2020-11-01, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrskarn
Var plus väldigt mycket i november förra året och förlorade nästan allt i februari, nu i september vann tillbaka allt och lite mer, men senaste veckan förlorat en del av det. Är fortfarande plus väldigt mycket men mår så jävla dåligt av förlusten... tänkte skriva siffror men skippar. Hatar det här men jag själv har aldrig bestämt mig för att sluta 100%.

Man nöjer sig aldrig på riktigt.

Jag har spelat över 5 år aldrig vunnit ”tillbaka” några större summor så det finns dem som har det värre kompis. Var glad för att du har något kvar och tänk inte på summorna. Ta ut restererande i kontanter. Själv har jag 248kr kvar och det är 33 dagar mellan okt-nov lönen denna månad. Men jag är van så ser alla mina månader ut. Jag klarar mig på 8kr per dag i matinköp och har för längesedan bestämt mig för att enbart satsa på spel oavsett var det kostar mig. Hittilas alla vänner och familj. Men jag får spela. Och någongång kansle jag också vinner.
Citera
2020-11-01, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gimmi1985
Helt rätt!! min motivation innan spelåterfallet var att träna och se sperkontot växa varje månad. Jag kpmmer att använda denna metod igen, att se kontot växa med 21-22k varje månad var som att vinna en storvinst varje 25e

Fin tanke!
Flesta som spelar går sällan 22k+ i slutet av ''varje månad''
tvärtom går flesta back, folk skryter gärna om vinster, sanningen är dem förlorar vinsterna i slutet av dagen ändå, dem förstår inte att dem är dem förlorarna i längden, då deras beroende kommer se till dem spelar bort allt, spelbolaget kan bara skratta när dem ger ut vinster till personer med spelmissbruk då dem vet att pengarna kommer tillbaks så småningom.
Citera
2020-11-01, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mega.Unfortune
Jag har spelat över 5 år aldrig vunnit ”tillbaka” några större summor så det finns dem som har det värre kompis. Var glad för att du har något kvar och tänk inte på summorna. Ta ut restererande i kontanter. Själv har jag 248kr kvar och det är 33 dagar mellan okt-nov lönen denna månad. Men jag är van så ser alla mina månader ut. Jag klarar mig på 8kr per dag i matinköp och har för längesedan bestämt mig för att enbart satsa på spel oavsett var det kostar mig. Hittilas alla vänner och familj. Men jag får spela. Och någongång kansle jag också vinner.

matinköp 8kr per dag? Hur då
Citera
2020-11-01, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amecce
matinköp 8kr per dag? Hur då

En liter mjölk en dag. Ett paket knäckebröd nästa dag. Sparar i 3-5 dagar sen och köper en liten falukorv till helgen osv osv. Det går. Har levt såhär i flera år. Har heltidsanställning och tjänar bra men det tar inte ens ett par dagar efter lön innan allt är bortspelat. Får ut ca 26.000kr efter skatt. Undrar när man ska vinna? Gjort såhär i många år nu. Måste vara otursam. Jaja förr eller senare kommer den där storvinsten. Jag har redan förlorat allt från vänner till socialt liv så jag blir glad för det mesta lilla och spel är det enda jag har kvar som får mig att känna något annat än ensamhet och hunger för stunden. Men en 40-50k vinst skulle sitta fint. Det var år sedan nått sånt ens var i närheten och sedan införandet av 5000kr gränsen har iaf jag märkt av min RTP gått i botten. Men jag fortsätter prova. En dag går det.
Citera
2020-11-04, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mega.Unfortune
En liter mjölk en dag. Ett paket knäckebröd nästa dag. Sparar i 3-5 dagar sen och köper en liten falukorv till helgen osv osv. Det går. Har levt såhär i flera år. Har heltidsanställning och tjänar bra men det tar inte ens ett par dagar efter lön innan allt är bortspelat. Får ut ca 26.000kr efter skatt. Undrar när man ska vinna? Gjort såhär i många år nu. Måste vara otursam. Jaja förr eller senare kommer den där storvinsten. Jag har redan förlorat allt från vänner till socialt liv så jag blir glad för det mesta lilla och spel är det enda jag har kvar som får mig att känna något annat än ensamhet och hunger för stunden. Men en 40-50k vinst skulle sitta fint. Det var år sedan nått sånt ens var i närheten och sedan införandet av 5000kr gränsen har iaf jag märkt av min RTP gått i botten. Men jag fortsätter prova. En dag går det.

