Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-10-02, 19:49
  #1
Medlem
Rakiis avatar
God kväll!

Har just suttit och spelat en runda Starcraft på min gamla laptop och kom samtidigt underfund med att jag missat en väldigt massa bra PC-spel under åren som jag varit en aktiv konsolspelare, och kan gott och väl påstå att jag aldrig haft direkt koll på utbudet. Så nu vädjar jag till er Flashbackare om vilka spel som man bör ha spelat genom åren, från och med säg -98. Självklart har jag spelat igenom Half-Life och dylika FPS, men tips på äventyr (i stil med Monkey Island etc...) eller RTS.

Bör påpeka att burken inte är den bästa, så spel som inte är alltför krävande är ett plus.
Citera
2009-10-02, 19:54
  #2
Medlem
tangs avatar
fahrenheit. ladda ner det från tpb för ett tag sen, skit kul/annorlunda spel. satt igenom hela. det är från sena nittio så datorn ska nog fixa det gallant, då min är skrot tom.
Citera
2009-10-02, 19:54
  #3
Medlem
Nu är det väl egentligen varken äventyr eller RTS men man bör ändå ha spelat det imo. Baldur's Gate 2. Såhär efter dryga nio år är det fortfarande det bästa rpg't som släppts på 00-talet.

Citat:
Ursprungligen postat av tang
fahrenheit. ladda ner det från tpb för ett tag sen, skit kul/annorlunda spel. satt igenom hela. det är från sena nittio så datorn ska nog fixa det gallant, då min är skrot tom.
Jävligt bra spel men knappast från sena 90-talet utan typ 2005 eller något sånt? Eller tänker vi på samma spel?
__________________
Senast redigerad av Theyn 2009-10-02 kl. 19:56.
Citera
2009-10-02, 19:54
  #4
Medlem
Elmamans avatar
Grim Fandango tycker jag är ett spel man ska ha spelat igenom. Om du gillar äventyrsspel som Monkey Island, så gillar du nog dom andra av Lucas Arts också.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Lucasarts
Citera
2009-10-02, 19:55
  #5
Moderator
Snuffelbutts avatar
Grim Fandago, bästa pc spelet någonsin

Edit* Sekunderna för långsam
Citera
2009-10-02, 19:59
  #6
Medlem
skgs avatar
Warcraft 2, världens bästa spel!
Citera
2009-10-02, 20:13
  #7
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffelbutt
Grim Fandago, bästa pc spelet någonsin

Håller med om det helt och hållet! Spelade just Grim i samband med att det släpptes och har det liggandes här hemma någonstans!

Fahrenheit har jag hemma också såväl, fast på Playstation 2, och samma med Baldur´s Gate-spelen. Men ska ta och spela igenom W2 och möjligtvis Reign of Chaos också.

Tack för tipsen som kommit och fortsätt att posta på om något dyker upp!
Citera
2009-10-02, 20:31
  #8
Medlem
Brottweilers avatar
Quake 1,2 och Doom serien.
Citera
2009-10-03, 00:05
  #9
Medlem
wzbzs avatar
Jazz Jackrabbit, gullig sidescroller. Som Sonic fast du har en picka.
Citera
2009-10-03, 00:07
  #10
Medlem
N1riums avatar
Half-Life
Citera
2009-10-03, 00:09
  #11
Medlem
thesomaros avatar
Little big adventure 2, riktigt gammalt lir som har en underbar story och verkligen är skapat med kärlek!
Citera
2009-10-03, 00:09
  #12
Medlem
nollans avatar
Jag tycker många har missat den gamla pärlan Jagged Alliance 2. För de som spelade det när det begav sig, har det på sisonte fan-moddats något så till förbannelse och är nu en helt annorlunda, och samtidigt fantastisk, upplevelse.

De flesta av Sierras gamla äventyrsspel är rätt softa skulle jag säga. Det krävs emellertid en ängels tålamod nu för tiden, eftersom så fort man stöter på problem är lösningen bara en googling bort...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback