Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-10-02, 15:11
Medlem
Just som topicen den finns bokstavligt talat inte kvar på min dator, och med detta problem tillkommer att den på så sätt hindrar Ventrilo 3,1 att fungera varför vet jag inte har endast kommit fram till det pga googlat mig fram genom olika forum.

Jag har inte windows brandvägg på kontrollpanelen, inte ens när jag försöker ställa in det på nätverksanslutningar alltså "Ändra inställningar för windows brandvägg", den reagerar inte ens, som om det inte ens finns där.

om jag går in på Säkerhetscenter, så står det att brandväggen är av, och när jag klickar på rekommendationer - Aktivera windows brandvägg - aktivera nu, så kommer detta upp

"Det gick inte att aktivera windows brandvägg. Du kan aktivera brandväggen själv genom att öppna windows-brandvägg i kontrollpanelen. Gå till fliken allmänt, markera PÅ(rekommenderas) och klicka sedan på OK."

Vilket inte går att göra för ett felmeddelande kommer upp att det inte kan skapas.

vad är detta någon som vet ?
Citera
2009-10-02, 15:18
Medlem
King Grubs avatar
Om du väljer Kör och skriver services.msc får du upp en lista över tjänsterna som finns tillgängliga på systemet. Om du går ner till brandväggstjänsten, vad är den satt till? Den skall så på Automatic om den skall aktiveras vid systemstart.
Citera
2009-10-02, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Om du väljer Kör och skriver services.msc får du upp en lista över tjänsterna som finns tillgängliga på systemet. Om du går ner till brandväggstjänsten, vad är den satt till? Den skall så på Automatic om den skall aktiveras vid systemstart.

men vad heter brandväggen där då ? hittar inget alls ..
Citera
2009-10-02, 21:37
Medlem
hasenfrasens avatar
Googla på "how to repair broken windows firewall"
Citera
2009-10-02, 23:05
Medlem
har googlat det annars hade jag inte vänt mig hit
Citera
2009-10-02, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bumb
Kan det vara så att du använder en säkerhetslösning med inbyggd brandvägg som tagit över istället för den inbyggda och på så vis dolt den?
Citera
2009-10-03, 00:06
Medlem
hasenfrasens avatar
Citat:

Exakt VAD har du gjort för att försöka återställa brandväggen? Så man vet på vilken nivå diskussionen ska föras.
Citera
2009-10-03, 00:07
Medlem
927s avatar
Citat:
men vad heter brandväggen där då ? hittar inget alls ..

windows firewal...
Citera
2009-10-07, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 927
windows firewal...

då finns den inte för där är den INTE.

Jag har försökt starta brandväggen på alla olika sätt man kan tänka sig, via säkerhetscenter samt försöka göra en ny anslutning men så fort den kommer till att starta brandväggen för nätverket stänger den av sig.

och kan INTE gå in på kontrollpanelen/windows brandvägg för den finns inte.

och angående nivån av diskution så bara bring it, är ingen tard som inte kan nåt, vänder mig inte till att skriva trådar på forum om jag absolut inte har provat allt jag vet.
Citera
2009-10-07, 21:18
Medlem
Citat:
då finns den inte för där är den INTE.

Jag har försökt starta brandväggen på alla olika sätt man kan tänka sig, via säkerhetscenter samt försöka göra en ny anslutning men så fort den kommer till att starta brandväggen för nätverket stänger den av sig.

och kan INTE gå in på kontrollpanelen/windows brandvägg för den finns inte.

och angående nivån av diskution så bara bring it, är ingen tard som inte kan nåt, vänder mig inte till att skriva trådar på forum om jag absolut inte har provat allt jag vet.

Antar då att du redan testat följande:
http://support.microsoft.com/kb/920074
Citera
2009-10-09, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krom
Antar då att du redan testat följande:
http://support.microsoft.com/kb/920074

Ja men har service pack 3 så fungerar inte
Citera
2009-10-09, 20:08
Medlem
hasenfrasens avatar
Rådet är att dammsuga microsoft och mvps för mer info vad som skulle kunna göras, t.ex. http://windowsxp.mvps.org/sharedaccess.htm eller att du lägger tillbaks den senaste backupen.
Senast redigerad av hasenfrasen 2009-10-09 kl. 20:12.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in