2009-10-06, 14:21
Medlem
TheKlowns avatar
Flashback har regler. I vissa regler är det specificerat att man inte ens får ta det genom PM. Sälja/köpa droger och hot tex.
Jag vet inte hur det är med länkar till barnporr och djurporr vi PM, det står inget specificerat i reglerna som det gör i vissa andra .
För att slippa folk som enbart registrerar ett konto för att skicka PM i försöka att få kontakt med likasinnade. Och genom kontakten få tag i det dom är ute efter. Dels saker som är mot Flashbacks regler, dels allmänt tiggeri av information och tjänster (torrent invites tex).
Så mitt förslag är att ha en restriktion av PM funktionen likt man gjort med Password, Avancerad IT-säkerhet och Laidback. X antal inlägg och/eller x antal månader registrerade. (Undantag för att PMa Admin och moderatorer.)

Efter som admins/moderatorer inte har nån tillgång till PM förutom när ett konto blir anmält. Så det finns ingen övervakning av PM (ska absolut inte ändras). Utan det är mottagaren som ska anmäla avsändaren. Vilket jag tror inte alla bryr sig om att göra av lathet/ointresse och att man faktiskt själv har intresse av kontakten tex ekonomiskt eller byta av saker.

Jag vet att PM är en viktig funktion inget snack om saken.
Men jag tycker detta skulle vara ett bra sätt att slippa dom personerna som inte är intresserade av Flashbacks diskussioner. Tror att dom som har intresset av diskussionerna kan acceptera att vara utan PM en kortare tid. Tex 25-50inlägg och 1-2månader registrerad.
Det är väll redan nu 3dagars väntetid (eller någon sms betalning?) innan kontot funkar. Antar av ungefär samma anledning fast spam i trådar? Så varför inte lite extra för att få tillgång till pm?

jaja... man kan skicka sådana PM när man uppnått kraven och att det går att fixa på andra håll. Men detta hade gjort att Flashback kanske inte blev förstahandsvalet för just dom intressena.
Men med en uppkommande flytt av forumet och ändring i reglerna så kanske detta inte ens är relevant.
Citera
2009-10-06, 14:40
Medlem
R.Stotzkys avatar
Bra idé. Jag tycker att Posten ska börja öppna alla brev och paket också, och våra telefonileverantörer bör avlyssna alla samtal.
Citera
2009-10-06, 14:42
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.Stotzky
Bra idé. Jag tycker att Posten ska börja öppna alla brev och paket också, och våra telefonileverantörer bör avlyssna alla samtal.
Det håller jag med om. TS - det här förslaget var så dumt att man aldrig någonsin mer kan ta dig seriöst.

Jag lovar att vara först på plan med att öppna all din post, lyssna på alla dina konversationer och springa bakom dig med en kamera i handen så fort du rör på dig, den dag detta förslag blir realitet.

Varför har det helt plötsligt blivit en sån jävla hets mot all form av kontaktskapande?
Citera
2009-10-06, 14:45
Medlem
epost72s avatar
Men var någonstans skriver TS att PM-sekretessen ska brytas?
Det handlar väl om att nyreggade inte ska ha tillgång till PM.

EDIT
Nu är det utrett.
---
Jag är nog tveksam till ytterligare restriktioner, även om just denna restriktion inte skulle drabba mig.
PM används frekvent till regelbrott idag av både gamla och nya medlemmar.
Jag tror att det skulle bli som ett slag i luften.
Senast redigerad av epost72 2009-10-06 kl. 15:02.
Citera
2009-10-06, 14:49
Medlem
TheKlowns avatar
Citat:

Har du ens läst hela mitt inlägg?
Inte nån stans står det om att granska någons pm. Utan att bara fördröja tillgången till PMfuntionen. Samma regel finns i princip idag när du reggar ditt konto.
Just för att få bort folk som inte har intresse att använda sin yttrandefrihet i form av diskussioner. Utan bara nyttja ett diskussionsforum till att tigga.
Det är vad mitt inlägg handlar om i korthet.