För att vinna stort på slots handlar allting om hur många kr du bettar per spin.. Bettar du 10kr och vinner 3000x insatsen på bonusen är det ''bara'' 30 000 kr men kör du 200 kr per spin är det helt plötsligt livsförändrande pengar 600 000 kr... Du fattar grejen. Du kommer aldrig vinna stort på riktigt och vara nöjd om du kör småpengar. Hur gör du?

Hellre gå all-in och köra en kort spelrunda med rejält höga bet per spin än sitta massa timmar och köra med småbet och inte komma någonstans bara för spelandets skull. Får du en bonus då som vill betala då jävlar kommer den betala också. Torskar du allt så är det bara att börja om igen vid nästa lön, nångång är det din tur att håva in storkovan! Fuck småbet, been there done that, tidsslöseri och tär på psyket.
Senast redigerad av ddelicous 2020-11-04 kl. 21:55.
Citera
2020-11-05, 04:00
Medlem
Det stora problemet är att man faktiskt aldrig nöjer sig även om man nu skulle vinna 100 tusen...

Det är ju eg inte pengarna vi vill åt utan kicken

Flera gånger har jag vunnit relativt stora belopp men det hjälper liksom inte utan 2-5 dagar senare tänker jag ..Jaha blev jag lyckligare när jag nu vunnit om jag verkligen inte behövde pengarna ?

Jag har jobb o har liksom allt så jag behöver liksom eg inte vinsterna o kan även ta förlusterna för jag helt enkelt inte riktigt behöver pengarna...

Så jag antar att det eg bara är kicken jag är ute efter ?

Då kan man undra varför jag spelar om det bara är för kicken o en rätt kortvarig kick mest blir man faktiskt rätt arg ialfall 80% under tiden man spelar slotmaskiner....

I mitt fall så är det nog att jag helt enkelt tydligen har råd att spela !?

O varför har jag råd ?

Tjänar rätt hyfsat runt 40-45 innan skatt..

Relativt låg boendekostnad...

Skulle säga att jag har ca 15K att liksom slösa bort o ändå ha allt jag behöver o lite till ...

Jag har en bostadsrätt o har amortetat ner den till nästan 50%

Har sparat pengar men det blir liksom bara siffror...

Har pengar till resor osv...

Inget riktigt behov eller någon direkt instinkt ens att bli rik ..

Känner kanske ångest för att jag slösar men mest för att jag tror det är liksom inlärt att det är dåligt. Inte för att jag tänker åhhh dom pengarna skulle jag behövt till annat...typ...

Låt säg att jag hade helt slutat spela o sparat 10K i mån...hade ju blivit minst 120K på ett år....Jaha tänker jag då...

2år då 240K om inte mer...säg 300K på aktier...

Då hade jag tänkt att man kanske skulle flytta eller köpa ny bil .

Sen hade jag suttit i den nya lgh eller nya bilen o tänkt ..Jaha var detta allt liksom !?

Jag saknar nog lite poäng med pengar när man har allt o lite till....

Blev kanske lite filosofiskt men ska sanningen fram är man exakt lila lycklig om man har 30kr eller 100 tusen...om man har det man behöver !!
Citera
2020-11-05, 07:51
Medlem
MrBabyBoys avatar
Det är ett jagande efter vind...
Citera
2020-11-06, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ddelicous
För att vinna stort på slots handlar allting om hur många kr du bettar per spin.. Bettar du 10kr och vinner 3000x insatsen på bonusen är det ''bara'' 30 000 kr men kör du 200 kr per spin är det helt plötsligt livsförändrande pengar 600 000 kr... Du fattar grejen. Du kommer aldrig vinna stort på riktigt och vara nöjd om du kör småpengar. Hur gör du?

Hellre gå all-in och köra en kort spelrunda med rejält höga bet per spin än sitta massa timmar och köra med småbet och inte komma någonstans bara för spelandets skull. Får du en bonus då som vill betala då jävlar kommer den betala också. Torskar du allt så är det bara att börja om igen vid nästa lön, nångång är det din tur att håva in storkovan! Fuck småbet, been there done that, tidsslöseri och tär på psyket.

