli, Mancini, Sensini, Diego Simeone...

Med ett lag bestående av dessa spelare som då var bland de absolut bästa spelarna i världen så hade även min granne som har noll koll på fotboll vunnit ligan.
2009-10-09, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Calico Jack
...annars håller jag med att Svennis är överskattat. Att han lyckades vinna ligan med Lazio beror jäkligt mycket på att Lazio satsade enormt mycket pengar under den tiden. Både Juve och Milan var i en generationsskifte under den perioden och Inter var aldrig någon hot i många år mot lag som Milan och Juve. Omständigheterna gjorde att stor satsande Lazio under Cragnotti-eran kunde kamma hem ligan med spelar som Nesta, Boksic, Nedved, Salas, Almeyda, Lombardo, Veron, Mihajlovic, Ravanelli, Mancini, Sensini, Diego Simeone...

Med ett lag bestående av dessa spelare som då var bland de absolut bästa spelarna i världen så hade även min granne som har noll koll på fotboll vunnit ligan.

Det jag försöker säga, men enligt föregående talare så var inte Veron, Salas, Nesta, Nedved (hur jävla övergrym var inte han då?) några bra spelare då... Fruktansvärt lag, man saknar gamla Lazio och ligan med såna profliler, men jag är säker på att ligan är på uppgång igen
2009-10-09, 17:36
Medlem
Calico Jacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viollet
Det jag försöker säga, men enligt föregående talare så var inte Veron, Salas, Nesta, Nedved (hur jävla övergrym var inte han då?) några bra spelare då... Fruktansvärt lag, man saknar gamla Lazio och ligan med såna profliler, men jag är säker på att ligan är på uppgång igen

Många yngre verkar inte förstå Mancini, Veron, Mihajlovic, Simeone, Salas, Nedved eller de övriga jag nämnde storhet. De var helt jävla grymma. Speciellt frisparks-kungen Mihajlovic eller Klack-kungen Mancini eller mittfältsmotorn Nedved. Alla amatörer minns Nedved från Juve, men han var dubbel så bra i Lazio då kan man gissa hur jävla bra han var i Lazio. Samma sak gäller Nesta.
2009-10-09, 17:38
Medlem
Shuyins avatar
Finns en tråd om personen redan.

/mod.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem