2009-10-06, 20:13
Medlem
Ferres avatar
Hej, undrar om jag måste ha lån, konto och betalkort för att få personlig bankman på en bank. Har nämligen inga lån på Nordea, men skulle vilja ha en bankman för mina aktieköp.
Citera
2009-10-06, 20:56
Medlem
Ha i åtanke att du om du har en bankman på din bank inte får en opartisk rådgivare utan en säljare som kommer pusha för deras egna produkter, det skulle inte jag tycka kändes så bra då man kan ställa sig frågande till om dom rekommenderar det bästa för dig eller det med bäst marginaler för banken...
Detta betyder inte att det är dåligt för dig men att själv plugga på lite och välja ut själv skulle jag se som ett bättre alternativ...
Citera
2009-10-07, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferre
Hej, undrar om jag måste ha lån, konto och betalkort för att få personlig bankman på en bank. Har nämligen inga lån på Nordea, men skulle vilja ha en bankman för mina aktieköp.

jag var inne på ett möte på swedbank om privatbanking eller nått kommer inte i håg riktigt!! det gick ut på att man hade en kille som man kunde bolla ideer med och att han hjälper dig med att bygga en portfölj som passar dig

men det kostar ca 5000 per år men då kan hela familjen använda honom

han rekomendera att man skulle ha minst 2,5 miljoner eller mer om det skulle vara lönsamt

p.s han som jag snackade med värkade kunig och inte som alla andra bankkäringar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in