2015-12-06, 18:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gimmi1985
Tack ja ska göra det. Men nu vill dom ha 5 tusen dokument. godkänner inte dom och såna grejer dom väntar på att jag ska avbryta och spela upp dom de kan dom suga på
Ja nu har du hamnat i strid med dom. Nu lägger du bort detta spelande hos detta bolag,tills det att du fått dina pengar. Den här striden ska du vinna! Pengarna ska hem. Ta striden! Däremellan glömmer du bolaget och det finns fler bolag under tiden du strider. Okey!
Citera
2015-12-07, 11:47
Medlem
Någon som varit på GA-Sverige's möten i Stockholm? Är det bra, och ger det något? Funderar på att gå dit nu på onsdag och se om detta kan hjälpa mig påvägen mot att inte spela. När jag ändå är här så tänkte jag fråga om någon testat naltrexone mot spelberoende? Kände ni någon effekt och eventuella bieffekter? Visst är det receptbelagd?

Mvh
Citera
2015-12-07, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kobran88
Någon som varit på GA-Sverige's möten i Stockholm? Är det bra, och ger det något? Funderar på att gå dit nu på onsdag och se om detta kan hjälpa mig påvägen mot att inte spela. När jag ändå är här så tänkte jag fråga om någon testat naltrexone mot spelberoende? Kände ni någon effekt och eventuella bieffekter? Visst är det receptbelagd?

Mvh

Tjenna, GA/AA möten har hjälper mellan 5-10% av dom som går dit och skulle inte rekommendera detta för att sluta spela/dricka men visst kan det hjälpa för dig så gå dit för all del.

Det jag däremot skulle rekommendera för att verkligen sluta spela är en godman eller bara en familjemedlem som du litar på som tar hand om dina pengar, detta har hjälpt mig enormt i snart 2 månader för första gången sen jag var 16 har jag varit HELT spelfri i längre sträckor än 5 veckor. (Hade ett uppehåll på 6 månader men spelade fortfarande freespins osv.)

Jag vet att jag ALDRIG kommer att bli kvitt mitt spelberoende men jag vet också att så länge jag inte har tillgång till pengar så kommer jag aldrig råka ut för några ekonomiska bekymmer, visst fan är det jobbigt när man måste be om pengar för att göra något kul men 100 gånger bättre än att behöva skita i det för att man inte har råd.
Citera
2015-12-07, 16:44
Medlem
Citat:

Mvh

fick naltrexone mot alkoholismen... var då speltorsk på den tiden med.. varken sluta drack eller spela vad jag kan minnas ifrån dom dimmorna är dock ett antal år sedan nu. men värt ett försök kanske ?
Citera
2015-12-07, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av langalandefalukorv
Tjenna, GA/AA möten har hjälper mellan 5-10% av dom som går dit och skulle inte rekommendera detta för att sluta spela/dricka men visst kan det hjälpa för dig så gå dit för all del.

Det jag däremot skulle rekommendera för att verkligen sluta spela är en godman eller bara en familjemedlem som du litar på som tar hand om dina pengar, detta har hjälpt mig enormt i snart 2 månader för första gången sen jag var 16 har jag varit HELT spelfri i längre sträckor än 5 veckor. (Hade ett uppehåll på 6 månader men spelade fortfarande freespins osv.)

Jag vet att jag ALDRIG kommer att bli kvitt mitt spelberoende men jag vet också att så länge jag inte har tillgång till pengar så kommer jag aldrig råka ut för några ekonomiska bekymmer, visst fan är det jobbigt när man måste be om pengar för att göra något kul men 100 gånger bättre än att behöva skita i det för att man inte har råd.

Ok förstår, finns ju inte skrivet i sten att bara för man går dit så blir man spelfri/inte sugen på att spela. Men jag tycker det kan vara bra att ge sig själv en ärlig chans. Min morsa har delvis hand om min ekonomi. Betalar alla räkningar hyra, lån för spelskulder osv. Har x pengar över varje månad till mat och "nöjen" och hälften av dessa för jag över till henne, plus lite sparande. 2 veckor efter 25e får jag tillbaka hälften av pengarna. Innan sommaren hade hon total tillgång till min internetbank men sen blev de lite strul med koderna dit så nu har hon inte haft tillgång till den på 5-6 månader. Och efter det har jag dragit på mig x i skulder och sitter med ett extra lån och tillråga på allt så har jag inget jobb efter nyår. Dock två löner kvar att få ut och lite mer på januari lönen med semesterpengar. Har kalkylerat att jag kommer kunna leva och betala hyra skulder och allt annat med a-kassa men de blir knappt några pengar över till annat. Sen har jag bestämt mig för att sluta dricka alkohol på obestämt tid för 5 av6 återfall har varit med alkohol inblandat, och jag har hört att naltexone är för alkoholproblem men även kan hjälpa mot spelberoende. Så någon som testat naltrexone går gärna ge en recension på det.

Mvh
Citera
2015-12-07, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banen
fick naltrexone mot alkoholismen... var då speltorsk på den tiden med.. varken sluta drack eller spela vad jag kan minnas ifrån dom dimmorna är dock ett antal år sedan nu. men värt ett försök kanske ?

Ja allt som kan fungera är väl egentligen värt ett försök. Visst är det receptbelagd? Såg att jag skrev om naltrexone i mitt svar till ett annat inlägg men vi måste gått om varandra bara.
Citera
2015-12-07, 18:56
Medlem
Citat:
Ja allt som kan fungera är väl egentligen värt ett försök. Visst är det receptbelagd? Såg att jag skrev om naltrexone i mitt svar till ett annat inlägg men vi måste gått om varandra bara.

Att ta in ''läkemedel'' för att bli av med något annat beroende är i mina ögon aldrig ens värt att försöka, för många vänner och bekanta som går på antidepressiva som aldrig har orken till att göra något eller viljan att må bra då allt dom behöver göra är att ta en 3-4 tabletter och ligga framför tv'n och sova hela dagen för då mår dom bra tror dom.

Att må bra på läkemedel är som att bli mätt på att dricka vatten.
Citera
2015-12-07, 19:11
Medlem
Citat:

jo visst är de receptbelagt.

http://www.fass.se/LIF/product?userType=2&nplId=20111008000016

där har du vad du söker.
Citera
2015-12-08, 10:38
Medlem
tung apelmissbrukare man ör. avbröt utag på 3000 euro spela upp dom till 5000euro förlora allt igen
Citera
2015-12-08, 14:45
Medlem
Citat:
tung apelmissbrukare man ör. avbröt utag på 3000 euro spela upp dom till 5000euro förlora allt igen

när ska man lära sig.
Citera
2015-12-08, 20:56
Avslutad
Citat:
Ja det var något av det sämsta jag sett, helt otroligt när vi skriker till dig här på flashback vad du ska göra så gör du precis tvärtom. Ja, helt otroligt! Det är inte bara att du är spelberoende, du verkar vara helt tankelös inte bara att du loosat allt du förlorade även den strid du lätt hade kunnat vinna. Pengarna
hade ju kommit till dig förr eller senare. Vad sitter du nu med för facit, förutom att du är black! Jo du loosade även kampen med att verifiera dina dokument för uttag och det är så jävla dåååligt.
En sammanfattning av ditt spelande måste vara, satsa stort vinn stort men sen då? När ska jag ta hem pengarna? Hmm Tänkte inte på det! SKÄRPNING!!!!!!!!
Citera
2015-12-08, 21:11
Avslutad
Citat:
Eller för att dra en paralell spelmissbrukare till alkoholiserad.
Vi säger att du besöker Sahlgrenska sjukhuset för att du har grava alkoholproblem. Överläkaren på sjukhuset visar dig 40.000 röntgenbilder på hur illa din skrumlever ser ut. Han säger en brännvivinsdroppe till och du är körd.´När du lämnar sahlgrenska går du raka staka till bolaget och köper en hela kosken! Nej detta går inte! Du måste SKÄRPA dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in