2009-10-04, 19:28
Medlem
Hej, mitt windows har lagt av och jag skulle behöva lite hjälp med det...
Problemet uppkom när jag skulle starta spelet BIOSHOCK. Spelet startade inte och jag tog för givet att någonting ej blivit installerat. Jag letade runt i de olika mapparna för att till slut hitta en mapp innehållande ett program vid namn DUAL CORE OPTIMIZER. Jag installerade programmet med hjälp av installshield wizard och blev därefter varse om att datorn skulle starta om sig själv, vilket ofta är fallet efter nya installationer. OKEJ tänkte jag och tryckte på OK. När datorn sedan startat om och jag loggat in, Hackar datorn till^ och startas på nytt om.
Samma sak händer ett antal gånger, och vid ett tillfälle trycker jag Ctrl<Alt>Delete precis efter jag loggat in och då blinkar en blå systemskärm i någon sekund innan datorn startas om.
Nu för tiden kommer inte ens inloggningsskärmen upp utan en systemruta där man uppmanas att starta datorn i ett antal olika FELSäKERT, eller med senaste fungerande inställningar.. Samma sak händer oavsett vad jag väljer. Summa Sumarum, Det går ej heller att starta datorn i felsäkert läge.

Jag skriver nu ifrån någonting som kallas EXPRESS GATE, vilket verkar vara ett snabbprogram for Internet, Skype, Chat, och foton samt i viss mån hantering av media. Denna EXPRESS GATE Skärm kommer upp på skärmen det första som händer och det har den alltid gjort. Jag har dock aldrig använt det förut men det fungerar utmärkt, förutom att jag inte vet/kan komma åt mina filer samt att vissa tecken saknas som ni kanske märkt och irriterat er på under erat läsande. Bland annat dem tre sista bokstäverna i det svenska alfabetet, vilka jag har fått pasteat/Klistrat in!!!

Jag har funderat på ifall det går att integrera med windows från detta Express Gate på något sätt sa att problemet går att åtgärda. Jag har hittat en funktion som heter DRIVER EXPERT och som hävdar att den raderar all data på SATA>hårddiskarna.

Snälla HJäLP!!!

O.B.S> MOD> Flytta denna tråd till lämplig, om det behövs.
Citera
2009-11-03, 10:32
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Det räcker att posta sin fråga en gång. UnderligElev får en tillsägelse för korspostning.

// Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in