2009-12-09, 20:46
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Men snälla kan någon trevlig själ flytta tillbaka humorlänkar till humor. Jag håller på att bli tokig på detta.
Citera
2009-12-09, 22:19
Medlem
Farbror Fazers avatar
Står fortfarande bakom förslaget, ha forumet på 2 ställen eller flytta allt.

Humor ska vara i humor
Citera
2009-12-09, 22:22
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Men snälla kan någon trevlig själ flytta tillbaka humorlänkar till humor. Jag håller på att bli tokig på detta.
Och varför skall någon trevlig själv göra detta? Kom med ett bra argument istället för att bumpa din smått misslyckade kampanj.

"Humorlänkar" ligger under "Länktips" då dessa två går hand i hand på ett annat sätt än exempelvis "Humor:allmänt" gör med "Humorlänkar" då Humorforumet är till för att diskutera humor och diverse kulturella och etnocentriska aspekter kring detta, inte för att man skall ROFLMAO-kommentera en video med någon dromedar (som dock råkade vara en gasell) som "drar på".
Citera
2009-12-09, 22:24
Medlem
Capys avatar
Som flera skrivit innan, bättre om det ligger på båda ställena.
Citera
2009-12-09, 22:31
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capy
Som flera skrivit innan, bättre om det ligger på båda ställena.
Hur svårt är det att scrolla ned till "Länktips" och därefter gå in på "Humorlänkar" egentligen? Vill ni se skojiga små videos kan ni gå in på existenz eller hamsterpaj istället för att försöka reformera ett forum för vuxna individer.

"Humorlänkar" hör hemma under "Länktips" och därmed basta. Varför skall man ha samma forum på två ställen!? Ska vi ha hänvisningar till samtliga forum under "Flashback" eftersom folk dagligen postar diverse frågor som inte alls har med diskussioner kring Flashback att göra?

Någon måtta får det väl vara.
Citera
2009-12-09, 23:53
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Oin
Och varför skall någon trevlig själv göra detta? Kom med ett bra argument istället för att bumpa din smått misslyckade kampanj.

"Humorlänkar" ligger under "Länktips" då dessa två går hand i hand på ett annat sätt än exempelvis "Humor:allmänt" gör med "Humorlänkar" då Humorforumet är till för att diskutera humor och diverse kulturella och etnocentriska aspekter kring detta, inte för att man skall ROFLMAO-kommentera en video med någon dromedar (som dock råkade vara en gasell) som "drar på".

Vadå kampanj? Bedriver inte någon kampanj, utan tar upp frågan på nytt. Det är väl inget fel med det, eller?

Och jag anser personligen att bara det faktum att Humorlänkar och Humor korrelerar med varan är ett starkt argument. Utöver detta så ställer jag mig väldigt skeptiskt till att det under Roliga historier eller för den delen humor-allmänt skulle föras någon givande diskussion om humorn ur ett filosofiskt perspektiv.

Att humorlänkar inte ligger under humor utan länktips kan jag förstå, så länge användarna kan komma åt humorlänkar både via länktips som humorlänkar.

Och varför denna bitska attityd? Vad har jag gjort dig?
Citera
2009-12-09, 23:57
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Hur svårt är det att scrolla ned till "Länktips" och därefter gå in på "Humorlänkar" egentligen? Vill ni se skojiga små videos kan ni gå in på existenz eller hamsterpaj istället för att försöka reformera ett forum för vuxna individer.

"Humorlänkar" hör hemma under "Länktips" och därmed basta. Varför skall man ha samma forum på två ställen!? Ska vi ha hänvisningar till samtliga forum under "Flashback" eftersom folk dagligen postar diverse frågor som inte alls har med diskussioner kring Flashback att göra?

Det är inte frågan om det är svårt eller jobbigt att scrolla ner till länktips. Utan frågan är att det är tämligen ologiskt att inte ha humorlänkar under humor.

