2011-08-22, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IvanZamorano
Freespins.
Onödiga? På vilket sätt menar du onödiga?
Jag tror inte på något vis det är en mirakelkur, men jag vet många alkolister och dylikt som tagit sig ur missbruk med hjälp av mötena.
Jag själv var inte stark nog, jag hade inte tagit mig ur utan att hamnat på behandlingshem. Nu efter behandlingshem är möten ett bra sätt (Jag går inte varje vecka resten av mitt liv, men ibland) att bibehålla mitt spelfria liv. Och jag mår bättre än någonsin.
Ni som bara tycker det är ekonomiska problem förstår jag inte hur ni kan tycka det.
Ångesten jag kände efter att spelat bort en summa som var ex pengar till att betala hyra / en skuld eller något annat.
Ångesten när man bränner lönen 2h efter att man fått den.
Stressen när man vet att man är minuter från att bli upptäckt.
Alla dessa jobbiga jävla känslor man haft pga spelet.
När man sitter och trycker f5 på interentbanken för man väntar på pengar.

Hur jävla skönt det är att slippa alla dessa jobbiga saker unnar jag alla.

Och jag vet iaf. Att om jag skulle lägga upp en budget igen och börja spela så skulle det inte dröja länge innan jag var lika djupt som jag var. Och dit vill jag aldrig igen, därför finns det ingen vits för mig att spela "kontrollerat"

Dom är onödiga och folk går på dom därför det är bra för stunden. Bäst är det att själv sätta upp sitt mål i livet och följa det. Dom där möterna är onödiga. Dom tar bara bort en massa tid från sitt liv.
Vill man spela är möterna bara onödiga.
Vill man inte spela så ser man till att skaffa ett mål i livet och sen följer man sitt mål utan möten
Citera
2011-08-22, 21:12
Medlem
Antar att du trollar och inte vet vad du pratar om.
Du förenklar ett stort problem.
Vi som är missbrukare klarar inte av att följa uppsatta mål, det är endel av ett missbruk.
Tänker varken diskutera eller prata mer med dig då jag antar du bara leker/trollar och inte vet vad du pratar om
Citera
2011-08-22, 21:51
Medlem
Citat:
Du förenklar ett stort probl
Vi som är missbrukare klarar inte av att följa uppsatta mål, det är endel av ett missbruk.
Tänker varken diskutera eller prata mer med dig då jag antar du bara leker/trollar och inte vet vad du pratar om
Helt rätt! Har redan insett det
Citera
2011-08-22, 22:20
Bannlyst
Citat:
Du förenklar ett stort problem.

Uppsatta mål är svårt klara av då man inte har det uppsatt till 100% - Istället går man till möten helt i onödan!

Det där om att sätta upp en budget är dåligt för det är ETT LÅGT MÅL
Man måste skaffa ett högre mål i livet.

Man måste sätta upp ett mål som har en betydelse för ens liv.
Att sätta upp budgeten och sen struntar man i budgeten bevisar ju att målet var för lågt.
En missbrukare har bara 2 vägar för att han ska MÅ BRA. Antagligen spelar han lite och har sitt mål eller så slutar han HELT! Förvisso mår ju inte en missbrukare bra av att sluta helt för vem glömmer kicken av att vinna eller ta sig en sil?

Jag mår bra av att spela och samtidgt ha mitt mål. Hade jag inte haft mitt mål hade jag ju lika gärna kunnat gå dö

Jag misslyckas ibland med mina mål men det får jag ta eftersom jag är missbrukare.

Dom flesta har någon i sin omgivning som verkligen skulle bry sig om man går och förklarar läget och bryr man sig själv om personen (är man missbrukare bryr man sig igentligen bara om sig själv) så kan man hjälpas åt. Dom där mötena är bara strunt. Man kan bara rädda sig själv genom att gå och dö eller äta mackor som mig då man spelat bort pengarna.
Alla som sitter här i bonustråden på Flachback och skryter om vinster är spelberoende och det verkar finnas en där som även ljuger om sina vinster. Snacka om lågt.

Klart jag inte trollar. Du kan läsa mitt första inlägg jag gjorde i denna tråd.
Citera
2011-08-23, 01:42
Medlem
GlennGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnabolicH2O
Känner igen allt du skriver. Kan ta ett exempel, även fast det kan låta jävligt löjligt i dina ögon så är det helt seriöst.

Ett tag så var jag matmissbrukare. Det mesta kring mitt liv kretsade kring mat. Jag åt väldigt ofta och jag var rent ut sagt fet. Ingenting man mår bra av precis, och man vill ju ändra på sig. Som du säger, man försöker någon dag eller två och sen är man fast i skiten igen, man har misslyckats med att bryta det dåliga beteendet....

