2009-10-06, 19:26
Medlem
Hej,

Köpte för ett tag sen en airport express som jag kopplade in idag. Jag valde att ansluta den till ett befintligt trådlöst nätverk som skyddas av 128-bits WEP. Efter ett tag så började den lysa grön och allt såg bra ut. Öppnade itunes och blev glad att jag såg min APE där. Valde den som utkälla och började spela en låt. Låten spelade i 3 sekunder, sedan blev det tyst i 15. Därefter kom 2 sekunder musik till, för att sedan tystna i 10.

Helt oanvändbart med andra ord.

Vad kan jag göra?
Citera
2009-10-06, 19:46
Medlem
n00rfens avatar
Testa att byta kanal, det kan vara mycket störningar osv. Annars vet jag tyvärr inte.
Citera
2009-10-06, 20:49
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sono_dio
Hej,

Köpte för ett tag sen en airport express som jag kopplade in idag. Jag valde att ansluta den till ett befintligt trådlöst nätverk som skyddas av 128-bits WEP. Efter ett tag så började den lysa grön och allt såg bra ut. Öppnade itunes och blev glad att jag såg min APE där. Valde den som utkälla och började spela en låt. Låten spelade i 3 sekunder, sedan blev det tyst i 15. Därefter kom 2 sekunder musik till, för att sedan tystna i 10.

Helt oanvändbart med andra ord.

Vad kan jag göra?

Prova att flytta den för att se om störningarna blir mindre och att prova med att skapa ett nytt nätverk och anslut den till detta är väl två saker jag skulle börja med.
Citera
2009-10-07, 00:21
Medlem
Att skapa ett nytt nätverk resulterar i ett helt laggfritt ljud. Det torde betyda att det inte är trådlösa nät i omgivningen som stör?
Citera
2009-10-07, 00:58
Medlem
smurfehs avatar
Men ja. Byt kanal.

http://support.apple.com/kb/TA21538?viewlocale=en_US

Per automatik så sätts Airports & TC kanal automatiskt, vilket innebär att den tar den kanalen det är minst störning på, vilket din primära router förmodligen inte gör.
Citera
2009-10-07, 13:47
Medlem
Men. För att byta kanal krävs väl att jag kopplar in en ethernetkabel och kör APEn som en router? Vad jag vill göra är att ansluta till det befintliga krypterade nätverket, och vad jag kan se har jag inget alternativ att ändra kanal när jag gör så?
Citera
2009-10-07, 15:10
Medlem
smurfehs avatar
Du ändrar kanal på ditt befintliga nätverk, och det måste du göra i din andra router.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in