2009-10-05, 00:05
Medlem
tillerans avatar
Hej, skadade mitt knä under bjj pass för drygt en månad sedan. Har försökt att vila knäet och på det viset låta det bli friskt igen. Vilket har funderat till viss del, dock så går smärtan i perioder och har en tendens att dyka upp vid längre belastningar. Har därför tagit kontakt med en sjukgymnast och ska få en tid hos denna inom två veckor.

Min fråga är: är det någon som har erfarenhet av rehabilitering av knäet hur långt tid det tog m.m.
Tror själv att jag inte fått någon värre skada då jag varken kände någon smärta från dagen efteråt eller har upplevt någon som helst svullnad.

skulle uppskatta svar
Citera
2009-10-05, 00:09
Medlem
Shanklygatess avatar
Det är ganska svårt o veta hur lång tid det kan ta. Fick du ont av en smäll mot knät eller vred du det? Fick du en smäll på det bör det inte ta så lång tid att bli helt frisk. Om du däremot vridit det kan du känna av skadan ett bra tag efteråt utan att den är speciellt allvarlig. Du får hoppas att sjukgymnasten kan ge en klarare bild av vad som är fel och hålla tummarna för att inget ledband eller korsband är skadat.
Citera
2009-10-05, 00:20
Medlem
tillerans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Det är ganska svårt o veta hur lång tid det kan ta. Fick du ont av en smäll mot knät eller vred du det? Fick du en smäll på det bör det inte ta så lång tid att bli helt frisk. Om du däremot vridit det kan du känna av skadan ett bra tag efteråt utan att den är speciellt allvarlig. Du får hoppas att sjukgymnasten kan ge en klarare bild av vad som är fel och hålla tummarna för att inget ledband eller korsband är skadat.

Jag vred knäet. Problemet är att smärtan som sagt går i perioder kände mig 95% frisk mån till torsdag den här veckan sen började knäet göra ont igen . Någon annan som kanske haft erfarenhet av detta?
Citera
2009-10-05, 01:06
Medlem
Deadrats avatar
Jajjemen....va hos sjukgym så sent som i onsdags....hon gav mig några övningar......sträcka ut benet så mycket det går så länge tills du storknar.....och ligga på mage å köra benen till rumpan några ggr endast. Det är sjukgymnastiken men i övrigt ska du faktiskt röra dig så mycket du kan, dvs vara som vanligt!!
Citera
2009-10-05, 17:51
Medlem
tillerans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadrat
Jajjemen....va hos sjukgym så sent som i onsdags....hon gav mig några övningar......sträcka ut benet så mycket det går så länge tills du storknar.....och ligga på mage å köra benen till rumpan några ggr endast. Det är sjukgymnastiken men i övrigt ska du faktiskt röra dig så mycket du kan, dvs vara som vanligt!!

ok tack för tipsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in