Tja. Jag börjar misstänka att någon ganska viktig fil har försvunnit då i princip inga spel (även 10 år gamla)fungerar korrekt, fast de har gjort det tidigare. Felet är ofta att så fort man börjar spela stängs allting av, jag vet att det är någonting med ljuset (i vissa fall)då man ibland kan spela i mörka miljöer men när det blir ljust så krachar det (typ när man går ut ur en grotta i Elder Scrolls IV: Oblivion). Men som sagt så är det massa andra spel som inte fungerar av okända skäl. Jag har bl.a. installerat om directX och uppdaterat drivrutiner. Nu har jag två frågor:
Finns det något mer att göra eller är den ända lösningen att skicka in den på lagning?
Finns det något sett att återställa datorn helt (helst utan att rensa hela hårddisken)?
Är inte så jätte entusiastisk betala stora pengar på någon reperation eftersom den redan är antik i dator världen med 6 år på nacken. Det börjar bli dags att köpa en ny dator men jag skulle väldigt gärna att denna oheliskt irriterande dator också skulle fungera rätt...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!