2009-10-07, 17:29
Medlem
Bertil85s avatar
Vilka var Nefilim?

Var de ett gäng grabbar som kom ner till jorden för att ligga med kvinnor?

Jag tror inte på det. Skulle du ha kommit ner till jorden för att ligga med kvinnor för att sedan invänta det slutgiltliga beslutet?

Nej de har nog haft någon uppgift här på jorden men vilken?

Kom inte med book of Enoch eller Genesis. Vem vill ta det straffet för att man har legat med vackra kvinnor?

Tro inte på utomjordingar då Nefilim lever för evigt...
Kom gärna med en ny förklaringsmodell då Genesis inte stämmer, dock kan boken av Enoch stämma in lite.
Citera
2009-10-07, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Var de ett gäng grabbar som kom ner till jorden för att ligga med kvinnor?
det var guds söner som låg med kvinnorna, och efter det föddes barn, och de som ärvde generna från båda föräldrarna kallades för nefilim. de var människor med gudomliga krafter. ordet nefilim betyder "the fallen ones".

Citat:
Nej de har nog haft någon uppgift här på jorden men vilken?
guds söner hade barn med människornas döttrar så att guds son skulle födas 2000 år sedan för att lära oss och rädda oss från våra synder.
Citera
2009-10-07, 22:04
Medlem
Bertil85s avatar
Nä jag tror inte riktigt på Genesis.

Kom igen skulle du vilja bli fjättrad i ett mörkt hål och vänta in dommedagen bara för att du hade lust efter kvinnor?

Jag tror att Nefilim har väglett vår civilisation mot ett visst mål.
De har enligt Book of Enoch/Numbers lärt människan olika saker så som astrologi och vapentillverkning.

De styr oss genom en falsk Ande. Varför detta görs vet jag inte men de har helt klart påverkat vår civilisation.

Jag tror mer på att de var watchers(Grigori) destinerade till att styra denna jord i Guds anda.

Tar man t.ex. Semyaza så ska han ha varit en av ledarna bland de fallna änglarna.
Han låg inte med människornas döttrar vars barn blev Nefilim.

Han och Azazel var och är Nefilim.
Citera
2009-10-08, 17:56
Bannlyst
en annan intressant grej med nefilim är att det påminner om stället i skandinavisk mytologi som hette "nifelheim".

Citat:
Kom igen skulle du vilja bli fjättrad i ett mörkt hål och vänta in dommedagen bara för att du hade lust efter kvinnor?
sorry, jag fattar inte vad du pratar om. mörkt hål, domedagen, va i helvete?

jag förklarade ju redan varför de gifte sig med kvinnorna. det var inte för att de hade lust för dom, de gjorde det för att frälsa oss från våra synder.

Citat:
De styr oss genom en falsk Ande. Varför detta görs vet jag inte men de har helt klart påverkat vår civilisation.
vadå styrs av en falsk ande? de lärde ju oss massa viktiga grejer om astronomi, astrologi, matematik, språk, kanske vapen osv.

Citat:
Tar man t.ex. Semyaza
en alien som billy meier var i kontakt med hette semjase. låter väldigt likt semyaza.
Citera
2009-10-08, 19:30
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
en annan intressant grej med nefilim är att det påminner om stället i skandinavisk mytologi som hette "nifelheim".

sorry, jag fattar inte vad du pratar om. mörkt hål, domedagen, va i helvete?

jag förklarade ju redan varför de gifte sig med kvinnorna. det var inte för att de hade lust för dom, de gjorde det för att frälsa oss från våra synder.

vadå styrs av en falsk ande? de lärde ju oss massa viktiga grejer om astronomi, astrologi, matematik, språk, kanske vapen osv.

en alien som billy meier var i kontakt med hette semjase. låter väldigt likt semyaza.

Det jag säger är att jag inte tror på att man skulle stiga ner till jorden för att ligga med kvinnor, för att sedan invänta the final judgment.

"vadå styrs av en falsk ande? de lärde ju oss massa viktiga grejer om astronomi, astrologi, matematik, språk, kanske vapen osv".

Det är just det som jag tror att de har gjort!
Det är därför jag använder orden en falsk Ande, för hur har de annars kunnat vägleda människor mot upptäckter m.m?
Genom direkt tal? Nej det tror jag inte på.

Semyaza och Azazel är änglar, fallna eller inte. Något måste de ha gjort på jorden.
Citera
2009-10-08, 19:57
Medlem
Citat:
Det jag säger är att jag inte tror på att man skulle stiga ner till jorden för att ligga med kvinnor, för att sedan invänta the final judgment.

"vadå styrs av en falsk ande? de lärde ju oss massa viktiga grejer om astronomi, astrologi, matematik, språk, kanske vapen osv".

Det är just det som jag tror att de har gjort!
Det är därför jag använder orden en falsk Ande, för hur har de annars kunnat vägleda människor mot upptäckter m.m?
Genom direkt tal? Nej det tror jag inte på.

Semyaza och Azazel är änglar, fallna eller inte. Något måste de ha gjort på jorden.

Ok har du några belägg för det här med astronomin och matematiken?
Citera
2009-10-09, 13:42
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Ok har du några belägg för det här med astronomin och matematiken?

Nej inte mer än vad jag tror på.
Citera
2009-10-09, 17:45
Medlem
Citat:
Nej inte mer än vad jag tror på.

Misstänkte det heeh!! Bara varmluft från din sida....
Citera
2009-10-09, 21:47
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Misstänkte det heeh!! Bara varmluft från din sida....

Men jag tror att vissa personer har får hjälp av Nefilim, Leonardo da vinci t.ex.

Om man läser i de gamla böckerna så kan man läsa att Nefilim ska/har lett värden mot ockultism och idol dyrkan.
Mycket av det vi ser på TV idag och det som våra hemliga sällskap sysslar med.
Citera
2009-11-30, 21:43
Medlem
Mackximuss avatar
Jättar/titaner finns också i grekisk mytologi (och nordisk). I den grekiska mytologin skickades de till avgrunden genom att de förlorade ett krig med gudarna (Zeus och det där gardet).

Dessa titaner fick också barn med människor (och gudar också).
Citera
2014-04-15, 02:14
Medlem
Korrekt, de gjorde detta för att skaffa sig inflytande på jorden.
Citera
2014-04-15, 02:19
Medlem
De blev nedkastade i avgrunden, d.v.s. ned på jorden. Där hade de (har) barn med kvinnor, trots att de var förbjudna att göra detta. De hade alltså redan fått straffet att kastas ner innan detta utfördes, har jag för mig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in