Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Tanken är att en tråd skall kastas till papperskorgen då den inte innehåller något av värde för forumet. Papperskorgen indexeras inte - och är således inte sökbar - just av detta skäl. Trådar med ett relevant innehåll men ändå inte tillåts leva av något skäl skall således låsas men ligga kvar i forumet.
Skulle du, eller någon annan, se en tråd som är "värdelös" i det aktuella forumet och alltså borde kastas så skicka gärna en RP på den.
admin4
Ja, men vad innebär "värdelös"? Om det t.ex. är en teori eller tanke av någon så ska väl ändå inte en moderator ta och säga att den passade bäst i papperskorgen med anledningen till att den var så "snurrig"?
Om moderatorn ifråga inte tror på det så betyder det väl inte att han/hon har rätt att bestämma om det är för "snurrigt". När det handlar om existens, hjärnan och universum så kan väl inte någon som ska flytta trådar alt. stänga dom ta och ha rätt att klassa olika teorier eller trossuppfattningar som "skräp"?!!
mitt exempel från idag (den första tråden som jag har startat):
https://www.flashback.org/showthread.php?t=1028233
När jag skickade meddelande och ifrågasatte hans anledning får jag till svar:
"Tyckte faktiskt det var så snurrigt att jag övervägde 'Tripprapporter' alt 'Psykakuten' först men sen insåg jag att det inte heller var rätt och då tyckte jag 'Papperskorgen' var det enda vettiga alternativet."
Det känns som en kränkning!
Det är en sak om han flyttade den. som ansåg att det passade in i "konspirationsteorier" men eftersom det bara var en "teori" enligt moderator så skulle den skickas till papperskorgen efter att indirekt ha kallat mig både "hög" och "psykiskt sjuk"?