2010-02-24, 00:16
Medlem
Faktiskt en bra svensk film för en gångs skull. Mycket beror på skådespeleriet helt klart. Kjell Bergqvist är kung för tusan. Det kändes dock som att det värmländska temat blev för mycket emellanåt och det blir lite tjatigt när bilden målas upp av att alla som bor utanför storstan är stillösa, antiintellektuella bönder, som blint litar på pappa staten. Men vad vet jag denna bild kanske är närmare sanningen?
Citera
2010-02-24, 01:17
Medlem
ArturoBandinis avatar
Förjävla fin flirt när Rebecca Scheja och Anastasios Soulis sitter i baksätet på en bil och pratar om "den bästa sommaren" i deras liv. Jösses vad jag gillar referenser.
Citera
2010-02-24, 05:37
Medlem
Trumpeters avatar
Smårolig film. Rekommenderas helt klart. 6 av 10 i betyg.
Citera
2010-02-24, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
En ganska söt film.

Att man fick se tuttarna Tuva Novotny gör det inte sämre.

Den verkar vara sevärd i så fall, särskilt eftersom du var så upprymd att du inte kunde formulera sista meningen rätt.
Citera
2010-02-25, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Förjävla fin flirt när Rebecca Scheja och Anastasios Soulis sitter i baksätet på en bil och pratar om "den bästa sommaren" i deras liv. Jösses vad jag gillar referenser.

Ja det var jävligt fint.

Ända jag har att klaga på filmen är att den var lite överdriven, funkade i "Smala Sussie" men jag tror Malmros skulle tjäna lite på "less is more" tänket i framtiden.

Ulf Malmros är en av mina favoritregissörer och jag älskar hans filmer hursom men dom skulle bli ännu bättre enligt mig isåfall.

Sen börjar man tröttna lite på Kjell Bergkvist som spelar "Film Kjell Bergkvist" i varje roll, samma sak här jag köper det och det funkar hyfsat men man tycker han kunde försöka lite mer.
Citera
2010-02-25, 08:52
Medlem
Skulle vara intressant att se Ulf Malmros i lite otippade samarbeten. För han är ju kompetent men skulle behöva mer udd och djup för att riktigt lyfta. Gillar att han vill göra science fiction härnäst, slänger han på nån störd futuristisk konstnär som art director och en egensinnig medmanusförfattare kan det bli grymt.
Citera
2010-02-25, 18:16
Medlem
Vobblers avatar
Kul att se gamle Brosten tillbaka på banan, han sköter sig mycket bra i den här filmen. Kjelle och han är väl polare privat, så det var ju hyggligt av bergqvist att fixa ett jobb åt sin kompis.

Skoj att det faktiskt dyker upp bra svenska filmer då och då.
Citera
2010-02-26, 18:01
Medlem
Klubbarns avatar
what is up med den dramatiska musiken när Tuva och snubben går mot varandra? man tror ju att hon ska dra upp en stillettkniv vilken sekund som helst och sticka honom.
Citera
2010-02-26, 18:12
Medlem
ensiferums avatar
Vet ej om ni såg denna på Guldbagge-galen, men jag tyckte den här parodin var sjukt kul

http://www.youtube.com/watch?v=v9U7X0FliiQ
Citera
2010-03-01, 21:48
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klubbarn
what is up med den dramatiska musiken när Tuva och snubben går mot varandra? man tror ju att hon ska dra upp en stillettkniv vilken sekund som helst och sticka honom.

Håller med. Kändes som ackompanjerad musik till vikingagungan.
Citera
2010-03-02, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
En ganska söt film.

Att man fick se tuttarna Tuva Novotny gör det inte sämre.

Hahaha! Den va dagens! Synd att hon gått o blivit anorektiker.......men 2 vårtor hade hon.....
Citera
2010-03-02, 07:30
Medlem
GSE_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensiferum
Vet ej om ni såg denna på Guldbagge-galen, men jag tyckte den här parodin var sjukt kul

http://www.youtube.com/watch?v=v9U7X0FliiQ

HAHHAA så bra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in