Citat:
Ursprungligen postat av
anonymouzzz
Måste bara skriva av mig, efter en vinst på 40 tusen för ett tag sen har jag nu torskat 10 tusen x 2…
Ett av tillfällena var ikväll, försökte verkligen sluta efter min vinst förrut gjorde allt! Gamban och hela skiten men lyckades avinstallera det inatt och började spela igen, tänkte klassikern ”kör 2000 sen läggdags oavsett om jag vinner eller förlorar” men klart man inte klarar av att kontrollera sig så man snurrar iväg 10 lakan, blir så trött på mig själv hur jävla dum man är!
Sitter med 30 tusen i blancolån som måste betalas närmsta 3-4 månaderna eller så! Har sån jävla äcklig ångest!
OCH VARFÖR I HELVETE KAN MAN AVINSTALLERA GAMBAN PÅ MOBILEN MEN INTE DATORN!?!!?!??
Tyvärr är GAMBAN bara ett påhitt som kostar pengar. Du kan åka och köpa en ny telefon eller dator, eller låna en.
Vad man faktiskt behöver göra är att köra spelpaus, ärligt har du gjort det? (Du behöver inte ljuga för att överbevisa mig, jag skriver till dig i all välmening). Det är annars otroligt svårt att sätta in pengar på olicenserade sidor idag eftersom kortutgivare och transaktionstjänster (typ Trustly) hindras från att göra det.
Jag vet din psykiska smärta just nu, den gnager inifrån. Sätt på en film, gå en promenad. Var 10 sekund kommer du tänka på hur dumt det var att du spelade bort pengarna. Det ironiska med oss speltorskar är att vi inte kan sluta som vinnare. Vi måste spela bort en ansenlig summa för att göra förändring. Det sjukaste är också att vi sen återvänder efter 1 år eller 10 år. Jag har varit aktiv i den här tråden i säkert 10-15 år. Helt jävla vansinnigt. Fördelen med att blockera dig själv fullständigt är att det kan ge ro i själen. Kanske inte första veckan men efter någon eller några månader kommer man komma på ,"ofan, jag har inte tänkt på spel idag". Tillslut kan man även kolla sport utan att fundera kring hur oddsen förändras och vilket lag som borde vinna och som man borde investera i....,
Citat:
Ursprungligen postat av
ladicius
Lider med dig

Vet allt för väl hur den ångesten känns.
Ja, det är ju ett problem. Man kan blocka sig på sidor med svensk licens men man är ju rätt körd gällande utländska sidor (eftersom man kan avinstallera Gamban till exempel).
Men försök att inte slå på dig själv för hårt. Försök hitta någon sorts strategi. Förslag: Skriv en lapp till dig själv där det står hur du mår just nu, som kapslar in den ångesten du upplever nu. Sedan gör du en "deal" med dig själv att innan du spelar nästa gång så måste du läsa denna lappen först. Kanske kan få dig att stoppa dig?
Men kämpa på, ge inte upp!
Du är grym ladicius..
Jag skrev en sån lapp själv faktiskt för runt 15 år sen som jag ironiskt nog tappade bort. Då hade jag spelat bort allt jag hade vid det tillfället men var relativt ung och bodde hemma. Skrev på lappen nåt i stil med att jag istället för att spela borde ägna min tid åt studier och sparande, något som jag faktiskt hållit trots återfall. Många år senare har jag ändå en villa med hyfsat låg belåning, familj och bra jobb..... Dvs en god grundekonomi.
Citat:
Ursprungligen postat av
Slutaspela
Föräldraskap vet jag inte om du skall tala om!!
Våra barn har de väldigt bra. Bättre en många andra kan jag säga.
Så ville väll bara säga 🖕🖕
Mata inte trollet som försöker provocera. Alla som vet hur problemspelare funkar vet också att man som problemspelare tror att man kan skapa en bra ekonomi för sina barn. Man gör det alltså i all välmening precis som en förälder som jobbar till 22 och knappt ser sina barn eller en person som torskar allt på aktier.
Har man alkohol eller drogproblem, eller blir aggressiv mot sina barn så är det en helt annan sak. Soc kan inte göra ett skit, men det vet du säkert redan. Se till att fokusera på barnen och hålla hårt i pengarna för din familjs skull! Kämpa på!!!!