2023-07-09, 19:53
Medlem
Spelberoende - Jag kontrollerar inte mitt liv längre

Låt oss säga att det pågått i minst 13 år men gått utför rejält senaste 3-5 åren…. Kraftigt överstyr. Hela jag är totalt oberäknelig idag. Skuldsatt och vettefan vart allting ligger ens. Jag hatar verkligen mitt liv idag, man känner sig uppgiven och vad fan kan bli värre?
Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, hur jag ska komma ut detta. Ens få ett fungerande liv igen. Sedan är jag otroligt skarp som person. Me jobb, god i träning osv. Men fuckin speldjävulen är hela tiden där
Citera
2023-07-09, 19:56
Medlem
pn222jws avatar
Är det internet spel?
Citera
2023-07-09, 19:57
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chipapo
Låt oss säga att det pågått i minst 13 år men gått utför rejält senaste 3-5 åren…. Kraftigt överstyr. Hela jag är totalt oberäknelig idag. Skuldsatt och vettefan vart allting ligger ens. Jag hatar verkligen mitt liv idag, man känner sig uppgiven och vad fan kan bli värre?
Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, hur jag ska komma ut detta. Ens få ett fungerande liv igen. Sedan är jag otroligt skarp som person. Me jobb, god i träning osv. Men fuckin speldjävulen är hela tiden där

Börja med att våga ta steget och söka hjälp - psykolog och hos din hemkommun. Räkna också ihop hur mycket skulder du har.
Lycka till!
Citera
2023-07-09, 19:58
Bannlyst
Test denna.
https://instagram.com/spelfriheten?
Citera
2023-07-09, 20:03
Medlem
anon42s avatar
Har du prövat någon medicin som reglerar dopaminet?
INTE amfetaminbaserade läkemedel utan MAOIs
Impulskontroll är också något man måste öva på men det är otroligt svårt att göra detta själv då fluktuerande dopamin påverkar just motivationen att förändra sitt eget beteende.
Vid hög ångest, efter att man förlorat pengar, så bestämmer man sig för att sluta och göra radikala förändringar. Man blir motiverad och lyckas ta tag i saker och göra situationen bättre för sig själv. När situationen blir bättre och man känner att man börjar lyckas med det man vill uppnå, så ökar dopaminet, vilket leder till bristande impulskontroll.. igen.
Citera
2023-07-09, 20:04
Medlem
snoamers avatar
Citat:

Det kan alltid bli värre. Slutar du nu har du det jävla mycket bättre än om 2 år. Nu har du försprång. Tänk inte på pengarna du förlorat utan försprånget du har.

Endel går hela livet utan att vilja inse att de har ett problem.

Nästa steg är att söka hjälp. Det är vanligare än du tror
Citera
2023-07-09, 20:11
Medlem
Citat:

Vad är det för typ av spelande du håller på med?

Vad tänker du om människor som tjänar pengar på att äga aktier i olika typer av spelbolag?
Citera
2023-07-09, 20:13
Medlem
Om du inte slutar så är du kanske inte heller på botten än?
Ring en stödlinje för spelberoende, idag, helst direkt.

Fråga dig själv varför du spelar?
Är det pengarna? Är det spänningen? Eller vad annars är det?

Jag vet att folk kallar det för en sjukdom men...seriöst?
Är du inte vuxen nu?
Det kvittar om det gäller alkohol, droger eller spelande, gör något åt din jävla situation.

Stödlinje för spelare:
020-81 91 00

Prata lite med nån som varit i dina skor och lycka till.
Citera
2023-07-09, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Är det internet spel?
Aa eller så gör vi rätt från början
Internetspel, tack!
Citera
2023-07-09, 21:13
Moderator
Maviels avatar
Tråd infogad.

/Moderator
Citera
2023-07-10, 09:56
Medlem
Xanyos avatar
Dra åt helvete vad ångesten är brutal efter helgens spelande! Har spelat bort precis allting mat pengar räkningar lånat för att försöka vinna tillbaka lite av det jag förlorat till ingen nytta. Nej fy fan 25k minus på 3 dagar nu mår man illamående och är helt paralyserad av ånger vad fan man egentligen har gjort usch!!!

Håll er så långt borta ifrån spel ni kan!
Citera
2023-07-12, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anon42
Har du prövat någon medicin som reglerar dopaminet?
INTE amfetaminbaserade läkemedel utan MAOIs
Impulskontroll är också något man måste öva på men det är otroligt svårt att göra detta själv då fluktuerande dopamin påverkar just motivationen att förändra sitt eget beteende.
Vid hög ångest, efter att man förlorat pengar, så bestämmer man sig för att sluta och göra radikala förändringar. Man blir motiverad och lyckas ta tag i saker och göra situationen bättre för sig själv. När situationen blir bättre och man känner att man börjar lyckas med det man vill uppnå, så ökar dopaminet, vilket leder till bristande impulskontroll.. igen.

Bra skrivet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in