2009-10-04, 12:01
Medlem
Dionyoss avatar
Myshörna. Nu är det såhär att för tillfället har jag ett fyrkantigt utrymme mellan soffan och väggen(på sidan, där fönster finns, så ni vet ungefär hur jag menar) och jag vill göra något av detta.

Det jag tänkte är att ha en liten myshörna där, med riktigt stora mjuka kuddar osv. Men har ni något tips på hur man kan få det till en myshörna för ex 2 personer? Så att det blir riktigt mysigt att sitta där.

Jag tänkte iallafall någon sorts mjuk matta där och några vanliga mjuka kuddar som har mjuka och glada färger. Storleken på området är ungefär 1.5 x 1.5 meter som ligger i fokus. Dvs sjlva centrumet. Alltså inget stort utan bara så att 2 personer kan ex sätta sig där och mysa eller sedan kan man bara sitta och koppla av där och njuta för stunden.

Det skall gå att enkelt "montera" ihop myshörnan, så att man kan ta bort/sätta dit sakerna relativt fort, så inga tunga eller saker som skall skruvas/fästas fast. Eller om det bara är små fästen, skruvar som behövs montera så kan det gå bra.

Helst saker som går att köpa på IKEA eller så.
Citera
2009-10-08, 17:08
Medlem
miqqqas avatar
Menar du att det är ett fyrkantigt burspråk?

Varför inte lägga ett tjockt täcke med något snyggt påslakan på golvet och massor med kuddar i olika storlekar i något snyggt mönster? Då blir det en riktig myshörna, lite annorlunda också.

Eller två fåtöljer helt enkelt.
Citera
2009-10-14, 19:47
Medlem
Hokkans avatar
För att skapa mysighetsfaktor i detta fall känns det som belysningen är A&O i rekvisitaväg.
Citera
2009-10-31, 16:52
Medlem
Snurrens avatar
En eller ett par av dessa?: http://www.all4dogs.se/index.php?cPath=38&osCsid=9f5634e9cfbdc88ab69f2171 87d03879&gclid=CNeRvuDR550CFQ003godXxZgJw Vill man komma billigare undan brukar man kunna få tag på sackosäckar på Blocket.
Citera
2009-11-02, 01:53
Medlem
Dionyoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
En eller ett par av dessa?: http://www.all4dogs.se/index.php?cPath=38&osCsid=9f5634e9cfbdc88ab69f2171 87d03879&gclid=CNeRvuDR550CFQ003godXxZgJw Vill man komma billigare undan brukar man kunna få tag på sackosäckar på Blocket.

Tack för tipset, synd bara att dem ska vara så förbannat dyra. 4199kr? Seriöst?. Men exakt vad jag skulle behöva två st av samt som andra sagt, tjockt mjukt täcke av någon mjuk färg på golvet och randomkuddar. Funderar även om man kan ha någon stor växt bakom (längst in i hörnet) samt små spotlights som lyser upp hörnet av någon mjuk mörk färg.

Eller sedan en dimmerlampa där man har nästan så lågt att det inte lyser upp någonting men ändå ger den här myskänslan.
Senast redigerad av Dionyos 2009-11-02 kl. 01:55.
Citera
2009-11-02, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dionyos
Tack för tipset, synd bara att dem ska vara så förbannat dyra. 4199kr? Seriöst?. Men exakt vad jag skulle behöva två st av samt som andra sagt, tjockt mjukt täcke av någon mjuk färg på golvet och randomkuddar. Funderar även om man kan ha någon stor växt bakom (längst in i hörnet) samt små spotlights som lyser upp hörnet av någon mjuk mörk färg.

Eller sedan en dimmerlampa där man har nästan så lågt att det inte lyser upp någonting men ändå ger den här myskänslan.

Ja, förbannat dyrt för en påse av nylon innehållandes plastkulor. Man kan nog få ihop nåt sånt själv något billigare om man är lite händig
Citera
2009-11-06, 20:50
Medlem
Snurrens avatar
Kolla blocket, annars kan man som sagt göra en säck själv. De små kulorna finns att köpa i stora förpackningar på tex Panduro. Man kan också köpa några begagnade vanliga sackosäckar billigt och "slakta" för fyllningens skull. Varning dock för att de små kulorna far runt och fastnar överallt.
Citera
2009-11-06, 23:34
Medlem
Snurrens avatar
Billigare sittsäckar

Titta vad jag hittade: http://www.lifequalityproducts.se/softy-original-sittsacksaccosack-p-14.html?cPath=5&osCsid=b1eaeca5816f756bf0b8c625865 8e647
Citera
2009-11-07, 09:03
Medlem
Dionyoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren
Titta vad jag hittade: http://www.lifequalityproducts.se/softy-original-sittsacksaccosack-p-14.html?cPath=5&osCsid=b1eaeca5816f756bf0b8c625865 8e647

Såg ju riktigt fin ut, kanske man bara behöver en också när den är så stor. Tack så hemskt mycket för tipset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in