Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-10-08, 17:59
Medlem
Lite delad i mening om jag bör köra i denna support eller i hårdvara. Testar här först.

Problem:
När datorn stått igång halva dagen, så startar den om sig, och man kommer in i windows igen. Dock inte alltid, då fortsätter den starta om sig, tills man själv stänger av den och sätter på den igen.

Vad händer då när du kommer in i windows igen?
Då får man ngt meddelande om att det är någor fel på datorn, plus att när den ska autostarta Skype eller dyl kommer detta upp ERROR: unfortunately the skype executable is corrupted please re-install. När det gäller skyupe har det hänt två ggr, nu senaste gången var det fler program. Har fixat ny cpufläkt, plus utblåsfläkt, och graderna ligger högst ständigt på 53 grader C. Vad kan detta vara? är min hårdisk paj? är detta ett virus? Tack på förhand.
Citera
2009-10-08, 18:00
Medlem
minnet?
Citera
2009-10-08, 18:01
Medlem
Hur kollar man om det kan vara minnet?
Citera
2009-10-08, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cunninlynguist
Hur kollar man om det kan vara minnet?
Plocka ut ett av minnerna och testa om de funkar... Eller så kan du säkert ladda ner nått minnesfelsökningsprogram...
Citera
2009-10-08, 18:40
Medlem
This is not normal. Your RAM is bad, or your system is incorrectly configured. Even just 1 error means that you have a problem. If you have overclocked your machine, or selected aggressive RAM timings in your BIOS you should try more conservative settings before judging the RAM fully bad. If you can't get MemTest to run without errors even with conservative BIOS settings, however, your RAM is bad. Replace it, or you will experience stability and corruption problems. Correctly functioning RAM has no errors, even if you run MemTest for days.

Fick detta, Antar att jag bör har någon som hjälper mig med detta, är ingen direkt hajjare på BIOS. :/ Vad sägs?
Citera
2009-10-08, 19:08
Medlem
du ska memtesta det?

ladda ner memtest www.memtest.org bränn ut som du bränner dvd sätt in i datan boota med cd kör i 30 min klirr
Citera
2009-10-08, 21:19
Medlem
Jag gjorde så att jag satte ramminnena jämte varandra, det ser ju ut som så att det finns två gula och två svarta portar för minnen, satt innan i gula, nu sitter de på samma sida, alltså i en gul och en svart. Än så länge verkar detta funka. Är detta en bra lr kass lösning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in