2009-10-07, 22:04
Medlem
Hejsan har en fråga efter denna utdragna information.

Har varit med om en kostsam separation men börjar äntligen komma på fötter igen.

Kruxet är att min nuvarande bank (Swedbank) inte vill bevilja mig ett lån på en lite summa samt banka ihop mina nuvarande lån fast min ekonomi skulle klara av det.

Har ett billån på 50tkr
Ikanolån på 55tkr
Obetalde krediter på 15tkr

De jag bad om var att låna ytterligare 25tkr och baka ihop alla lån samt att billånet skall lösas ut inom en snar framtid men dom neka mig. Har inga prickar eller dylikt. Upplever även att servicen inte är så himla bra som jag önskar så min fråga är. Tror ni jag har ngn chans att få igenom min vilja med en annan bank om jag lockar dom med att bli kund där istället?

tack på förhand!
Citera
2009-10-07, 22:07
Medlem
Byt... Din "nya" bank vill ha nya kunder och då är det lättare att förhandla...
Citera
2009-10-08, 01:47
Medlem
Jag hatar swedbank, de pissar alltid på mig som kund. Flyttade över alla mina kontanta tillgångar till bluestep och skaffade icabanken för transaktioner och avanza för värdepappersdepå.

Har aldrig tittat tillbaka.

Nu när Icabanken har aktiedepå, BankID (för ID på nätet), betalkort med bra förmåner osv.. Ränta på kontot med bankkortet kopplat till osv.

Ingen bank har alla fördelarna, men de har olika fördelar.

Icabanken erbjuder dessutom lån så länge du har inkomst i sverige, utan säkerhet.

//GF
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in