2009-10-04, 22:44
Medlem
Kära FB:are,

I åratal har dom tvingat oss män att köpa deras dyra rakhyvlar och blad. Jag pratar om Gilette "the best a man can get" och att dom är stört på marknaden är det inget tvivel om men att dom skulle vara bäst vet jag inte om jag är beredd och hålla med om. Ta tex 160 spänn för 4 st rakblad "Gilette fussion" jag tycker jag är hutlöst dyrt!!!....*Är det inte dags att vi män härmed bojkottar Gilette och deras svindyra produkter hädanefter...?
Citera
2009-10-04, 22:45
Medlem
KeLLingHs avatar
http://www.gents.se/products/Merkur-Razor-Progress.htm
Citera
2009-10-04, 22:47
Medlem
the_c00l_guys avatar
Kör hellre någon randomhyvel på Ö&B vilket förmodligen resulterar i en hel jävla del röda små prickar i ansiktet, kombinera med ett par finnar så skulle jag inte gå utanför huset.

OT: Ja, vad ska man annars köpa? Haha, har inte ens tänkt på det.
Citera
2009-10-04, 22:52
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Håller med. Kör med elektrisk rakapparat, och kompletterar med billiga engångshyvlar för att hyfsa till.

Bladen är mycket billigare att inhandla utomlands, men det kan man ju
inte bygga på. Prisläget i Sverige är hutlöst på dessa Giletteprodukter,
närmast utpressningsnivå.
Citera
2009-10-04, 23:13
Medlem
cdxz11s avatar
Varje snubbe som vill ha en bra rakning och spara pengar bör investera lite pengar i en bra rakkniv och diverse tillbehör. Håller lääänge och är oslagbart.
Citera
2009-10-04, 23:44
Medlem
csts avatar
M&L > Kroppsvård
/mod
Citera
2009-10-04, 23:49
Medlem
[quote=Karate Kenta]Kära FB:are,

I åratal har dom tvingat oss män att köpa deras dyra rakhyvlar och blad. Jag pratar om Gilette "the best a man can get"

Det är bara under en kort period av mitt liv som jag har använt Gilette. Det var en hemsk tid. Köper Wilkinson via nätet i uk, men nu måste jag medge att jag blir nyfiken på den där gammalmodiga sorten som det länkas till.
Citera
2009-10-04, 23:59
Medlem
trickydicks avatar
Visst är Gillette dyr, men dom är också bäst. har testat Wilkingsson och några andra. Men inga är lika bra som t ex Gillette Fusion Power.. Använder också BodyShops rakkräm med borste och nån jävla hudkräm som återfuktar huden efter rakning, också från Bodyshop.. Vill lova att jag blir len som ett barnarsle i ansiktet, och det är en fröjd att raka sig...
Citera
2009-10-05, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Visst är Gillette dyr, men dom är också bäst. har testat Wilkingsson och några andra. Men inga är lika bra som t ex Gillette Fusion Power.. Använder också BodyShops rakkräm med borste och nån jävla hudkräm som återfuktar huden efter rakning, också från Bodyshop.. Vill lova att jag blir len som ett barnarsle i ansiktet, och det är en fröjd att raka sig...

Kan inget annat än hålla med.

Kör dock på mach3 och en återfuktningscreme från loreal. Blir len som en babyrumpa i ansiktet plus jag slipper allt som heter skärsår och röda prickar.
Citera
2009-10-05, 00:48
Medlem
Herr.Ståtligs avatar
Har i ett halvår bojkotat Gilette och allt med rakhyvlar att göra. Min hy är helt enkelt för känslig för sådant djävulskap. En Philips rakapparat är lätt värt att investera istället (för oss med känslig hy).
Citera
2009-10-05, 11:23
Medlem
mthrfckr.s avatar
Alltså jag köpte lite prylar från Gents. Ni vet, när man är i den där "att raka sig är en passion"-svängen. Det blev en merkur safety razor, japanska blad, razorschtift, svinborste, tvål och ja, hela skiten helt enkelt!
Rakat med kittet i kanske ett år nu och har varit så nöjd, fräsch och manlig. Så var jag hemma hos en vän för någon månad sedan, där jag befinner mig på toan och ser en stubb i spegeln. Noterar även en svingammal mach 3 och bestämmer mig för att testa. Lite nivea raklödder och så är man igång.
Det enda jag tänker är: "Den här rackaren pissar på mina dyra rakprylar".

Kan dra några vanliga skrönor med Merkurs safety razor som inte stämmer!
- Tätare rakning. Än valfri Gilette? Skitsnack.
- Bladen håller längre. Möjligtvis lika länge, absolut inte längre än Gilettes nyare blad.
- Lättare att hålla ren. Skitsnack.
Citera
2009-10-05, 22:35
Medlem
Vaa!!

Har dom höjt priset. Va fräckt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto