2009-10-08, 16:15
Medlem
Tjena har googlat i 3 timmar snart och inte fått svar på min fråga

Jag har haft min dator sen januari förra året. och den har funkat felfritt sen dess. förutom att min processorfläkt la av, så jag köpte en ny för någon vecka sen. Alla teperaturer är perfekt. Har updaterat bios. Har kollat efter virus, fanns ingenting... Och allt är i sin ordning i stortsätt. men nu har den helt plötsligt börjat låsa sig, man kan sitta och inte göra någonting, och så låser den sig bara. Vad kan detta vara?
Senast redigerad av Princefresh 2009-10-08 kl. 16:24.
Citera
2009-10-08, 16:19
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Princefresh

Jag har haft min dator sen januari förra året. och den har funkat felfritt sen dess. förutom att min processorfläkt la av, så jag köpte en ny för någon vecka sen. Alla teperaturer är perfekt. Har updaterat bios. Och allt är i sin ordning i stortsätt. men nu har den helt plötsligt börjat låsa sig, man kan sitta och inte göra någonting, och så låser den sig bara. Vad kan detta vara?

Minnen, hårddisk, grafikkort är tänkbara felkällor.
Citera
2009-10-08, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Minnen, hårddisk, grafikkort är tänkbara felkällor.
Bytte nyss plats på minnerna, för och se om de va något skumt. hårddisken hur undersöker jag den fall det är den som spökar? startar datorn om sig engång till så tar jag ut mitt grafikkort och kör på de integrerade!
Citera
2009-10-08, 16:29
Medlem
Namters avatar
Citat:

Jag har haft min dator sen januari förra året. och den har funkat felfritt sen dess. förutom att min processorfläkt la av, så jag köpte en ny för någon vecka sen. Alla teperaturer är perfekt. Har updaterat bios. Har kollat efter virus, fanns ingenting... Och allt är i sin ordning i stortsätt. men nu har den helt plötsligt börjat låsa sig, man kan sitta och inte göra någonting, och så låser den sig bara. Vad kan detta vara?
Ändå så hittar man svaret på första sökresultatet
Citera
2009-10-08, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namter
Ändå så hittar man svaret på första sökresultatet
Va? vad menar du?
Citera
2009-10-08, 19:09
Medlem
Har tagit ut grafikkortet nu, väntar på och se fall något händer, jag hade på datorn i ca 2 timmar efter jag hade bytt plats på minnerna, och sen hängde den sig igen.. Hur kollar jag fall hårddiskarna e fuckt up? någon som kan svara på det?
Citera
2009-10-08, 23:20
Medlem
samma sak med grafikkortet, har även tagit ut mitt ljudkort ifrån pci platserna, och händer samma sak. alltså måste det vara minnerna eller hårddisken eller? några tips!?
Citera
2009-10-12, 15:17
Medlem
Salorms avatar
Efter att du stal min avatar förde jag över en mask i din datamaskin. Jag låser den dock bara när jag anser att du gått överstyr.
Citera
2009-10-12, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Efter att du stal min avatar förde jag över en mask i din datamaskin. Jag låser den dock bara när jag anser att du gått överstyr.
Haha wtf har du likadan avatar som mig? har inte ens sett någon här inne med likadan, hittade den på webben!
Citera
2009-10-12, 19:22
Medlem
927s avatar
troligtvis disken men installera windows på en annan disk plus ett par program
Citera
2009-10-12, 20:53
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Haha wtf har du likadan avatar som mig? har inte ens sett någon här inne med likadan, hittade den på webben!

Nu går jag förbannat ot, men för att göra en lång historia kort. Jag har haft denna sen 2003 och det är alltid någon som hittar den på "webben". Det intressanta är att jag en gång i tiden byggde den när jag hängde på ett forum som hette General Mayhem eller GenMay och därifrån kommer den. Har du sett den någon annanstans så är det antagligen jag på ett annat forum eller någon som stulit den därifrån.

Nu fick jag det sagt igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in