2012-06-24, 14:49
Bannlyst
Haters gonna hate. Ju större man är desto mer haters vilket verkligen märks i denna tråd.

Hur FAN tror ni att SHM har blivit så stora som dem är? För att 2 personer gillar deras musik? Nej för att en JÄVLA MASSA människor gillar deras musik.

Allt grundar sig i avundsjuka som vanligt, varför kan inte folk visa lite respekt och ge lite cred till en utav Sveriges top5 största musikexporter någonsin. De har inte sålt några miljontals album, men släng fram några svenska band/artister som spelat inför 90 000 på en spelning, och som legat på runt 15-20 spelningar per år med minst lika många i publiken vid spelningarna?

Att dessutom ha rekordet för att ha sålt ut Madison Square Garden snabbast någonsin säger också en del. Men vafan, vem vill se ett par "chipsätande slappisar i mjukis?" Uppenbarligen en JÄVLA MASSA mer än vad som vill se era egna konserter/spelningar/set's med eran egna musik som ni allihopa har gjort (det är ju så jävla enkelt att bara knappa ihop musik på en dator eller hur?) som har sååå mycket mer hjärta och är såå mycket jävla bättre än töntarna i SHM's musik.

Jag kan absolut ha förståelse ifall inte deras musik faller en i smaken, men man behöver inte spy galla över dem för det, för dem har uppenbarligen uppnåt en jävla massa mer än vad sjukt massa andra har, och dem har satt Sverige på kartan något enormt.
Citera
2012-06-24, 14:58
Medlem
Regnum.Chroatorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettopappa
Precis. Jag kan tyvärr inte läcka för mycket.
Men de vill satsa på sina egna karriärer var för sig.
Du behöver inte läcka eftersom jag själv känner personer som tyvärr redan läckt lite små hum om vad det handlar om, och jag fetstilar det här under.
Citat:
Ursprungligen postat av zarchasm
Haters gonna hate. Ju större man är desto mer haters vilket verkligen märks i denna tråd.

Allt grundar sig i avundsjuka som vanligt, varför kan inte folk visa lite respekt och ge lite cred till en utav Sveriges top5 största musikexporter någonsin. De har inte sålt några miljontals album, men släng fram några svenska band/artister som spelat inför 90 000 på en spelning, och som legat på runt 15-20 spelningar per år med minst lika många i publiken vid spelningarna?
Citera
2012-06-24, 15:01
Medlem
discomusens avatar
Någon som har erfarenhet av hur de fungerar med att boka biljetter under såna här jätteevenemang, klarar ticnets dataserver pressen imorgonbitti? Kommer systemet att krascha och ligga nere?
Citera
2012-06-24, 15:07
Medlem
Regnum.Chroatorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discomusen
Någon som har erfarenhet av hur de fungerar med att boka biljetter under såna här jätteevenemang, klarar ticnets dataserver pressen imorgonbitti? Kommer systemet att krascha och ligga nere?
Kan vara bra att be några vänner också sitta och försöka boka samtidigt för det kan hända att servern får mycket att göra och tills sidan laddats klart så är biljetterna sålda, det var dock ett tag sedan jag bokade något via ticnet så det kanske har blivit bättre.
Citera
2012-06-24, 15:28
Medlem
spirdalas avatar
Man får känslan av att när man ser dom tillsammans i media så ser dom inte så tajt ut, så då är nog valet enkelt.

Men klart det är synd, dom gjorde mkt bra tillsammans men tror dom kommer göra (nästan) lika bra solo
Citera
2012-06-24, 15:38
Medlem
Funderarmusens avatar
Deras brandname kommer bli uttjatat, dessutom är det smart inför kommande konserterer att höja med ett exklusivt "cul8er turné" för att sedan återförenas om 3-4 år då folk börjar tröttna på deras sketna solokarriärer.
Citera
2012-06-24, 15:43
Medlem
Kebabsugers avatar
själv uppvuxen med techno/trance/house/goa och fattar inte hur man kan kalla deras riks fm/mix megapol skit musik.för house

fan mer brittney spears än d-devils/holymen/cosmic gate/infected mushroom etc...
Citera
2012-06-24, 15:50
Medlem
sparlunds avatar
Bara jag som alltid tyckt deras upplägg liknar Wu Tang Clans lite eller? Visst, de är ett kollektiv och släpper låtar ihop, men egentligen är samarbetat bara för att driva på deras individuella karriärer.
Citera
2012-06-24, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benedictus
Ett utav banden som i nutid står för den mesta musik som slår utomlands.

Vad menar du ens? Otroligt konstigt formulerat.
Citera
2012-06-24, 15:53
Medlem
plowhs avatar
Det är ju ändå 35.000+ biljetter som ska säljas, tror ni dom säljer slut första dagen?
Någon med erfarenhet från liknande event?

Ska jobba 04.00-12.000 på just Friends Arena Mest orolig för att det är folk från massa andra länder som också köper biljetter, men om jag är hemma runt ~13.00 så borde det ju inte vara något problem att rycka en standardbiljett?
Citera
2012-06-24, 16:08
Medlem
eXtracts avatar
Är det bara jag som är lite skeptisk till att dom verkligen ska splitta? Har det konfirmerats med riktiga källor, och inte bara meddelandet på deras hemsida? En sista turné kanske är JUST det, den sista turnén dom gör innan dom fokuserar mer på gruppens musik, eller alla 3 medlemmars separata karriär. Som dom gjorde 2010 (tror jag) där dom tog sommaren "ledigt" från gruppen och körde enskilda spelningar...

Känns lite som ett säljstrick, en sista chans att se SHM spela liksom. Aja, time will tell.
Citera
2012-06-24, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sparlund
Bara jag som alltid tyckt deras upplägg liknar Wu Tang Clans lite eller? Visst, de är ett kollektiv och släpper låtar ihop, men egentligen är samarbetat bara för att driva på deras individuella karriärer.
En bra låt när vi snackar wu tang clan:
http://www.youtube.com/watch?v=gpL0xVIYbnU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in