Om uppmaningen postades i siten det gjordes reklam för (vilket inte framgick riktigt tydligt) så är ju självklart inte uppmaningen i sig skäl för permban för inläggspostaren.
Om uppmaningen postades i inlägget som raderades så är det klockrent SPAM-ban för den som skrev inlägget. Om det postades på siten som det gjordes reklam för så är det lite annorlunda.
Om avsändaren av inlägget har koppling till siten och skriver ett inlägg som tar en till den där uppmaningen så är det spam-ban, men då måste man ju avgöra om det finns en koppling.
Om inlägget bara puschade siten i ren allmänhet utan övrigt diskussionsunderlag så är det ju någon form av 1.01 och då:
Om det kan anses att man skapade sitt konto bara för att kunna posta inlägget (typ har under 5-10 inlägg och alla är relaterade till detta) så blir det ju spamban.
Om det är en användare med många inlägg och engagemang på siten och ett sådant inlägg postas som verkar pushning för en kommersiell site, utan eget intresse i det så kan man med tur komma undan med en varning.
Lite svårt att veta utan att sitta med inlägget framför sig. Och egentligen borde jag inte svara utan låta någon moderator göra det men jag har inget annat för mig just nu så att sitta och gissa känns som en meningsfull sysselsättning just nu.