2009-10-06, 13:27
Medlem
Själv tror jag att de kunde gått hela vägen. Samspelta över hela säsongen.
Vissa landslag hade saknat sina bästa spelare ...

Eller tror ni att "spela för sitt land" påverkar så mycket att ett dussinland slagit ut dem?

/Gella
Citera
2009-10-06, 13:34
Medlem
frallzorzs avatar
De hade sopat banan med alla.
Citera
2009-10-06, 13:37
Bannlyst
Jag är övertygad om att Spanien hade slagit Barcelona, om man får klona alla spelare.
Citera
2009-10-06, 13:42
Medlem
Klimovs avatar
De hade varit storfavoriter. Spanien, världens kanske bästa landslag, hade saknat ett par av sina viktigaste spelare, som Pique, Xavi och Iniesta, och de har en enorm fördel av att vara så samspelta som de är.

Enda utmanarna som jag ser det är Brasilien, och möjligtvis fortfarande Spanien då de har så många skickliga spelare. Men helt klart skulle jag sätta mina pengar på Barcelona.
Citera
2009-10-06, 13:43
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gella
Själv tror jag att de kunde gått hela vägen. Samspelta över hela säsongen.
Vissa landslag hade saknat sina bästa spelare ...

Eller tror ni att "spela för sitt land" påverkar så mycket att ett dussinland slagit ut dem?

/Gella

Ska inte säga alltför mycket men känns det inte att man som katalan och Barcelonafan sedan barnsben tycker det är större att spela för Barca? Detta är ju faktiskt fallet för stora delar av truppen.
Citera
2009-10-06, 13:44
Medlem
elelitos avatar
Om de går in med inställningen att det är Champions League-slutspel, alltså att de bara ska/måste vinna, så tror jag det hade gjort det.
Citera
2009-10-06, 13:47
Medlem
Klimovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viollet
Jag är övertygad om att Spanien hade slagit Barcelona, om man får klona alla spelare.
Nu var väl tanken att landslagen blir av med de som spelar i Barcelona? Men även om man klonar Xavi och Co tror jag fortfarande Barca vinner. De är mer samspelta, och även om vissa positioner är svagare så har de i Messi världens bästa spelare. Skulle bli väldigt jämnt.
Citera
2009-10-06, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klimov
Nu var väl tanken att landslagen blir av med de som spelar i Barcelona? Men även om man klonar Xavi och Co tror jag fortfarande Barca vinner. De är mer samspelta, och även om vissa positioner är svagare så har de i Messi världens bästa spelare. Skulle bli väldigt jämnt.

Sant men om man får klona så tycker jag Spanien har fördel. Mer spets och bredare trupp. Man får t.ex in Silva, Villa, Torres, Casillas, Senna. Men om Xavi, Iniesta, Pique, Puyol försvinner från Spanien så tar ju Barcelona det.
Citera
2009-10-06, 14:09
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Det tror jag inte.

Spaniens bästa elva (eller ja, den som Del Bosque skulle ta ut om alla var skadefria):

Casillas

Ramos--Puyol--Pique--Capdevila

Xavi/Iniesta--Alonso/Xavi--Senna--Silva/Cazorla

Villa--Torres

Sen finns det ju Iniesta och Fabregas också, men det verkar som Del Bosque föredrar den där elvan. Och det har ju inte precis gått dåligt i kvalet.

Jämför det med Barcas bästa elva

Valdes

Alves--Pique/Marquez--Puyol/Marquez--Abidal/Maxwell

Xavi--Toure--Iniesta

Messi--Zlatan--Henry

Barcelonas elva är bättre på alla positioner utom målvakt och Henrys plats. Lägg därtill att Barcelona tränar ihop hela tiden. Iochförsig är just den jämförelsen lite dålig (träningen) när det gäller Spanien eftersom så många spelare kommer från Barcelona och de flesta är vana vid samma spel.
Citera
2009-10-06, 14:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Det tror jag inte.

Spaniens bästa elva (eller ja, den som Del Bosque skulle ta ut om alla var skadefria):

Casillas

Ramos--Puyol--Pique--Capdevila

Xavi/Iniesta--Alonso/Xavi--Senna--Silva/Cazorla

Villa--Torres

Sen finns det ju Iniesta och Fabregas också, men det verkar som Del Bosque föredrar den där elvan. Och det har ju inte precis gått dåligt i kvalet.

Jämför det med Barcas bästa elva

Valdes

Alves--Pique/Marquez--Puyol/Marquez--Abidal/Maxwell

Xavi--Toure--Iniesta

Messi--Zlatan--Henry

Barcelonas elva är bättre på alla positioner utom målvakt och Henrys plats. Lägg därtill att Barcelona tränar ihop hela tiden. Iochförsig är just den jämförelsen lite dålig (träningen) när det gäller Spanien eftersom så många spelare kommer från Barcelona och de flesta är vana vid samma spel.

Har hellre Senna än Toure, och sen tycker jag man har mer spets framåt i ett 4-4-2 med Torres och Villa än 4-3-3 med Zlatan, Messi och Henry. Villa och Torres är bättre än både Zlatan och Henry. Dessutom är de båda otroliga målskyttar. Men visst, Barcelona vbinner ju på samspelt och kanske lite bättre backlinje, men Spanien har ju Casillas!
Citera
2009-10-06, 14:23
Medlem
zzwampens avatar
Citat:
Har hellre Senna än Toure, och sen tycker jag man har mer spets framåt i ett 4-4-2 med Torres och Villa än 4-3-3 med Zlatan, Messi och Henry. Villa och Torres är bättre än både Zlatan och Henry. Dessutom är de båda otroliga målskyttar. Men visst, Barcelona vbinner ju på samspelt och kanske lite bättre backlinje, men Spanien har ju Casillas!
Jag föredrar Toure framför Senna. Båda är skickliga passningsspelare med bra skott och bra defensiv men Touré är nästan 15 centimeter längre och ett fysiskt praktexemplar som är snabb, stark och uthållig. Inte för att Senna är någon mes men jag tycker det behövs en som Touré på ett innermittfält med 1.70-knattar. Torres och Villa är inte bättre än Zlatan. Men de är betydligt bättre än Henry men jag tar nog hellre Messi-Zlatan-Henry än Torres-Villa.
Citera
2009-10-06, 14:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zzwampen
Jag föredrar Toure framför Senna. Båda är skickliga passningsspelare med bra skott och bra defensiv men Touré är nästan 15 centimeter längre och ett fysiskt praktexemplar som är snabb, stark och uthållig. Inte för att Senna är någon mes men jag tycker det behövs en som Touré på ett innermittfält med 1.70-knattar. Torres och Villa är inte bättre än Zlatan. Men de är betydligt bättre än Henry men jag tar nog hellre Messi-Zlatan-Henry än Torres-Villa.

Ska inte gå in på en sån diskussion, men ja de är bättre än Zlatan. Vi håller helt enkelt inte med varandra, jag tycker Spanien har bättre lag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in