Om du har personliga problem med att folk finner tillfredsställelse och glädje i humoristiska klipp, så skall du inte ta ut det på oss andra. Som moderator (även om du skriver dessa inlägg som "civilare") så borde du kunna vara lite mer objektiv. Vidare så kommer du inte själv med några hållbara argument till varför humorlänkar inte skall finnas under humor. Det enda du sagt är din personliga åsikter som saknar all logik.
Citera
2009-12-10, 09:07
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:

Så du påstår att det vore omoget att flytta humorrelaterade forum till humor?

Jag tycker det borde flyttas för att det är huvudsakligen logiskt och för att många missar forumet där det ligger nu.

Lägg det på båda ställena ifall det absolut måste ligga under länktips med
Citera
2009-12-10, 09:51
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbrahamLincoln
Det är inte frågan om det är svårt eller jobbigt att scrolla ner till länktips. Utan frågan är att det är tämligen ologiskt att inte ha humorlänkar under humor.

Om du har personliga problem med att folk finner tillfredsställelse och glädje i humoristiska klipp, så skall du inte ta ut det på oss andra. Som moderator (även om du skriver dessa inlägg som "civilare") så borde du kunna vara lite mer objektiv. Vidare så kommer du inte själv med några hållbara argument till varför humorlänkar inte skall finnas under humor. Det enda du sagt är din personliga åsikter som saknar all logik.
"Saknar all logik"?

Jag själv är en ganska frekvent besökare av "Humorlänkar" och jag anser då, rent subjektivt, att det är ett rätt harmlöst delforum som passar bättre under "Länktips". Under "Länktips" har det sedan urminnes tider postats roliga klipp. Liknande klipp har också postats under "Humorlänkar". Vi hade alltså två på många sätt identiska forum som låg på olika platser. Det var väl inte så smart? Nu vill ni återinföra detta.

Jag har inga problem med folk som ser på skojiga klipp, det gör som bekant även jag själv, men vill ni ha en annan uppdelning så finns det garanterat andra små hemsidor där utformningen passar er smak bättre.

Man kan ju tycka att det är konstigt att en moderator som inte har någonting med dessa forum att göra bryr sig så pass mycket. Varför jag bryr mig är för att jag vill se ett snyggt och välfungerande forum, inte en lekplats. Att ha en hänvisning till Humorlänkar under "Humor" när forumet ligger under "Länktips" är för er en ganska hållbar lösning, men ska man då ha hänvisningar lite överallt?

Här kan vi även applicera likhetsprincipen. Länkar och länkar för sig, diskussioner om humor för sig et voila, vi har den uppdelning vi har idag.

Jag kommer med hållbara argument när ni börjar göra detsamma. Punkt.
Citera
2009-12-10, 10:03
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Så du påstår att det vore omoget att flytta humorrelaterade forum till humor?

Jag tycker det borde flyttas för att det är huvudsakligen logiskt och för att många missar forumet där det ligger nu.

Lägg det på båda ställena ifall det absolut måste ligga under länktips med

Att det skulle vara mer logiskt med humorlänkar i humorforumet jämfört med länktips tror jag faktiskt inte nödvändigtvis är sant. Om man som FB:are känner för att sitta en stund och kolla på humoristiska länkar, är det ju rimligtvis lika logiskt att söka sig till avdelningen för länkar som till avdelningen för humor.

Om man dessutom tar hänsyn till att FB är ett diskussionsforum, tycker jag nog att logiken väger över till att man bör gissa att icke-diskuterande fora samlas på ett fåtal ställen på FB, där alltså länktips är ett sådan, och där just humorlänkar ingår.
Citera
2009-12-10, 12:22
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Om man dessutom tar hänsyn till att FB är ett diskussionsforum, tycker jag nog att logiken väger över till att man bör gissa att icke-diskuterande fora samlas på ett fåtal ställen på FB, där alltså länktips är ett sådan, och där just humorlänkar ingår.

Det kan jag faktiskt hålla med om
Citera
2009-12-10, 12:23
Medlem
Sorkus avatar
Jag trodde det var meningen att humorlänkar skulle slås samman med länktips i slutändan. Anledningen att det inte gjort hittils är att det inte finns någon återvändo om det visar sig att det inte fungerar... eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in