Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-10-04, 10:59
Medlem
Yes min dator "kraschade" eller hängde upp sig totalt igårkväll, låste sig, windows slutade fungera.
Iallafall har jag på något vänster lyckats ominstallera windows nu (observera att jag INTE formaterat om datorn)

Därför tycker jag kanske att det vore en möjlighet att få tillbaka t.ex filer som låg i mina dokument innan?
Citera
2009-10-04, 11:26
Medlem
Har du kollat under c:?
Vilken Windows kör du med?
Citera
2009-10-04, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Har du kollat under c:?
Vilken Windows kör du med?
Ja det har jag, har även gjort en file-recovery med Pc Inspector men förstod inte riktigt vad den hittade, bara en jävla massa filer som kallades för "cluster".
Windows XP kör jag med.
Citera
2009-10-04, 14:01
Medlem
alla andvändar-konto som fanns har ju försvunnit, jag eftersöker i första hand att få tillbaka allt som fanns i mina dokument..

Jag körde alltså en HP-Recovery, ingen omformatering..
Citera
2009-10-04, 18:59
Medlem
OKej, nu har jag fått tillbaka lite skit.. mest bilder.. har använt mig av prgrommet "recover my files" .. vad jag nu mest eftersöker är mappen mina konverstionsloggar.. som låg i mina dokument, någon som vet hur man ska söka för att få tillbaka den? den innehåller/innehöll massa internet-filer med sparade konverstioner.. i vilket format dom var vet jag inte riktigt..
Citera
2009-10-04, 19:31
Medlem
ÄR ju alltså helst den mappen jag vill hitta.. inte alla filerna separat, ingen som har någon hjälp att komma med?
Citera
2009-10-04, 20:08
Medlem
"File Scavenger" och "Handy Recovery" gillar jag mest för deras möjlighet för snabb sök och att hitta/rädda hela mapp strukturen så att man slipper sitta och sortera efteråt.
Citera
2009-10-04, 20:26
Medlem
hittar inget vettigt alls med handy recovery.. eller så fattar jag inte programmet, den söker i några sekunder sen är den tydligen färdig?
Citera
2009-10-04, 20:39
Medlem
Är det svårt att få fram filer som legat i mina dokument tro?
Vore mycket lättare om man i något program kunde söka genom mina dokument och inte bara c:
Citera
2009-10-04, 21:52
Medlem
Helvete, jag lyckas få fram det jag tror jag söker efter.. men skiten går inte att återställa utan en lincense key..

File Scavenger är det jag kör med..
Citera
2009-10-04, 22:01
Medlem
927s avatar
http://www.filehippo.com/download_recuva
Citera
2009-10-04, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 927
http://www.filehippo.com/download_recuva
har redan testat recuva.. kunde verkligen inte hitta några hela mappar där.

Det jag vill hitta är alltså som sagt mappen hela mappen "Mina Konversationsloggar" där alla mina msn-konversationer fanns loggade genom messenger plus!
ÄR det helt jävla omöjligt att återställa eller?

Vi kan ställa frågan så här istället, eftersom dom låg på ett konto som nu verkar vara försvunnet och ersatt med "HP_ägaren" borde dom väl komma tillbaka om man återskapar kontot, men går det?
Senast redigerad av Salomz 2009-10-04 kl. 22:16.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in