2009-10-07, 21:22
Medlem
EnterSpaces avatar
Jag har ett problem när det gäller min stationära dator. Nu använder jag min laptop. Men iaf, min stationära dator funkar inte alls nu. Den går inte igång, det kommer till när den hittar hdd och cdromen men sen kommer den ingen vart. Den står stilla där. Det är Windows XP på den datorn. Kan inte formatera om heller, inte komma in i boot eller nånting. har försökt med att ta bort hdd:arna men funkar inte ändå. Vad är felet och hur kan jag lösa det?

Tacksam för svar så snabbt som möjligt.
Citera
2009-10-07, 21:32
Medlem
Mustighets avatar
I bios kan du ändra vilken prioriteringsordning det är på prylarna. Om datorn hänger sig när den kommer till hårddisken så kanske du kan ändra ordningen och sätta usb eller cdrom före och boota från någon av dem för att reparera eller formatera den trasiga hårddsiken!

Ofta kan det stå "press DEL to enter setup" eller något sånt.. den kan även ofta vara någon F-knapp men det står alltid när man startar datorn.
Citera
2009-10-07, 21:34
Medlem
EnterSpaces avatar
det är inge fel i hddarna..
Citera
2009-10-07, 21:34
Medlem
EnterSpaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustighet
I bios kan du ändra vilken prioriteringsordning det är på prylarna. Om datorn hänger sig när den kommer till hårddisken så kanske du kan ändra ordningen och sätta usb eller cdrom före och boota från någon av dem för att reparera eller formatera den trasiga hårddsiken!

Ofta kan det stå "press DEL to enter setup" eller något sånt.. den kan även ofta vara någon F-knapp men det står alltid när man startar datorn.

ja, dit kommer jag med sen kommer jag ju inte längre
Citera
2009-10-08, 00:27
Medlem
hasenfrasens avatar
Vad är det för märke och modell?
Citera
2009-10-08, 06:21
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd rensad på OT //Mod
Citera