Men till slut så lyckades jag ta mig ut ur det. Var det lätt? Nej, fy fan. Från början var det jävligt jobbigt och man satt mest och tänkte på mat hela tiden. Fick verkligen ha järnvilja för att klara det. Men desto längre tid som gick desto lättare blev det. Försökte hela tiden att sysselsätta mig med något, spela tvspel, fiska, vara ute med folk, träna. Det är det som är grejen tror jag, man måste ersätta det med något.

Lite brainstorming från min sida men det finns vissa likheter.

Jadu, får faktiskt ta och erkänna att i mina ögon var det allt lite humoristiskt!
Men det gör ingen skillnad egentligen, för det du skriver speglar ganska mycket hur det ser ut för mig. Det är självdisciplinen som sviker i mitt fall. Kan med en 100% procentnig inställning säga att "jag skall fan inte spela ikväll". Man börjar kröka och vips så står man vid bj-bordet eller tar taxin till CC.
Måste ta mig i kragen nu och hitta disciplinen. Får lugna mig lite med alkoholen nu när sommaren är över också så kanske det blir lättare. Dra igång och börja träna igen kanske.

Hur ser det ut i dagsläget för dig om man får fråga?

Citat:
Ursprungligen postat av aptiten
Usch, när det går till överdrivt är det aldrig kul att spela. Spel ska vara ett nöje, som vilket annat nöje som helst. Vissa känner att 200kr på ett internetcafé är ett nöje, jag känner att 200kr på lången en lördag är ett nöje.

Dock har jag klarat att hålla det till just det - ett nöje.

Att sluta spela helt hade gjort min vardag/helgerna tråkiga. När jag var något yngre runt ~18-19års åldern spelade jag för mycket. Främst när jag hade fyllt 18år, det började som en kul grej eftersom jag nu slapp be min bror "langa" ut spel till mig.
Sedan gick det ganska snabbt till överdrift. Med en inkomst på dryga 1000-lappen och spel för mer än 50% av inkomsten var det svårt att få det att gå runt.

Efter studenten kom jag precis som dig ut i arbetslivet. Det var där jag rannsakade mig själv, jag gjorde upp en budget. Åter till att spel ska vara ett nöje, i min budget så budgeterade jag helt enkelt in spel. Skulle spelet resultera i vinst, "bokförde" jag det som inkomst.

Låt säga att du tjänar 10k en månad.
Nu vet jag inte alls hur gammal du är, men skulle sätta dig runt 20-års åldern (+/- x antal år).
Inte för att det spelar någon roll hur gammal du är eller hur stora just dina utgifter är men se detta som ett exempel:

Hyra: 0-1500kr (beror ju helt på om man bor hemma eller ej såklart, men utgår från mig själv. Jag bodde hemma och betalade hem en symbolisk slant till mina päron)
Mobil: 500kr(?, varierar självklart)
Mat: 2000kr(yes, man äter ute, det går inte att komma ifrån matkostnader även om man bor hemma)
Tobak: 600kr (utgår från mig själv som var/är rökare och snittar ½ paket om dagen)
Sprit:2000kr(är bara så realistisk som möjligt, för mig var denna utgiften obligatoriskt eftersom jag skulle se min ungdom som meningslös om jag inte fick supa till det då och då - kosta vad det kosta vill)
Hygien/transporter/övrigt: 1000kr(verkligen inte prio ett i denna åldern då jag bodde hemma och där fanns det mesta)
Spara: 500kr
Restpengar: 400kr(sånt som man kan lägga till i spara, eller höja någon av de andra utgifterna en rolig helg)
Spel: 1500kr.

Sådär kan det se ut!

Självklart är allting individuellt, hur en budget ser ut. Men för mig hjälpte det väldigt mycket att hålla kolla på var mina pengar tog vägen. Samt att spelandet försvann inte ur mitt liv helt, utan jag hade kontroll på det. Som sagt, även om du vinner så spela inte upp dessa pengar utan bokför dem som "inkomst" istället.
Kanske går det 1000kr på spel en utekväll i början av månaden, deppa inte ihop totalt utan se fram emot att du har 500kr kvar att spela för kommande dagar i månaden. Ha självdiciplin, framförallt i början. Följ din budget stenhårt i tre månader. Så ska du se att du kommer på rätt bana igen!

