2009-10-03, 20:21
Medlem
Nu är jag omåttligt förbannad. Datorn verkar ha drabbats av nåt skit idag. Jag satt och spelade lite poker och rätt vad det var så avslutades Windows. Strömmen bröts inte utan Windows avslutades på korrekt vis. Startade upp fanskapet igen och fortsatte spela. Då händer det igen. Jag hinner spela ungefär 15-20 min. testade en gång till och samma sak hände då också. Nu vågar jag inte spela mer och nu verkar den fungera.

Hur ska jag lösa detta?

Windows Vista x64 och spelade poker på Svenska Spel.
Citera
2009-10-03, 20:29
Medlem
Som ganska oinsatt kan jag tycka att det låter som ett överhettningsproblem.
Citera
2009-10-03, 20:38
Medlem
adraupnirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Som ganska oinsatt kan jag tycka att det låter som ett överhettningsproblem.

Min första gissning också, tryck i ett nytt nätaggregat och prova.
Citera
2009-10-03, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adraupnir
Min första gissning också, tryck i ett nytt nätaggregat och prova.
Alla andra gånger jag har haft problem med värme har då inte Windows avslutats utan då har datorn bara tvärdött. Men ni tror att detta kan vara problemet?

Du får det att låta som att nätagg växer på träd
Citera
2009-10-03, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backisen
Alla andra gånger jag har haft problem med värme har då inte Windows avslutats utan då har datorn bara tvärdött. Men ni tror att detta kan vara problemet?

Du får det att låta som att nätagg växer på träd

ja det är fel, de växer på buskar

kanske laddat nåt virre?
Citera
2009-10-03, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pierce & Pierce
ja det är fel, de växer på buskar

kanske laddat nåt virre?
Har ESET NOD32 installerat, det borde väl räcka?
Citera
2009-10-03, 21:27
Medlem
Jmns avatar
Citat:
Nu är jag omåttligt förbannad. Datorn verkar ha drabbats av nåt skit idag. Jag satt och spelade lite poker och rätt vad det var så avslutades Windows. Strömmen bröts inte utan Windows avslutades på korrekt vis. Startade upp fanskapet igen och fortsatte spela. Då händer det igen. Jag hinner spela ungefär 15-20 min. testade en gång till och samma sak hände då också. Nu vågar jag inte spela mer och nu verkar den fungera.

Hur ska jag lösa detta?

Windows Vista x64 och spelade poker på Svenska Spel.

Detta är ett nytt problem som tillkommit nyligen? Mitt vanliga tips är att göra systemåterställning, det brukar nästan alltid fungera för mig vid problem.

/ Jmn
Citera
2009-10-03, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jmn
Detta är ett nytt problem som tillkommit nyligen? Mitt vanliga tips är att göra systemåterställning, det brukar nästan alltid fungera för mig vid problem.

/ Jmn
Det tillkom idag. Nu har jag haft datorn igång sedan trådstarten utan problem. Det verkar bara vara på den där jävla pokerklienten. Finns det något program som stressar upp datorn? Så kan jag kolla om det är ett problem med överhettning
Citera
2009-10-03, 21:36
Medlem
Jmns avatar
Citat:
Det tillkom idag. Nu har jag haft datorn igång sedan trådstarten utan problem. Det verkar bara vara på den där jävla pokerklienten. Finns det något program som stressar upp datorn? Så kan jag kolla om det är ett problem med överhettning

Om du har något spel så spela det ett tag, det brukar ofta leda till överhettning om det är något fel i kylningen.

/ Jmn
Citera
2009-10-04, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jmn
Om du har något spel så spela det ett tag, det brukar ofta leda till överhettning om det är något fel i kylningen.

/ Jmn
Har inga spel. Nu hände det igen. Provade spela igen och lyckades spela i ca 20 minuter, sedan "Windows avslutas...". Hade även tagit bort sidoplåten på datorn för att säkerställa kylningen.

Satan så förbannad jag blir. Systemåterställning fungerar inte heller, verkar helt ha ballat ur
Citera
2009-10-04, 12:40
Medlem
Citat:
Har inga spel. Nu hände det igen. Provade spela igen och lyckades spela i ca 20 minuter, sedan "Windows avslutas...". Hade även tagit bort sidoplåten på datorn för att säkerställa kylningen.

Satan så förbannad jag blir. Systemåterställning fungerar inte heller, verkar helt ha ballat ur
Nu hände det igen. Tittade på tempen på grafikkortet och den var 115 grader rnär datorn avslutades. Är det mycket?
Citera
2009-10-04, 12:49
Medlem
Skiftnyckels avatar
Citat:
Nu hände det igen. Tittade på tempen på grafikkortet och den var 115 grader rnär datorn avslutades. Är det mycket?
Ganska hög temperatur ja! Kolla om fläkten på grafikkortet är dammigt.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in