2009-10-06, 12:18
Medlem
jellesis avatar
Tjena!

Jag undrar ifall man kan banna sig själv tex två veckor eller så för att bli lite mer produktiv i sin vardag. Det går att göra på ett annat amerikanskt forum jag besöker mycket, och fungerar alldeles utmärkt. Det blir lite mer gjort helt enkelt!

Vill absolut inte bli bannad för alltid eftersom flashback ligger mig varmt om hjärtat, men ni kanske kunde starta en tråd där folk som vill självbanna sig för en tid får önska det?? Tror det skulle vara mycket uppskattat!

/
j
Citera
2009-10-06, 12:24
Medlem
supermassives avatar
Skriv att du fyller 18 år om två veckor, så får du din semester.
Citera
2009-10-06, 12:25
Medlem
Om du lider sådan total brist på självdisciplin finns det väl ingenting som talar för att du inte helt sonika skulle göra en ny användare när suget kommer?
Citera
2009-10-06, 12:27
Medlem
jellesis avatar
Bra där supermassive. Borde rimligtvis bara fungera en gång dock.

På det andra forumet som jag nämnde i trådstarten så ges det inget utrymme att starta någon ny användare, tror man blir ipbannad i den tiden man själv valt. Trodde faktiskt att det skulle finnas en liknande tråd på flashback, men inte hittat någon.
Citera
2009-10-06, 12:38
Medlem
R.Rs avatar
Jag tycker det är bättre att man ser till att skaffa sig lite självdisciplin.
Oavsett hur engagerad jag varit på FB samt att jag är moderator och har en del "plikter" kan jag ändå bortprioritera FB om jag har viktigare saker att göra IRL.

Allt som lägger på ännu större arbetsbörda för oss utan att vara väl motiverad, som att t ex lägga tempbannar på folk som inte klarar att hålla sig borta tycker jag känns väldigt onödigt.
Citera
2009-10-06, 12:39
Medlem
Arch_Angels avatar
du får nog skaffa lite Disciplin
Citera
2009-10-06, 12:45
Medlem
Du kan ju enkelt lägga ett familjefilter på Flashback.info som sträcker sig 2 månader fram. Ge lösenordet till någon kompis.

Funkar via program eller vissa routrar förslagsvis.
Citera
2009-10-06, 13:19
Medlem
cecels avatar
Ångesten över att supermassive har en jävla halloweenavatar flera veckor innan halloween är obeskrivlig. Det är som att tiden försöker skynda sig innan den dör ut. Jag vill ej leva utan tid och rum. Snälla respektera högtidernas rytm, det är det minsta jag begär från mina medmänniskor på Flashback!

Skämt åsido. Vore ju kul om man kunde bossa lite över sitt eget medlemskap, och kunna bestämma när och hur man skulle kunna radera sig själv och sina inlägg. Läste aldrig det finstilta när jag registerade mig, men jag antar att jag tillhör Flashback.
Citera
2009-10-06, 13:37
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cecel
Ångesten över att supermassive har en jävla halloweenavatar flera veckor innan halloween är obeskrivlig. Det är som att tiden försöker skynda sig innan den dör ut. Jag vill ej leva utan tid och rum. Snälla respektera högtidernas rytm, det är det minsta jag begär från mina medmänniskor på Flashback!

Skämt åsido. Vore ju kul om man kunde bossa lite över sitt eget medlemskap, och kunna bestämma när och hur man skulle kunna radera sig själv och sina inlägg. Läste aldrig det finstilta när jag registerade mig, men jag antar att jag tillhör Flashback.

Kul för den enstaka medlemmen kanske, men inte kul för andra.
Finns inget som är mer irriterande än när trådar förstörs på andra forum av att medlemmarna antingen har möjlighet att radera sina inlägg eller avregistrera sig och få "okänd" eller något sådant som postnick.
Citera
2009-10-06, 13:44
Medlem
cecels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Kul för den enstaka medlemmen kanske, men inte kul för andra.
Finns inget som är mer irriterande än när trådar förstörs på andra forum av att medlemmarna antingen har möjlighet att radera sina inlägg eller avregistrera sig och få "okänd" eller något sådant som postnick.
Håller delvis med. Det förstår flytet i diskussionerna om inlägg kan raderas. Men samtidigt tycker jag ändå att man borde ha rätten över sina egna författade inlägg. Om man tar beslutet att avsluta sitt medlemskap borde man ha någon slags möjlighet att bestämma om ens inlägg på forumet ska vara kvar.
Citera
2009-10-06, 15:01
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cecel
Håller delvis med. Det förstår flytet i diskussionerna om inlägg kan raderas. Men samtidigt tycker jag ändå att man borde ha rätten över sina egna författade inlägg. Om man tar beslutet att avsluta sitt medlemskap borde man ha någon slags möjlighet att bestämma om ens inlägg på forumet ska vara kvar.

Om man tar bort dom så försvinner ju stora delar av trådarna vilket gör att man inte fattar nånting om vad en person svarar på, om den svarar till en person som valt att radera sina inlägg.

Trådar skulle stå utan trådstarter osv.
Citera
2009-10-06, 16:45
Medlem
jellesis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Jag tycker det är bättre att man ser till att skaffa sig lite självdisciplin.
Oavsett hur engagerad jag varit på FB samt att jag är moderator och har en del "plikter" kan jag ändå bortprioritera FB om jag har viktigare saker att göra IRL.

Allt som lägger på ännu större arbetsbörda för oss utan att vara väl motiverad, som att t ex lägga tempbannar på folk som inte klarar att hålla sig borta tycker jag känns väldigt onödigt.

Skulle en sån sak medföra mycket extrajobb då? Tänk en tråd där folk skriver "jag vill banna mig från forumen si och så länge..." och att det finns några moderatorer som ser till att dom blir det. Tar väl inte så mycket tid eller?

För övrigt undrar jag om ni moderatorer får betalt för att vara det? Och om det är mycket jobb? Det lät så på ditt inlägg nämligen...

Och nej, har inte så mycket självdisciplin vad gäller FB.

mvh
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in