Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-10-07, 21:20
Medlem
Jag har nyss fått en "knöl" på halsen där mitt käkben börjar under örat. På högra sidan. Den sitter under huden och effekten av att den ligger och trycker på käkbenet gör att det känns som ett enda stort blåmärke på högra sidan av mitt huvud.... Det är irriterande som satan, har aldrig haft det förrut.

Det känns som en brosk/benbit som har kommit från ingenstans

Ska uppsöka vårdcentralen imorn men ville höra om detta har hänt någon här och vad som behövde göras? Just nu vill jag skära upp huden och dra ut den jävla knölen
Citera
2009-10-07, 21:32
Medlem
KloBengans avatar
Lipom kanske?
Citera
2009-10-07, 21:41
Medlem
Necrobutchers avatar
Svullen lympfkötel kanske? Har du influensan?
Citera
2009-10-07, 21:49
Medlem
Mjälls avatar
Eller så är det en talgcysta. Fy fan. Inte kul (men helt ofarligt).
Citera
2009-10-07, 22:21
Medlem
MEC62s avatar
Det kan även vara en inflammerad spottkörtel.
Citera
2009-10-07, 22:33
Bannlyst
Lymfan antagligen. Känn under armarna och precis på ljumskarna om du har några liknande knölar där. I så fall är det ofarligt, det är immunförsvaret som bekämpar en infektion bara.
Citera
2009-10-07, 23:28
Medlem
gj...........
Citera
2009-10-08, 00:02
Medlem
Tack för svar alla. Det skulle nog kunna vara så som Roxic säger, att kroppen bekämpar en infektion. Många runt omkring som blir sjuka osv. Men har dock aldrig känt detta förut när jag varit på väg att få influensa. Känner heller inget liknande på andra delar av kroppen. Skumt som fan...
Citera
2009-10-08, 01:04
Medlem
Jag har också en knöl där runt om du har en och jag var till doktorn idag och han kände inget konstigt med den. Han prata om att man punkterade såna där om dom var besvärade men i mitt fall trodde han inte nån skulle vilja göra det för min halspulsåder är alldeles intill.

Det var iallafall ingen cancer eller nåt sånt.

Jag har hört att om den ömmar är det bra, ömmar den inte men är ändå rörlig är det bra, ömmar den inte och sitter som fixerad är det mycket värt att kollas upp.

Nån läkare eller mer kunnig får mer än gärna tillrättavisa mej om jag är ute och cyklar.
Citera
2009-10-08, 01:39
Medlem
under huden, sitter den fast mot den eller är den "rörlig"?
Citera
2009-10-08, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Bolius

Den sitter fast mot mig. Har varit lika stor i 3 dagar nu. Den ömmar som fan och är väldigt hård, nästan som en benbit. Alltså inget vattenfyllt eller så.
Senast redigerad av benjaminX 2009-10-08 kl. 12:51.
Citera
2009-10-08, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Bolius
Jag har flera gånger haft liknande symptom, som en rörlig ben eller broskbit mot käkbenet, vet inte vad det är, men det har försvunnit efter ett tag.
Vanligtvis har det tagit ett par veckor har jag för mig, men det var länge sen nu så jag är inte säker.
Hade varit kul att veta vad det var däremot.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in