2009-10-07, 21:16
Medlem
Tappade min Dell Studio XPS 13 i golvet hrom dagen och sjlvklart gick hdd'n t skogen. Ringde Dell's support och de hjlpte mig med att kra alla felskningsprogram, och mycket riktigt visade det sig att hdd'n var kass och fungerade inte verhuvudtaget.

Vntar fr tillfllet p ett kostnadsfrslag frn Dell p en ny hdd och utbyte av den kassa.

Min frga r nu tv:

1. Om jag skulle f ett kostnadsfrslag som gr en bra bit ver min budget, kan jag d kpa en hdd sjlv och byta ut den OCH sedan installera Vista med min Recovery CD? Eller mste hdd'n vara frn Dell fr att skivan ska funka?

2. Frmodligen kommer inte Dell erbjuda sig att frska terhmta all data p hdd'n s det fr jag frska gra sjlv. Ngon som har ngra bra frslag dr?
Citera
2009-10-07, 21:19
Medlem
Bossiemans avatar
1. JA - inga problem - passa d p att kpa en 7200rpm eller en SSD
Citera
2009-10-07, 21:53
Medlem
S d r det inget snack om saken? Det bsta r att gra det sjlv om priset blir hgt frn Dell.

Fljdfrga, frsts, min frskring tcker detta, men mste jag d betala ngon sjlvrisk eller hur funkar det?
Citera
2009-10-07, 21:55
Medlem
sommarlovs avatar
Frskringsbolaget ger dig inga pengar fr att byta hd sjlv...
Citera
2009-10-07, 21:59
Medlem
Dh, nehe? Jag menar sklart om jag lmnar den till Dell.
Citera
2009-10-08, 00:29
Medlem
hasenfrasens avatar
Locket sitter med en eller tv sm stjrnskruvar s r hrddisken frilagd att bytas. Det r absolut inget man betalar Dell fr att f fixat.
Citera
2009-10-08, 18:53
Medlem
Okej! Ngon som har ngon bra hdd att rekommendera nr man nd ska byta?

Och som sagt, frska terhmta all data jag hade, hur gr jag det?
Citera
2009-10-09, 02:23
Medlem
hasenfrasens avatar
Seagate G-FORCE serien.

Det finns SATA 2.5" 3.5" dockningsstation fr USB att kpa frn t.ex. kjell.com fr 399 spnn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in