Men om det du skriver i ditt inlägg "Jag tycker att Posten ska börja öppna alla brev och paket också, och våra telefonileverantörer bör avlyssna alla samtal. " är din åsikt så är det helt fel tråd du skriver den i.
Citera
2009-10-06, 14:50
Medlem
swedishsteels avatar
Citat:

Sund, balanserad och adekvat jämförelse med att trådstartaren föreslår att nyreggade användare får en mindre restriktion i form av att klara sig utan PM-funktionen i en månad.
Citera
2009-10-06, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Men var någonstans skriver TS att PM-sekretessen ska brytas?
Det handlar väl om att nyreggade inte ska ha tillgång till PM.
Tror jag missade den biten jag också. Har ingen aning vad föregående talare pratar om.

Dock så kan jag inte hålla med om förslaget. Reggade mig här då jag va intresserad av ett chassi som en person i detta forum ägde, men inte en kotte på sweclockers hade det. Jag vet inte vad ni tycker, men jag hade iaf inte just DÅ lust att vänta dom där 1-2 månaderna, alternativt skriva X antal inlägg innan jag kunde PMa personen i fråga och höra en bedömning av chassit.
Citera
2009-10-06, 14:55
Medlem
penol700s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Det håller jag med om. TS - det här förslaget var så dumt att man aldrig någonsin mer kan ta dig seriöst.

Jag lovar att vara först på plan med att öppna all din post, lyssna på alla dina konversationer och springa bakom dig med en kamera i handen så fort du rör på dig, den dag detta förslag blir realitet.

Varför har det helt plötsligt blivit en sån jävla hets mot all form av kontaktskapande?

Vad dillar ni om? Det står ju inte att moderatorerna ska läsa medlemmarnas PM, utan att man ska få vänta i ett par månader innan man får skicka PM..

Lugna ned er och läs inlägget innan ni börjar skrika om George Orwell, 1984, integritet och allt annat uttjatat skit som ni inte ens vet vad det betyder..

Jag tycker förslaget är bra och TS har min röst

Senast redigerad av penol700 2009-10-06 kl. 14:57.
Citera
2009-10-06, 14:55
Medlem
Men är det ett problem eller? Det tror jag inte det är. Låt folk PM:a bäst de vill. Och som med allt annat, får man ett PM som utgör ett regelbrott, rapportera det då. Varför skriker så många helt plötsligt efter diverse inskränkningar i våra friheter? Det finns regler, och det finns metoder för att upprätthålla dessa. Det är bra så.
Citera
2009-10-06, 14:56
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromOuterSpace
Tror jag missade den biten jag också. Har ingen aning vad föregående talare pratar om.

Dock så kan jag inte hålla med om förslaget. Reggade mig här då jag va intresserad av ett chassi som en person i detta forum ägde, men inte en kotte på sweclockers hade det. Jag vet inte vad ni tycker, men jag hade iaf inte just DÅ lust att vänta dom där 1-2 månaderna, alternativt skriva X antal inlägg innan jag kunde PMa personen i fråga och höra en bedömning av chassit.
Nej precis, det är en skitidé oavsett. Jag förstår inte vad detta ska stävja egentligen.

TS är en riktig jävla låtsaspolis...
Citera
2009-10-06, 15:22
Medlem
TheKlowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollan
Nej precis, det är en skitidé oavsett. Jag förstår inte vad detta ska stävja egentligen.

TS är en riktig jävla låtsaspolis...

Att få bort folk som inte fattat att Flashback är ett Diskussionsforum och inte Spraydate eller Sergelstorg.
Det finns som sagt en restriktion redan vid din registrering. 3dagar innan du får skriva ens i forumet.

Och du får gärna pma mig om hur du drog slutsatsen om att jag är en riktig jävla låtsaspolis enbart för att jag har en åsikt.
Citera
2009-10-06, 16:15
Medlem
nollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKlown
Att få bort folk som inte fattat att Flashback är ett Diskussionsforum och inte Spraydate eller Sergelstorg.
Det finns som sagt en restriktion redan vid din registrering. 3dagar innan du får skriva ens i forumet.

Och du får gärna pma mig om hur du drog slutsatsen om att jag är en riktig jävla låtsaspolis enbart för att jag har en åsikt.
Du har all rätt till din åsikt, den är inte mindre korkad för det.

Jag förstår inte varför du stör dig på PM-funktionen? Som namnet antyder är den just privat varpå det är ett mysterium för mig hur andras aktivitet i den samma påverkar dig. Den slutsatsen får du gärna redogöra för här i tråden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in