Sedan måste jag bara påpeka en sak, du skriver i din spoiler att du är outad till en vän. Utgår från att det är en IRL-vän(?). Varför inte disskutera ditt spelande med dina vänner? Eller någon enstaka vän räcker såklart. Berätta att du deppar ihop när du har förlorat, sätt dig i baren med vännerna istället för att isolera dig vid spelautomaterna/BJ-borden.
Tro mig, jag har varit där. Den som tjänar mest på att berätta det för en eller flera vänner är bara du själv. Jag hade två vänner, de spelade också, men precis som du beskriver dina vänner så kunde mina vänner också kontrollera sitt spelande. De gav mig positiv energi om att man faktiskt kan spela utan att göra det till ett helvetes missbruk som snor tid, pengar och glädje. Spel ska inte sno glädje, spel ska bidra med glädje!

Oj... märkte att min inlägg blev lite väl långt men hoppas att du - eller ja vem som helst som läser detta får någon nytta utav det jag skrev.
Tycker du detta bara är bullshit så förstår jag dig, det låter löjligt/seriöst/onödigt ja kalla det vad du vill. Men måste bara avsluta med att det hjälpte mig extremt mycket att skriva ner alla mina utgifter och inkomster. Det är bara i början det är tufft/tråkigt men det lönar sig!

Självdisciplin, självdisciplin & självdisciplin min vän!
Over and out.

Tack för ditt inlägg. Känner jag mig lite dum som förmodligen kommer svara ganska kort på ditt långa inlägg. Men hur som helst.

Det ligger nog mycket i det du säger angående budget. Har en nice app i mobilen som kan hjälpa mig att få en god översikt. Tro det eller ej men jag har faktiskt ett mål att spara ihop en stor slant till bara några månader framöver. Just nu ligger jag i skuld ett X-antal tusen så det ser ju sisådär ut med det. Din budget hade inte riktigt funkat för mig =).(Trots att det är väldigt lik hur det ser ut för mig i dagsläget om man inte räknar med den sista kolumnen). Jag är helt värdelös med pengar generellt. Har jag lite pengar över efter att t.ex. plussat så konsumerar jag som en idiot. T.ex. taxi nästan överallt är givet. Respekten för pengar är helt väck. Kan jag syna med en hand pre på 150, varför skulle jag då inte kunna ta taxi för samma pris... Eller vad är 150kr när man dagen innan förlorade det 40-dubbla?..

Det där med att sitta i baren och tjöta gött och dricka bärs med vänner är något jag uppskattar väldigt mycket...tills jag får spelsug efter några minuter och drar mig bort mot bj. Att sluta spela hade gjort min tillvaro förjävla tråkig, det vet jag om. Men somsagt är det nog det som behövs i dagsläget. Att ha en spelbudget hade nog inte fungerat för mig. Har testat det förut och det eskalerade ju såklart. Tror att det är stopp som gäller. Trots att det hade varit jävligt nice att iallafall ha några hundra om veckan att spela på lången och lotto(man vill ju ha miljonerna) för. Men tror tyvärr inte det hade funkat, speciellt inte efter att ha läst mycket av vad som skrivits i den här tråden tidigare.

Ang. det du skrev om att prata med vänner. Tror faktiskt mina vänner vet hur det ser ut för mig del(kanske inte riktigt men en del iaf). Det är något jag vill klara av på egen hand, kommer det upp en diskussion gällande mitt spelande eller dyl så är det något jag pratar bort ganska fort. Kanske det hade hjälp att tala med dem angående det, men det är absolut inget jag vill. Jag hade skämts otroligt att prata ut om något så tabu-belagt, jag ser problemet mer som mitt och vill inte blanda in andra i det, trots att det är en del till varför man har vänner...

Hur som helst. Jag skall ge fan i att spela nu. Jag ger till 1a januari som mål.

Det jag skrev nu låter helt jävla orealistiskt i mina öron. För att göra det skapligt så säger jag en (tro det eller ej efter vad jag skivit) budget på 200kr/vecka för att lira lången. Poker, bj, roulette och caribbean går helt åt sidan. CC är därmed helt uteslutet. Skall även sluta gå ut så mycket som jag har gjort det senaste. Kommer få leva tråkigt som fan ett tag framöver men det förtjänar jag och är mitt egna fel. Får se fram emot vintern istället.

Återkommer senare och berättare hur det gick eller om det inte gick...

Citat:
Ursprungligen postat av freespins
2k till sprit tycker jag var dåligt sagt om du nu var ärlig och berättade om dig så var det ju ändå ok :P

Bättre han spelar bort 2k och är nykterist

Det känns så jävla mycket bättre att lägga pengarna på sprit en utekväll än på spel. Trots jobbigare bakfylla dagen efter så mår man ändå bättre...
Citera
2011-08-25, 19:38
Bannlyst
Nu har jag spelat bort lönen. Har 499kr kvar på kontot.

