• 1
  • 2
2009-10-12, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillsam
1) Gå dit efter stängning och lämna filmen i återlämningsfacket, om det finns sådant.
2) Gå dit när det är och stick i mellan och lämna tillbaka filmen.

Hyr därefter film på något annat ställe och hoppas på att förseningen så småningom blir preskriberad (3 år något förenklat).

Bästa altenativet, funkar oftast!
Citera
2009-10-12, 18:30
Medlem
Haha, samma sak har hänt mig några gånger.

Hade 2 filmer som var flera månader försenade. När jag väl kom dit med dom (f.ö låtsades jag att det var ett syskon till mig som hade hyrt den och inte jag, pinsamt ju fan) så scannade han in dom i apparaten.... kvittot kom ut och där stod det 3576:- och han började skratta, jag också.

Så sa jag "men alltså..... är du allvarlig med att jag ska betala sådääääär mycket?" Han svarade att han skulle ge mig rabatt.. jag gick och hämtade en burkcola och han sa "50;-" jag gav honom en femtiolapp och gick asgarvandes ut därifrån
Citera
2009-10-24, 20:32
Medlem
Jag hyrde en film tidigare idag, men nu blev jag osäker på hur lång hyrtiden är. Det var ca 15 år sedan jag hyrde en film sist, så jag minns inte riktigt hur det är. Är det någon som vet? För i övrigt tycker jag att det är konstigt att allt jag behövde uppge var telefonnummer. Då kunde jag lika gärna ha uppgivit någon annans telefonnummer och behållt filmen (något jag uppriktigt sagt aldrig skulle göra).
Citera
2009-10-24, 21:49
Medlem
Sixfeetunders avatar
Det är väl till 18 på kvällen nästa dygn. Så har det alltid varit här i byn iaf.
Citera
2009-10-24, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarte Petter
Inte mer än 800 iaf.

http://www.metro.se/2009/06/08/70872...de-800-kronor/

Varför i helvete har du haft filmen 6 månader?

Man ska tydligen inte kunna ta ut en avgift som är högre än filmens värde.
Sen kan iofs uthyraren säga att han förlorat intäkter pga att filmen inte gick att hyra ut.
Citera
2009-10-25, 21:33
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Jag hyrde en film tidigare idag, men nu blev jag osäker på hur lång hyrtiden är. Det var ca 15 år sedan jag hyrde en film sist, så jag minns inte riktigt hur det är. Är det någon som vet?
Det vanligaste är 24h, men det skiljer ju så klart från ställe till ställe. Ring och hör med dem för säkerhets skull så att du slipper åka på dubbel eller kanske t.o.m. trippel filmhyra.
Citera
2009-10-26, 18:05
Medlem
Hamskerpers avatar
Hemmakväll har 1 vecka på hyrfilm
Citera
2009-10-26, 20:16
Medlem
Vilken film var det?
Citera
2009-10-26, 23:22
Bannlyst
Tänkte genast på den här när jag såg tråden. Är ju sanslöst att dom bara kan med utan någon som helst skam i kroppen.

http://www.youtube.com/watch?v=5EdCpOk1JLs
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in