Spelat tillräckligt länge för att också förstått detta. Det är 50kr per spinn och uppåt som gäller för mig då är alla X väldigt värdefulla vid bonus du har så rätt så. Därför min lön är slut bara dagar efter den 25:e, kör dyra stora insatts-spins.
Skulle jag vinna 500-600.000kr skulle jag få en nystart att ta mig ur skiten och betala alla spellån jag tagit under åren på ca 550.000kr på 5 år. Skulle jag komma till 0kr i skulder skulle jag helt klart fortsätta spela men med en mycket tight budget för läxan är lärd nu. Men som det ser ut nu är så nere i skiten att endast spel kan få mig ur detta därav jag fortsätter och det är det enda jag har just nu då allt annat är bortspelat. (Vänner, familj, budget osv)
En storvinst skulle ”reclaim’a” mitt liv.
Det går inte att drömma, vara social eller framtidsplanera när man överlever från dag till dag på 8 spänn per dag lixom. Därför är spel det enda som ger mig hopp, spänning och något i livet just nu.
Citera
2020-11-06, 11:08
Medlem
Känner mig som en jävla narkoman när man börjar spela. Tänker på spel så fort jag vaknar och kan knappt sova när en beting dag gått dåligt för mig. Sjukt att 1 match ska göra så hela din ekonomi ska se så mycket sämre ut. Jag vill inte längre kalla matcher för OTUR då det är SPEL det hänt mig sjuka saker alla dessa år så orkar inte fokusera på en specifik match.

Jag är plus på beting men var jävligt mycket mer plus tills man gjorde stora insättningar och förlora jävligt stort.

Jag behöver inte ens pengar men jag spelar. Från att inte behöva pengar och typ känna sig ekonomisk fri till att börja jobba som en idiot? Shit va saker kan förändras snabbt.

Detta beroende måste man bestämma sig 100% att sluta och jag har aldrig gjort det samt inte heller nu.
Citera
2020-11-06, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amecce
Fin tanke!
Flesta som spelar går sällan 22k+ i slutet av ''varje månad''
tvärtom går flesta back, folk skryter gärna om vinster, sanningen är dem förlorar vinsterna i slutet av dagen ändå, dem förstår inte att dem är dem förlorarna i längden, då deras beroende kommer se till dem spelar bort allt, spelbolaget kan bara skratta när dem ger ut vinster till personer med spelmissbruk då dem vet att pengarna kommer tillbaks så småningom.
Jag tror inte det är att folk skryter om sina vinster.. På något sätt så är det endast det hjärnan kommer ihåg, just för det är ”positivt” man glömmer alla gånger man förlorat hela sin lön på 1 dag, men minns den där 10-20k vinsten man gjorde. Det är detta som kikar igång dopaminet och så blir man sugen igen.
Citera
2020-11-06, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrskarn
Känner mig som en jävla narkoman när man börjar spela. Tänker på spel så fort jag vaknar och kan knappt sova när en beting dag gått dåligt för mig. Sjukt att 1 match ska göra så hela din ekonomi ska se så mycket sämre ut. Jag vill inte längre kalla matcher för OTUR då det är SPEL det hänt mig sjuka saker alla dessa år så orkar inte fokusera på en specifik match.

Jag är plus på beting men var jävligt mycket mer plus tills man gjorde stora insättningar och förlora jävligt stort.

Jag behöver inte ens pengar men jag spelar. Från att inte behöva pengar och typ känna sig ekonomisk fri till att börja jobba som en idiot? Shit va saker kan förändras snabbt.

Detta beroende måste man bestämma sig 100% att sluta och jag har aldrig gjort det samt inte heller nu.
Sen har du problem med mytomani också. Va de inte du som vann 100k+ varanand dag sen förlora miljoner dagen efter o van miljarder o du behöver inte det ena o det andra. Vi speltorskar här inne... Vet att du är fattig, det är därför du spelar och du blir bara fattigare av det. Sluta spela och tryck på spelpaus
Citera
2020-11-06, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gimmi1985
Jag tror inte det är att folk skryter om sina vinster.. På något sätt så är det endast det hjärnan kommer ihåg, just för det är ”positivt” man glömmer alla gånger man förlorat hela sin lön på 1 dag, men minns den där 10-20k vinsten man gjorde. Det är detta som kikar igång dopaminet och så blir man sugen igen.

Om man inte spelar vad ska man annars göra för pengarna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in