• 9
  • 10
2009-10-16, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knuur
Åh, har vi skapat global uppvärmning?

"most of the global warming is a hoax designed to advance the Communist Manifesto plank #1, you know, more government regulation of your private property.""

"most of the environmental hype [regarding global warming] is really to help bring about Karl Marx's dream (nightmare) of a Communist world."
Citera
2009-10-16, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
"most of the global warming is a hoax designed to advance the Communist Manifesto plank #1, you know, more government regulation of your private property.""

"most of the environmental hype [regarding global warming] is really to help bring about Karl Marx's dream (nightmare) of a Communist world."

Jag förstår inte riktigt vad du vill få sagt. Men temperaturen hade stigit varesig människan funnits eller inte. Eller du kanske inte tror att det har funnits en istid? Vad tror du uppvärmningen sen dess berott på? Att människan varit elaka och inte tänk på naturen? Eller att våran jord helt enkelt har olika "faser." Våra förfäder kanske eldade/grillade lite för mycket.
Citera
2009-10-30, 16:41
Medlem
om jag ska vara riktigt ärlig så är jag hungrigare nu än innan jag såg bildspelet.

visst jag kan hålla med om att djuren behandlas illa innan de slaktas, och att de förtjänar bättre, men det visades nästan bara bilder från efter slakten.
vad är de de vill avskräcka oss från? Att det kan vara en läcka i någon av maskinerna och att det kan rinna ner olja i köttet och ge en bismak???
Om de verkligen vill få oss att känna medlidande med djuren borde de visa bilder på deras lidande i livet, ex det där med att de pressas in i små boxar.
Citera
2009-12-01, 00:20
Medlem
Amors avatar
Härligt hyckleri från Anthem 23, människan är bara ett värdelöst djur, ändå har vi moraliskt ansvar att vara snälla mot andra djur. Du menar ändå att vi är lite bättre då?

Det finns inget annat djur ihuvudtaget som bryr sig om andra arter, de dödar utan urskiljning.
Citera
2009-12-01, 01:30
Medlem
Hur mycket är ett liv värt?

Svar:

Ett liv är värt tillräckligt mycket.
Citera
2009-12-01, 01:49
Medlem
sten.bs avatar
I Guds ögon är det ovärderligt.
I världslig mening är det mer frågan om du är så färsk så man kan ta till vara vissa organ eller guld i munnen.
I övrigt är du värdelös.
Citera
2009-12-01, 02:25
Bannlyst
Värt? Snackar vi dollar eller pund?
Ett liv är värt ett liv, men inte växlingsbart.
Citera
2009-12-01, 02:32
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Hur mycket är ditt egna liv värt då?
Enligt många så är det nog värt väldigt mycket, förutom de som är
självmordsbenägna som inte riktigt vet att deras liv är värt en hel del.
Citera
2009-12-01, 03:54
Medlem
Den starkaste och smartaste överlever, och då har kossor/grisar inte mycket att sätta emot
Citera
2009-12-01, 11:19
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
I Guds ögon är det ovärderligt.
I världslig mening är det mer frågan om du är så färsk så man kan ta till vara vissa organ eller guld i munnen.
I övrigt är du värdelös.
Arbetskraft också!
Citera
2009-12-01, 15:20
Bannlyst
Läste här på FB att man inte kan räkna värdet på 1 liv utan man måste använda ett annat uttryck. Värde per kilo

En människa väger 100 kg

1/100= 1/100 människovärde per kilo.

Sedan finns det två personer som väger 50 kilo vardera.

1/50 + 1/50=2/100 människovärde per KG.

Ta bara eran gen vikt och räkna ut värdet.

Med denna formel kan man bevisa att Barn är mest värdefulla och feta är mindre värda än andra människor.
Senast redigerad av Grizly 2009-12-01 kl. 15:21. Anledning: gg
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in