2009-10-05, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ewman
Men om maskinerna ALLTID var inställda på att ta 0.7 av spelaren skulle inte så många spela eller hur? Jag tror att ju mer som spelar destomer kan du vinna men jag har såklart inga bevis.

Dubbel post

Den är inställd på att inte betala ut mer än vinstprocenten över lång tid. Så självklart kan du ha tur och vinna 500kr på en 20a fast ingen stoppat i pengar innan. Men det betyder bara att de personer som spelar efter dig inte kommer att vinna på ett tag då sannolikhets% till vinst hade sjunkit drastiskt.
Citera
2009-10-05, 14:45
Bannlyst
Citat:
Det var det jag menade om man tittar på internet, tex betway, så kan du se en termometer där man ser om maskinen är kall eller inte. Men tror du inte att det är så på internet också? För det jag syftar på att siter som betway, betsafe osv. har så många spelare så maskinerna måste ju vara satta på någon form av att de ska betala ut en viss procent. Kan inte du hålla med om att de möjligtvis ändrar dessa från dag till dag så att vissa maskiner betalar ut mer än andra vissa dagar och att de ändrar den procentuella vinsten för varje maskin? Jag har ingen aning om hur det fungerar med internetslots men jag skulle inte bli förvånad om det var så.

Sidor som har höga avkastningar och dela ut mycket och har en bra vinstprocent har ju oftast mer spelare. Jag blev tipsad av en kompis att prova Betsafe där han sa att han vunnit mycket. Har satt in kanske 2000 den här månaden men växlat ut 6000. Tror du inte att hemsidor som har bra maskiner -> lockar folk -> som lockar kompisar -> som lockar andra kompisar osv. ?

Nej jag tror inte dom ändrar från dag till dag då jag har för mig att vinst%en är reglerad i lotterilagen eller nåt sånt. Men sen kanske internetbolagen är registrerad i utlandet och då följer dom andra regler. men det där med termometer hur het maskinen är ska du nog ta med en nypa salt. Det är bara marknadsföringsknep som inte betyder ett skit.

Det har dom bara för att nån ska tänka "aahhh faaan den e ju skithet, ja måste spela!!!".

trippelpost.. ooops =)
Citera
2009-10-05, 14:55
Medlem
Lundin89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingfreddie
E du helt dum eller? Vinstchansen ändras vid varje spel beroende på om maskinen betalar ut eller inte. Asså.. gå och läs en manual till jack vegas innan du snackar. Jag vet hur maskinerna funkar. Sen editera jag mitt förra inlägg med en lite bättre förklaring. Läs det.

Om du tror att det är nån slumpgenerator som sitter och bestämmer om du vinner eller inte och att det är 50-50 varje gång så är du ju dummare än tåget. Eller bara jävligt naiv.

Känns otroligt givande att diskutera med någon som siktar på personen istället för argumentet
Citera
2009-10-05, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lundin89
Känns otroligt givande att diskutera med någon som siktar på personen istället för argumentet

Argument? Där är inget att argumentera om, det jag säger är fakta.
Citera
2009-10-05, 15:09
Medlem
ewmans avatar
Citat:
Nej jag tror inte dom ändrar från dag till dag då jag har för mig att vinst%en är reglerad i lotterilagen eller nåt sånt. Men sen kanske internetbolagen är registrerad i utlandet och då följer dom andra regler. men det där med termometer hur het maskinen är ska du nog ta med en nypa salt. Det är bara marknadsföringsknep som inte betyder ett skit.

Det har dom bara för att nån ska tänka "aahhh faaan den e ju skithet, ja måste spela!!!".

trippelpost.. ooops =)

Det var precis det jag menade, om maskinen har betalat ut precis så sänkts vinstchansen. Kan man då med en strategi öka vinstchansen? Inte så du är garanterad att vinna men att minska förlusten och har större chans att vinna?

EDIT: Helt klart så håller jag med dig om att om du matar in X kr och spelar och vinner X kr så spelar det ingen roll för sitter du och spelar hela tiden så kommer du garanterat att förlora allting så småningom. Men finns det något sätt att byta maskiner och på så sätt minska förlusterna och kanske hitta ett sätt att kanske tom. öka chanserna att vinna?
Senast redigerad av ewman 2009-10-05 kl. 15:13.
Citera
2009-10-05, 15:12
Bannlyst
Citat:
Det var precis det jag menade, om maskinen har betalat ut precis så sänkts vinstchansen. Kan man då med en strategi öka vinstchansen? Inte så du är garanterad att vinna men att minska förlusten och har större chans att vinna?

