2009-10-03, 14:49
Medlem
mpgs avatar
Operativsystem (2000, Xp, Vista, Win7): Windows XP 32 bit
Service Pack: SP 3
Antivirus: AVG Free Edition
Brandvägg: Ingen
Märkesdator eller självbyggd: Ombyggd märkesdator
Program som du har problem med, ange version: World of Warcraft 3.0.

Problembeskrivning: Detta är inte bara problem med WoW, utan även något annat som får min dator att hänga sig när jag inte har något
grafik krävande igång såsom just WoW eller Heroes of Newerth t.ex.
Felmeddelande: I wow får jag "wow error 134 failed to read file" och i windows får jag "screen tear"... fast då har den som sagt hängt sig och man kan inte göra någonting.
Ibland förekommer även problem med ljudet då det kan låta som någon 8 bitars bomb sprängs.

Försökt hittills: Ja jag har väl uppgraderas de flesta drivrutiner, tagit ut och satt in RAM minnen, tagit bort bryggan mellan
mina ATI HD8750, tagit ut ett av de två grafikkorten, kört diverse mem-test och HDD-test. Postat på wow-eus forum.

Jag har Intel Core 2 Duo CPU 3.00GHz, ATI HD8750, 3 gig ram och moderkortet Asus P5Q Pro.
Citera
2009-10-03, 14:59
Medlem
[Strange Days]s avatar
Finns en stor WoW-tråd i spelforumet för support och diskussion:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=881534
Citera
2009-10-03, 15:29
Medlem
mpgs avatar
Problemet grundar sig inte i wow utan är nog lite djupare än så, jag tror bara att man kan se problemet tydligare. Men jag kan väl omformulera om du vill, varför hänger min dator sig när den är i windows utan något påfrestning på grafikkortet?
Citera
2009-10-03, 15:32
Medlem
[Strange Days]s avatar
Troligtvis så är det någon process som strular/suger kraft.

Har du kollat i processhanteraren hur det är med belastningen?
Kolla även i Händelseloggen/Event Viewer och se om det finns några skumma system-felmeddelanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in