Citat:
"Saknar all logik"?
Jag själv är en ganska frekvent besökare av "Humorlänkar" och jag anser då, rent subjektivt, att det är ett rätt harmlöst delforum som passar bättre under "Länktips". Under "Länktips" har det sedan urminnes tider postats roliga klipp. Liknande klipp har också postats under "Humorlänkar". Vi hade alltså två på många sätt identiska forum som låg på olika platser. Det var väl inte så smart? Nu vill ni återinföra detta.
Jag har inga problem med folk som ser på skojiga klipp, det gör som bekant även jag själv, men vill ni ha en annan uppdelning så finns det garanterat andra små hemsidor där utformningen passar er smak bättre.
Man kan ju tycka att det är konstigt att en moderator som inte har någonting med dessa forum att göra bryr sig så pass mycket. Varför jag bryr mig är för att jag vill se ett snyggt och välfungerande forum, inte en lekplats. Att ha en hänvisning till Humorlänkar under "Humor" när forumet ligger under "Länktips" är för er en ganska hållbar lösning, men ska man då ha hänvisningar lite överallt?
Här kan vi även applicera likhetsprincipen. Länkar och länkar för sig, diskussioner om humor för sig et voila, vi har den uppdelning vi har idag.
Jag kommer med hållbara argument när ni börjar göra detsamma. Punkt.
Ursprungligen postat av Herr_Oin
"Saknar all logik"?
Jag själv är en ganska frekvent besökare av "Humorlänkar" och jag anser då, rent subjektivt, att det är ett rätt harmlöst delforum som passar bättre under "Länktips". Under "Länktips" har det sedan urminnes tider postats roliga klipp. Liknande klipp har också postats under "Humorlänkar". Vi hade alltså två på många sätt identiska forum som låg på olika platser. Det var väl inte så smart? Nu vill ni återinföra detta.
Jag har inga problem med folk som ser på skojiga klipp, det gör som bekant även jag själv, men vill ni ha en annan uppdelning så finns det garanterat andra små hemsidor där utformningen passar er smak bättre.
Man kan ju tycka att det är konstigt att en moderator som inte har någonting med dessa forum att göra bryr sig så pass mycket. Varför jag bryr mig är för att jag vill se ett snyggt och välfungerande forum, inte en lekplats. Att ha en hänvisning till Humorlänkar under "Humor" när forumet ligger under "Länktips" är för er en ganska hållbar lösning, men ska man då ha hänvisningar lite överallt?
Här kan vi även applicera likhetsprincipen. Länkar och länkar för sig, diskussioner om humor för sig et voila, vi har den uppdelning vi har idag.
Jag kommer med hållbara argument när ni börjar göra detsamma. Punkt.
Anser att humorlänkar fyller en funktion. Men så länge som det heter humorlänkar så kommer detta att skapa förvirring. I så fall kanske den mest logiska lösningen vore att totalt avskaffa humorlänkar och föra över allt till länktips.
Sedan förstår jag inte hur en logiskt uppbyggd webbplats enligt dig inte vore snygg? Visserligen bygger våra argument på åsiktsskiljaktigheter med för mig faller det tämligen logiskt att ha något som heter humorlänkar under humor. Inte heller ser jag det att humorlänkar låg under humor som något som skulle göra forumet osnyggt.
Och jag förstår tyvärr inte din tankegång med att: ifall vi hade en hänvisning till humorlänkar i humor, att detta då skulle innebära att vi måste hänvisa till andra forum överallt. För som jag ser det, så är humorlänkar det enda forumet som med sitt namn gör sig felplacerad om den inte alls finns att komma åt genom humorforumet.
Hur resonerar du förresten, när du anser att våra argument inte är hållbara? Så vitt jag ser det, så är argumentationen som förs för att humorlänkar skall finnas under humor tämligen logisk. Vad är det ologiska med att ha något som kallas för humorlänkar under humor?
Det är enligt mig lättare att se det ologiska i att humorlänkar bara finns under länktips, även om vi här kan se en logik.
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Att det skulle vara mer logiskt med humorlänkar i humorforumet jämfört med länktips tror jag faktiskt inte nödvändigtvis är sant. Om man som FB:are känner för att sitta en stund och kolla på humoristiska länkar, är det ju rimligtvis lika logiskt att söka sig till avdelningen för länkar som till avdelningen för humor.
Om man dessutom tar hänsyn till att FB är ett diskussionsforum, tycker jag nog att logiken väger över till att man bör gissa att icke-diskuterande fora samlas på ett fåtal ställen på FB, där alltså länktips är ett sådan, och där just humorlänkar ingår.
Om man dessutom tar hänsyn till att FB är ett diskussionsforum, tycker jag nog att logiken väger över till att man bör gissa att icke-diskuterande fora samlas på ett fåtal ställen på FB, där alltså länktips är ett sådan, och där just humorlänkar ingår.
Som jag sade ovan. Jag ser det inte totalt ologiskt att ha humorlänkar under forumet länktips. Men det jag ser som ologiskt är att det under humor inte finns någon hänvisning till detta, då ämnena har med varann att göra.
Vidare så ställer jag mig väldigt skeptisk till att vi på FB hela tiden gör det svårare för lite mer avslappnad diskussion. Detta gör enligt mig bara risken för trams och OT större. Det är bättre att användare har ett forum där de kan tramsa av sig lite, och sedan hålla sig till ämnet i det övriga forumet. Men detta är dock en helt annan fråga, som kanske inte har i denna diskussion att göra.