2009-10-01, 22:04
Medlem
The Beach boys avatar
Finns det något skvaller om Aftonbladets filmkritiker om t ex Jens Petersson och Jan-Olov Andersson?
Citera
2009-10-01, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Finns det något skvaller om Aftonbladets filmkritiker om t ex Jens Petersson och Jan-Olov Andersson?

J-o.A läspar o kan inte uttala r korrekt
Citera
2009-10-01, 23:24
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karate Kenta

Dessutom ser han rätt sjaskig och alkad ut (tänk orakad, skrynkliga kläder etc.). Jens Peterson ser mer hälsosam ut. Båda verkar rätt trevliga dock, har sett till dem en del men egentligen inte pratat särskilt mycket med dem.
Citera
2009-10-02, 00:05
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karate Kenta

Klarar inte av Joa. Nån mer PK får man leta efter......Nämner ofta ordet larvigt i sina recensioner...

Hoppas Gubbjäveln dör.....
Citera
2009-10-02, 00:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Klarar inte av Joa. Nån mer PK får man leta efter......Nämner ofta ordet larvigt i sina recensioner...

Instämmer. Dessutom är hans recensioner totalt uppåt väggarna. Han kan påpeka att det är bra skådespeleri en film där det är helt fruktansvärt
Citera
2009-10-02, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla

Visserligen inte svårt att hitta PK recensenter. Men jag minns när han recenserade Bruce Willis filmen The Siege (Belägringen) och kallade den obehaglig, fördomsfull och rasistisk.

En ganska kort tid efter 9/11 visades filmen på TV och han recenserade den då igen och filmen var nu spännande och skrämmande nära verkligheten.

Jag skulle gissa att han numera har återgått till sin tidigare tolkning.
Citera
2009-10-02, 08:27
Medlem
Chilliemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteZombie
Men jag minns när han recenserade Bruce Willis filmen The Siege (Belägringen) och kallade den obehaglig, fördomsfull och rasistisk.

En ganska kort tid efter 9/11 visades filmen på TV och han recenserade den då igen och filmen var nu spännande och skrämmande nära verkligheten.

Hahahaha, klockrent
Citera
2009-10-02, 13:50
Medlem
The Beach boys avatar
Har verkligen inget smaskigt skvaller?Droger,alkoholproblem etc?
Citera
2009-10-02, 15:20
Medlem
padrons avatar
Enligt en kompis som jobbat på Aftonbladet Nöje ska Jan-Olov Andersson vara en riktigt trevlig prick.
Citera
2009-10-02, 17:31
Medlem
z2joiss avatar
J-O är väldigt trevlig. Dock delar jag inte ofta hans filmsmak. Jens filmsmak delar jag aldrig. Jag får en känsla av att han är lättmutad. Senaste Larsson-filmen fick rätt svalt mottagande i andra tidningar, med bra förklaringar till varför den blev svalt mottagen. Jens gick mot strömmen och strösslade fyra pluss och citat som kändes bioannons rakt igenom. Mycket riktigt är det hans recension de marknadsför filmen med. Och det händer ofta när det är svensk film att han gödslar.
Citera
2009-10-02, 17:34
Medlem
vinbras avatar
*Dumpost*
Senast redigerad av vinbra 2009-10-02 kl. 17:53.
Citera
2009-10-02, 17:44
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Jan-Olov Andersson medgav i dagarna utan att blinka att han bara gav en trea i betyg till Nyckeln till frihet. Han tyckte alltså att den var sämre än Larsson-filmen...

Nej det var Jens som recenserade Larsson.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in