• 1
  • 2
2009-10-07, 20:29
Medlem
Modifys avatar
Har ni aldrig hört talas om Smoketower? Trodde det var allmänt känt bland cb-brukare, men ack så fel jag hade. Visserligen dyrt, men fungerar i nödfall.

www.smoketower.com
Citera
2009-10-07, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Modify
Har ni aldrig hört talas om Smoketower? Trodde det var allmänt känt bland cb-brukare, men ack så fel jag hade. Visserligen dyrt, men fungerar i nödfall.

www.smoketower.com

Han menar antagligen inte webshops
Citera
2009-10-07, 22:34
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haystak
röktillbehör, bongar, pipor, rökmixar osv

Allt det där, utom rökmixarna, kan jag köpa nere på turkbutiken på hörnet. Idag försökte den gode handlaren rentav sälja en använd (!) grinder till mig
Citera
2009-10-07, 23:11
Medlem
CoopColas avatar
Vart bor du TS? På ett berg i Norrland? Är väl bara affärer som säljer rökmixar som inte finns (vad jag vet, men resten på din lista är inte direkt svårt att köpa i butik..
Citera
2009-10-08, 00:51
Medlem
Mrchrists avatar
I Växjö så har jag för mig att man kan köpa allt utom rökmixar på Voodoland eller vad det nu heter, sen finns det ett gäng turkaffärer runt om i stan där det finns att inhandlas
Har dock inte varit inne på Voodoland på nått år och jag brukar inte vistas i turkbutikerna såvida jag inte ska införskaffa någon konstig läsk odyl
Citera
2011-06-08, 20:27
Medlem
Rainmans avatar
smoketower.com är en bra och pålitligt headshop som jag har handlat tillbehör av många gånger
Citera
2011-06-08, 21:08
Medlem
-snW-s avatar
34an i gamla stan är en headshop
Citera
2014-03-15, 19:07
Medlem
Gör en lite bump på denna tråden.

Vi vet nog alla att det finns väldigt många svenska headshops online. Men finns det några fysiska butiker idag, vilka och var isåfall? Tror ni att det finns en efterfrågan på detta eller är det alldeles för svårt att konkurrera med onlinebutikerna?
Citera
2014-03-15, 20:19
Medlem
Jimbos avatar
96-97 fanns det en shop på Norrlandsgatan i Sthlm som sålde både parafanalia och mängder av olika rötter, blad och märkliga pulver som gav en lite snurr. De fick stänga ner sedermera. Inget olagligt i lokalen men Sverige var helt galet då.

Idag hittar du ju både pipor, bongar och papper i vilken random tobaksbutik som helst.

Jag tror att en mer uttalad heads-hop skulle kunna funka idag. Fysisk butik i en storstad med nätförsälljning och en uttalad kampvilja mot nuvarande lag från ägarna så att de slipper polisen mer än de 1-2 gångerna som rajdar på ren jävelskap.

Det var så de fick bort shopparna på 90-talet. De raidade,man inget olagligt men tog ändå lagret i beslag av utredningsteknisk mumbojumbo och så höll de på grejerna tills ägaren gjort konkurs.
Man måste få med det i ekvationen om man ska öppna shop och man bör nog se en sådan shop i ett större perspektiv. Man etablerar sitt varumärke tills EU öppnar marknaden för legal cb om 3-5 år. Promise.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in