2008-03-01, 01:21
Medlem
the_dude82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Jag pratar med folk på ett sätt de förhoppningsvis kan förstå och ta till sig och gör vad jag kan för att sprida sanningen om mångkulturen, om rasfrågor, om media och etablissemanget och om vilka krafter det är som ligger bakom eländet. Jag talar om vikten av att fokusera på den inre fienden, på själva sjukdomen, snarare än på symptomen. Jag vet att jag öppnat ögonen på flera personer.

Det här är något jag funderat en hel del kring. Är det verkligen rätt väg? Jag försöker naturligtvis också alltid skapa opinion mot mångkultur och invandring och försöker på ett sansat sätt argumentera emot de skenargument som många vänner och andra tagit till sig genom media.

Men efter att mycket av det man sagt slagit rot och man fått personen att börja tänka själv kring vad som egentligen är så jävla bra med invandringen, man sedan nämner någonting om judar, så kan man se hur det börjar rycka i mungipan på personen och han/hon höjer på ögonbrynet och allt man sagt är intet värt längre eftersom man automatiskt förlorat diskussionen och straffat ut sig genom att tala om det utvalda folket som någonting annat än offer. Judarna och förintelsen är den nya religionen, att ifrågasätta dem/den är ungefär som att svära i kyrkan under medeltiden.
Citera
2008-03-01, 01:31
Medlem
llduces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_dude82
Men efter att mycket av det man sagt slagit rot och man fått personen att börja tänka själv kring vad som egentligen är så jävla bra med invandringen, man sedan nämner någonting om judar, så kan man se hur det börjar rycka i mungipan på personen och han/hon höjer på ögonbrynet och allt man sagt är intet värt längre eftersom man automatiskt förlorat diskussionen och straffat ut sig genom att tala om det utvalda folket som någonting annat än offer. Judarna och förintelsen är den nya religionen, att ifrågasätta dem/den är ungefär som att svära i kyrkan under medeltiden.

Det är troligtvis inte rätt väg om man inte har väldigt gott om tid och personen man pratar med har ett väldigt öppet sinne. Däremot kan man ju prata om de ideologier och grundförutsättningar som leder fram till dagens situation.
Citera
2008-03-01, 01:38
Medlem
Citat:
Det här är något jag funderat en hel del kring. Är det verkligen rätt väg? Jag försöker naturligtvis också alltid skapa opinion mot mångkultur och invandring och försöker på ett sansat sätt argumentera emot de skenargument som många vänner och andra tagit till sig genom media.

Det handlar om taktik. Det man kan börja med att peka på är media och medias lögner, vinklingar och mörkanden, att media har en tydlig agenda. Det är likadant i USA och andra länder. Varför? Man kan också be folk själva sätta sig in lite i kommunismen, feminismen, frankfurtskolan och allt vad det är. Det finns många sätt att få folk att börja tänka, börja ifrågasätta och börja söka information själva, utan att tjata om judar stup i kvarten. Man behöver inte ens förstå så mycket, det kan kallas marxister, globalister, eller vad som helst, det som är viktigt att förstå är att det faktiskt finns en liten elit som har en gemensam agenda, och att denna elit påverkat media, politik och mycket annat i våra länder i många år. Det är viktigt att få folk att tänka lite längre än "muslimerna" och "blattar". Ett enkelt sätt att få dem att kanske tänka lite är att fråga dem vilka krafter de tror det är som släpper in "muslimerna" i våra länder och varför? "Muslimerna" har ju liksom inte släppt in sig själva, eller hur?
Senast redigerad av Varnagel 2008-03-01 kl. 01:42.
Citera
2008-03-01, 01:40
Medlem
the_dude82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llduce
Det är troligtvis inte rätt väg om man inte har väldigt gott om tid och personen man pratar med har ett väldigt öppet sinne. Däremot kan man ju prata om de ideologier och grundförutsättningar som leder fram till dagens situation.

Ilduce, vi har saknat dig. du skriver alldeles för sällan nuförtiden .
Citera
2008-03-01, 01:48
Medlem
llduces avatar
Citat:
Ilduce, vi har saknat dig. du skriver alldeles för sällan nuförtiden .

Trevligt att man har varit saknad, har haft lite dåligt med tid att skriva de senaste månaderna. Det ska förhoppningsvis förbättras.
Citera
2008-03-01, 01:51
Medlem
Jag instämmer, Ilduce har varit saknad av mig också.
Citera
2008-03-01, 02:07
Medlem
Duce! Duce! Duce!
Citera
2008-03-01, 02:20
Medlem
xxxandors avatar
Köper inte Kebab eller varor som kommer ifrån något Arab land.
Informerar folk i min omgivning om muslimer.
Röstar på SD.

Funderar på att börja skatte fuska då jag inte vill att mina pengar ska hamna i en muslims ficka.
Citera
2008-03-01, 02:52
Medlem
Donny_Braskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gagg_OLF
Jävligt dum trådstart. Vad ska man på individnivå göra för att "motarbeta invandrare"? Bli nazist såklart och spöa upp dem. Annars gå med i ett parti.

Jag kan säga att jag är förvånad över hur många som överhuvudtaget har respekt för invandrare.

Man behöver inte bli nazist och spöa dom för att motverka. Finns en mängd olika andra sätt. Tex frysa ut de när man har möjligheten, neka de jobb om man är arbetsgivare. "Småsaker" som gör en rasist varm inuti.
Citera
2008-03-01, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donny_Brasko
Man behöver inte bli nazist och spöa dom för att motverka. Finns en mängd olika andra sätt. Tex frysa ut de när man har möjligheten, neka de jobb om man är arbetsgivare. "Småsaker" som gör en rasist varm inuti.

Ja, jag ursäktar mig för det jag skrev, jag blev för inlindad i din åsikt om saken.

Jag har förespråkat Sverigedemokraterna så starkt att min finskchilenska vän har kallat mig för rasist (hon är finskchilensk till etniciteten, svensk till kulturen). Inte bara hon har kallat mig för det, utan även en av mina närmsta vänner som jag har vuxit upp med har gjort.

Trots att jag aldrig någonsin har yttrat mig om en rasistisk åsikt.

Det är en väldigt intressant värld vi lever i idag.
Citera
2008-03-01, 08:48
Bannlyst
Jag försöker få alla jag kan att förstå att man kan vara mot invandring utan att vara rasist eller nazist.

Däri ligger hela nyckeln till om vi ska lyckas minska invandringen i framtiden.
Citera
2008-03-01, 09:05
Moderator
Falukropps avatar
Försöker få vänner och bekanta att inse hur vinklade de instanser de fått "information" från är (media, skola, etc), få dem att släppa de åsikter systemet matat in i dem, och bilda en uppfattning om läget utifrån egna erfarenheter.

Har naturligtvis också fått höra att jag är rasist, vilket jag inte har något emot, eftersom det verkligen är ett lysande exempel på hur indoktrinerade folk är. Förklarar skillnaden mellan rasism och att vara kritisk till att ha invandrare på sin egen bakgård med alla problem det innebär genom en enkel jämförelse med katter och kattägare. Man är inte katthatare bara för att man inte vill ha en katt omkringsvansade där hemma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in