Som sagt om du sitter och spanar på ett gång jack vegas hela dagen och håller reda på hur mycket som lagts i dom och hur mycket dom olika maskinerna betalat ut så teoretiskt sett borde du kunna öka dina chanser lite. Men det kan ju oxo vara så att den maskinen som verkar bäst kanske igår betalat ut vinster på 10.000 och har en sjukt lång sannolikhets% när du börja spana på maskinerna.

Så det bästa är att satsa på korträkning i blackjack eller nåt sånt istället.

Du har långt mycket bättre odds att vinna i roulett än på jack vegas maskinerna.
Citera
2009-10-05, 15:18
Medlem
ewmans avatar
Citat:
Som sagt om du sitter och spanar på ett gång jack vegas hela dagen och håller reda på hur mycket som lagts i dom och hur mycket dom olika maskinerna betalat ut så teoretiskt sett borde du kunna öka dina chanser lite. Men det kan ju oxo vara så att den maskinen som verkar bäst kanske igår betalat ut vinster på 10.000 och har en sjukt lång sannolikhets% när du börja spana på maskinerna.

Så det bästa är att satsa på korträkning i blackjack eller nåt sånt istället.

Du har långt mycket bättre odds att vinna i roulett än på jack vegas maskinerna.

Sant men saken handlar om det finns någon som hellst strategi att öka chanserna till att vinna. Jag är med dig i om att det handlar om tur men handlar det bara om tur?

Svarar på det själv: Det är klart allt handlar om tur iom. att du inte väljer själv hur och vad du ska vinna på. På poker väljer du dina händer och i odds väljer du dina matcher men här är det maskinen som bestämmer. Finns det något sätt att se/läsa av när det är dags och isf veta vilken maskin som ger bäst odds/möjlighet att vinna?

EDIT:
Borde det inte gå att utvecka ett program som känner av och säger hur mycket du borde satsa och räkna ut en procentuell vinstchans eller hur du ska spela så som det finns program som räknar ut vilka odds du har i poker osv. Hoppas att du förstår lite hur jag tänker.
Senast redigerad av ewman 2009-10-05 kl. 15:25.
Citera
2009-10-05, 15:29
Medlem
Citat:
Argument? Där är inget att argumentera om, det jag säger är fakta.
Varför ska man ta din information som fakta när du ändå inte ger några källor.

Tror mer att det är som Lundin89 säger.
För Svenska spel så spelar det väl ingen roll om en maskin går minus 1000kr på en kväll då det ändå jämnas ut i längden.

"För att garantera spelsäkerheten är alla maskiner ihopkopplade i ett centralt datasystem som Svenska Spel samt Lotteriinspektionen kan övervaka. Alla automater har ett inbyggt modem som via telenätet ringer upp Svenska Spels datacentral i Visby.

Det finns ungefär 6 800 maskiner på över 2 100 olika restauranger"*

Eftersom alla är ihopkopplade så borde inte varje enskilld maskin ha en "kassa" som gör att den inte kan gå minus.

https://kundservice.svenskaspel.se/s...cGFnZT0z&p_li=

Citat:
Jo det gör det visst då. Jack vegas t.ex. är inställd till att betala ut max 90% och det är en av de högst inställda. Om du spelar på nån liten svartklubb nånstans kan du vara säker på att dom flashat om maskinen till att betala kanske inte mer än 70%.

Och iom att det har just den här inställningen så är det inte alls "lika stor chans någon spelar". Det är beroende på hur mycket maskinen har fått in och betalat ut. Finns som sagt ett värde i maskinens meny (på en del av dom) som man kan trycka fram på displayen om man kan öppna luckan där det står hur högt maskinens utbetalning:intäkter ratio ligger för tillfället.

Det är inte ens lönt att diskutera detta för så här är det. Bara ladda ner en manual till nån av pokermaskinerna så kan ni kolla själv.. finns en del lite här o där på nätet.
EDIT: För att förklara lite bättre, det funkar ungefär såhär:

Om nu maskinen är inställd på 80% så betyder det inte att det är 80% på en specifik hundring man stoppar in. Utan det är beräknat på alla som spelar under lång tid. Så där finns ett sannolikhets% som bestämmer hur sannolikt det är att ett visst spel utfaller i vinst. Och ju mer pengar maskinen får in desto mer ökar sannolikhets%en, och desto mer pengar maskinen betalar ut så minskar den.

