2009-10-02, 18:21
Medlem
whiteboys avatar
Jag har ett ganska stort problem med min dator, jag kan inte öppna mappar eller filer. Själva rutan kommer upp men är bara vit och när jag försöker stänga den så står det att explorer slutat fungera och måste startas om. Jag har startat om flera gånger men inget händer! Någon som vet vad det är för fel?
Citera
2009-10-02, 19:16
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Operativsystem?
Citera
2009-10-02, 19:19
Medlem
whiteboys avatar
glömde skriva det, vista
Citera
2009-10-02, 19:21
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Ett steg nämre, men vilken av dessa Vista har du?

Ju mer information, desto bättre och kanske rent av fortare support på problemet.
Citera
2009-10-02, 20:05
Medlem
whiteboys avatar
Tror jag har vista home, men du kanske menar ifall jag har 64 bit eller det andra? Det kan jag inte kolla, det hänger sig direkt =/. Har en Fujitsu Siemens Amilo MS2212 om det är till någon hjälp.
Citera
2009-10-03, 00:09
Medlem
Jmns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whiteboy
Jag har ett ganska stort problem med min dator, jag kan inte öppna mappar eller filer. Själva rutan kommer upp men är bara vit och när jag försöker stänga den så står det att explorer slutat fungera och måste startas om. Jag har startat om flera gånger men inget händer! Någon som vet vad det är för fel?

Hur länge har du haft problemet? Om det tillkommit nyligen, så kan du göra en systemåterställning med hjälp av det inbyggda systemverktyget i Vista.

/ Jmn
Citera
2009-10-03, 11:26
Medlem
whiteboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jmn
Hur länge har du haft problemet? Om det tillkommit nyligen, så kan du göra en systemåterställning med hjälp av det inbyggda systemverktyget i Vista.

/ Jmn

Jo jag provade det, men det gick bara att återställa ungefär en vecka och jag har haft problemet i en månad.
Men när jag kör datorn i felsäkert läge så kan jag öppna mappar
Citera
2009-10-03, 14:21
Medlem
Jmns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whiteboy
Jo jag provade det, men det gick bara att återställa ungefär en vecka och jag har haft problemet i en månad.
Men när jag kör datorn i felsäkert läge så kan jag öppna mappar

Jag tror det kan ha något med dina drivrutiner att göra, eftersom det fungerar i felsäkert läge. Prova uppdatera dina grafikkortsdrivrutiner?

/ Jmn
Citera
2009-10-03, 17:42
Medlem
whiteboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jmn
Jag tror det kan ha något med dina drivrutiner att göra, eftersom det fungerar i felsäkert läge. Prova uppdatera dina grafikkortsdrivrutiner?

/ Jmn

Jo men då har vi ju problemet med att jag suger på allt vad datorer heter, men om någon kan berätta lite pedagogiskt så klarar jag det nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in