Citat:
Ursprungligen postat av
ddelicous
För att vinna stort på slots handlar allting om hur många kr du bettar per spin.. Bettar du 10kr och vinner 3000x insatsen på bonusen är det ''bara'' 30 000 kr men kör du 200 kr per spin är det helt plötsligt livsförändrande pengar 600 000 kr... Du fattar grejen. Du kommer aldrig vinna stort på riktigt och vara nöjd om du kör småpengar. Hur gör du?
Hellre gå all-in och köra en kort spelrunda med rejält höga bet per spin än sitta massa timmar och köra med småbet och inte komma någonstans bara för spelandets skull. Får du en bonus då som vill betala då jävlar kommer den betala också. Torskar du allt så är det bara att börja om igen vid nästa lön, nångång är det din tur att håva in storkovan! Fuck småbet, been there done that, tidsslöseri och tär på psyket.
Spelat tillräckligt länge för att också förstått detta. Det är 50kr per spinn och uppåt som gäller för mig då är alla X väldigt värdefulla vid bonus du har så rätt så. Därför min lön är slut bara dagar efter den 25:e, kör dyra stora insatts-spins.
Skulle jag vinna 500-600.000kr skulle jag få en nystart att ta mig ur skiten och betala alla spellån jag tagit under åren på ca 550.000kr på 5 år. Skulle jag komma till 0kr i skulder skulle jag helt klart fortsätta spela men med en mycket tight budget för läxan är lärd nu. Men som det ser ut nu är så nere i skiten att endast spel kan få mig ur detta därav jag fortsätter och det är det enda jag har just nu då allt annat är bortspelat. (Vänner, familj, budget osv)
En storvinst skulle ”reclaim’a” mitt liv.
Det går inte att drömma, vara social eller framtidsplanera när man överlever från dag till dag på 8 spänn per dag lixom. Därför är spel det enda som ger mig hopp, spänning och något i livet just nu.