2009-10-03, 14:56
Medlem
Tja. Jag börjar misstänka att någon ganska viktig fil har försvunnit då i princip inga spel (även 10 år gamla)fungerar korrekt, fast de har gjort det tidigare. Felet är ofta att så fort man börjar spela stängs allting av, jag vet att det är någonting med ljuset (i vissa fall)då man ibland kan spela i mörka miljöer men när det blir ljust så krachar det (typ när man går ut ur en grotta i Elder Scrolls IV: Oblivion). Men som sagt så är det massa andra spel som inte fungerar av okända skäl. Jag har bl.a. installerat om directX och uppdaterat drivrutiner. Nu har jag två frågor:

Finns det något mer att göra eller är den ända lösningen att skicka in den på lagning?

Finns det något sett att återställa datorn helt (helst utan att rensa hela hårddisken)?

Är inte så jätte entusiastisk betala stora pengar på någon reperation eftersom den redan är antik i dator världen med 6 år på nacken. Det börjar bli dags att köpa en ny dator men jag skulle väldigt gärna att denna oheliskt irriterande dator också skulle fungera rätt...
Citera
2009-10-03, 15:14
Medlem
jcm900mods avatar
fixa en backup och omformatera den. ?
Citera
2009-10-03, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jcm900mod
fixa en backup och omformatera den. ?

som att lägga över allt viktiga system filer på ett usb-minne? omformatera?
Citera
2009-10-03, 20:39
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip123
som att lägga över allt viktiga system filer på ett usb-minne? omformatera?

Japp, lägg ner dina filer som du vill spara på en USB sticka eller på en annan partition.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in