Därför ska man aldrig ta en maskin som just betalat ut många eller stora vinster men man ska välja de som nån precis suttit och matat med pengar utan att vinna. Det garanterar inte att man vinner men det ökar iaf chansen lite. Men som sagt så är de här maskinerna för idioter eftersom det ALDRIG går att vinna på dom i längden eftersom dom är programmerad att över lång tid inte betala ut mer än vinstprocenten, dvs 90% i jack vegas.

Nej
Senast redigerad av fghj. 2009-10-05 kl. 15:33.
Citera
2009-10-05, 15:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fghj.
Varför ska man ta din information som fakta när du ändå inte ger några källor.

Tror mer att det är som Lundin89 säger.
För Svenska spel så spelar det väl ingen roll om en maskin går minus 1000kr på en kväll då det ändå jämnas ut i längden.

"För att garantera spelsäkerheten är alla maskiner ihopkopplade i ett centralt datasystem som Svenska Spel samt Lotteriinspektionen kan övervaka. Alla automater har ett inbyggt modem som via telenätet ringer upp Svenska Spels datacentral i Visby.

Det finns ungefär 6 800 maskiner på över 2 100 olika restauranger"*

Eftersom alla är ihopkopplade så borde inte varje enskilld maskin ha en "kassa" som gör att den inte kan gå minus.

Du tänker inte på att restaurangägarna kanske vill ha sin del av vinsten oxo?

Och om du kollar på just svenska spels sida så ser du att dom skriver att deras maskiner är inställda till just 90% i vinstprocent.

Roligt att du hitta det andra men missa just det. Om jag sagt att jorden var rund hade jag varit tvungen att ange källa för det oxo? Det är såhär maskinerna funkar bara, punkt slut. Tror du mig inte så läs på lite om det själv. google is your friend. Eller möjligtvis your enemy om du vill leva kvar i illusionen att du har en 50-50 chans att vinna på jack vegas maskiner.
Citera
2009-10-05, 15:35
Medlem
Citat:
Du tänker inte på att restaurangägarna kanske vill ha sin del av vinsten oxo?

Och om du kollar på just svenska spels sida så ser du att dom skriver att deras maskiner är inställda till just 90% i vinstprocent.

Roligt att du hitta det andra men missa just det. Om jag sagt att jorden var rund hade jag varit tvungen att ange källa för det oxo? Det är såhär maskinerna funkar bara, punkt slut. Tror du mig inte så läs på lite om det själv. google is your friend. Eller möjligtvis your enemy om du vill leva kvar i illusionen att du har en 50-50 chans att vinna på jack vegas maskiner.
Missade du det här?

"Sannolikheten påverkas inte alls. Spelet har inget minne och påverkas inte av några tidigare händelser, varken på den eller någon annan automat. En storvinst är alltid osannolik. Vad som är viktigt att förstå är att OM en osannolik storvinst redan har inträffat är nästa storvinst varken mer eller mindre sannolik utan exakt lika osannolik som den första. Två eller tre storvinster i rad är förstås väldigt osannolikt, men det KAN alltid hända och händer lite då och då. Det finns inga spärrar i spelen. Allt är ren slump och ibland sker oväntade saker."
Citera
2009-10-05, 15:36
Bannlyst
http://svenskaspelautomater.se/jack-...spelautomater/

På den länken du angav säger dom emot sig själv. Dom säger att det är precis lika stor chans att vinna och att maskinen inte har nåt minne. Det är ju rent skitsnack. Hur i helvete kan en maskin vara inställd på att betala ut 90% om den inte har något minne?

Det verkar fabn som dom ljuger när dom svarar på den frågan.. ska maila dom och kolla.

Jag vet det är såhär för jag har själv pysslat med såna här maskiner. Inte som varit kopplade till svenska spel men andra pokermaskiner.
Citera
2009-10-05, 15:43
Medlem
Citat:
http://svenskaspelautomater.se/jack-...spelautomater/

På den länken du angav säger dom emot sig själv. Dom säger att det är precis lika stor chans att vinna och att maskinen inte har nåt minne. Det är ju rent skitsnack. Hur i helvete kan en maskin vara inställd på att betala ut 90% om den inte har något minne?

Det verkar fabn som dom ljuger när dom svarar på den frågan.. ska maila dom och kolla.

Jag vet det är såhär för jag har själv pysslat med såna här maskiner. Inte som varit kopplade till svenska spel men andra pokermaskiner.
Varför skulle den inte kunna vara inställd på att betala ut 90% utan att komma ihåg föregående vinster?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in