Satte in och satte in och satte in och vann så jag låg pluss och gjorde ett uttag.

Gick till nästa ställe och förlora lönen. Gick tbx till stället jag var pluss på. Spela bort allt och det är ju inte så konstigt då man är tilt och bettar för högt
Citera
2011-08-25, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freespins
Nu har jag spelat bort lönen. Har 499kr kvar på kontot.

Satte in och satte in och satte in och vann så jag låg pluss och gjorde ett uttag.

Gick till nästa ställe och förlora lönen. Gick tbx till stället jag var pluss på. Spela bort allt och det är ju inte så konstigt då man är tilt och bettar för högt
Ja, du har ju iallafall inga spelproblem...
Citera
2011-08-26, 10:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bigfoot58
Ja, du har ju iallafall inga spelproblem...

Vet inte om du försöker vara rolig men människans förmåga att överleva är stor så man skiter ofta hur det "slutar" eftersom det alltid ordnar sig i slutänden... tills den dagen man dör
Citera
2011-08-28, 01:37
Medlem
Tror nog jag kan skriva in mig som en spelbereonde, spelade idag poker, sedan förlorade jag 200:-, Vad gör jag? sätter in 4000:- sek och satsar allt på svart, visserligen gick den in , och kicken är det bästa skiter i pengarna, men detta är ju fan inte normalt :S , några tips? speldjävulen är fanme sjuk
Citera
2011-08-28, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felidixen
Tror nog jag kan skriva in mig som en spelbereonde, spelade idag poker, sedan förlorade jag 200:-, Vad gör jag? sätter in 4000:- sek och satsar allt på svart, visserligen gick den in , och kicken är det bästa skiter i pengarna, men detta är ju fan inte normalt :S , några tips? speldjävulen är fanme sjuk

Åh fyfan, jag vet hur det känns. Dock stannade jag inte om jag mot förmodan vinner den slantsinglingen utan var inte "nöjd" innan jag spelat bort rubbet. Nu har jag äntligen satt upp en plan som jag ska följa, max 600:- i månaden till spel, vilket kan tyckas vara mycket, men det är en betydligt mycket mindre summa än tidigare, då man i hopp och tro om storkovan gör insättning på insättning.
Enough is enough.

Problemet med mig är att jag vill verkligen inte sluta spela. Jag gillar spänningen, jag lever för den.
Citera
2011-08-28, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skalm4n
Åh fyfan, jag vet hur det känns. Dock stannade jag inte om jag mot förmodan vinner den slantsinglingen utan var inte "nöjd" innan jag spelat bort rubbet. Nu har jag äntligen satt upp en plan som jag ska följa, max 600:- i månaden till spel, vilket kan tyckas vara mycket, men det är en betydligt mycket mindre summa än tidigare, då man i hopp och tro om storkovan gör insättning på insättning.
Enough is enough.

Problemet med mig är att jag vill verkligen inte sluta spela. Jag gillar spänningen, jag lever för den.

Har hänt mig också att jag inte har slutat efter slantslinglingen, men jag hade fan inte råd att förlora så jag var "tvungen" att ta ut dom, men hur går det med att spela för 600:-? fungerar det bra?

Samma här, även fast jag behöver pengar så skiter jag nästan i det, jag lever som du för spänningen, vinna en större summa är fanme den bästa, men vidrigaste kicken man kan få :
Citera
2011-08-28, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felidixen
Har hänt mig också att jag inte har slutat efter slantslinglingen, men jag hade fan inte råd att förlora så jag var "tvungen" att ta ut dom, men hur går det med att spela för 600:-? fungerar det bra?

Samma här, även fast jag behöver pengar så skiter jag nästan i det, jag lever som du för spänningen, vinna en större summa är fanme den bästa, men vidrigaste kicken man kan få :

Jag satte gränsen för bara någon månad sedan, men än så länge har det funkat rätt bra. Har även sänkt insatserna markant, så jag kan spela fler spel innan jag gular. Tyvärr håller jag mig mest till oddset och helst ska oddset ligga på uppemot 20-50 gånger pengarna, vilket inte lönar sig i längden. Men jag jobbar på det, förhoppningsvis kan jag ta mig i kragen snart när det kommer till att endast spela singlar ev. dubblar också.

Men precis som du säger så krävs det en fet vinst för att man ska få känna kicken på riktigt. Tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in