Citat:
Ursprungligen postat av goodfidelity
Jag kör bluestep.
Om du kan så kolla om du hittar något räntepapper som du kan ha i en kapitalförsäkring. Det har jag just postat en tråd om här på FB. Då slipper du skatten på räntevinsten.
När du jämför de olika bankerna, så kolla dig inte blind på räntan.
Jämför hurvida de har insättningsgaranti, och hur enkelt det är att ta in och ut pengar. Jag hade till en början flera olika banker, men till slut insåg jag att endast bluestep har en lagom enkel internetbank där man kan föra över pengar och även god ränta.
Du behöver bank ID, thats it.
//GF
Ja bluestep är klart intressant men varför välja dem framför hoistspar som har bättre ränta? Vad talar imot hoistspar...? har sett på en del forum om att ägarna ska vara opålitliga? Jag sparar redan i fonder,aktier och har också en kapitalförsäkring men vill inte lägga in allt på börsen men kommer öka även dessa investeringar under nästa år. Idag har jag 15% i fonder 5 %aktier och resten på sparkonto men dålig ränta. Ska betala tillbaka CSN lån på 50K innna årskiftet och får ett arv som jag nog också kommer lägga in i aktier om den faller tillbaka lite de närmsta månaderna...
Är det föresten så smart att lägga räntebärande i KF då det är 1% skatt/år är inte KF främst för aktier eller möjligen aktiefonder?