2012-06-24, 01:46
Medlem
OP.Andersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Jag är inte hårdrockare (lyssnar på techno) och jag tycker det är skönt att de lägger ner. Det fanns inget mer för dem att ge.

Ja, det kan diskuteras. De har ju i alla fall lite kvar att ge: http://www.beatmyday.com/2012/06/23/swedish-house-mafia-to-release-new-single-dont-you-worry-child-july-16/#axzz1yeQGJF00
Citera
2012-06-24, 01:47
Medlem
Choachens avatar
Sebastian Ingrosso förklarar kortfattat varför de lägger ner SHM.

Citat:
– Jag tror inte att vi är på topp. Vad vi än skulle fortsätta med skulle det bli större och större. Man är lite rädd för sig själv och för hur stort det kan bli så man väljer att lugna ner det. Alla är farsor också. Vi har inte varit rädda för att det ska gå nedåt. Snarare tvärtom, säger Sebastian Ingrosso till Nöjesbladet.

Citat:
– Det känns skönt, det har varit på gång ett tag. Men nu har vi äntligen fått ut det och nu kan man koncentrera sig på andra grejer i framtiden som man kan snacka om. Vi ska ju köra grejer innan vi lägger ner, spelningar i Sverige exempelvis. Och det blir jävligt fett.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article15022608.ab
Citera
2012-06-24, 01:47
Bannlyst
hade knappt hört talas om swedish house mafia men nu när jag provlyssnat några låtar måste jag säga att det är ingen större förlust, samma skit som spelas överallt idag ändå.
Citera
2012-06-24, 01:51
Medlem
Amazingthings avatar
Trist att det är så få som förstår hur mycket SHM har gjort för Sverige. Dom har återigen satt Sverige på kartan som ledande musikland och har styrt det kommersiella house-skeppet tillsammans med David Guetta och Avicii. Men det som verkligen särskiljer sig SHM från andra kommersiella house-artister är att dom är så ruggigt bra live - levererar grymma livemixar och överraskar en ofta då de sällan går efter en strikt setlist (till skillnad från Avicii som har kört samma setlist i alla evighet).

Citat:
Ursprungligen postat av 1258974563
Förstår inte hur det kan vara så populärt med sån här musik.. tycker verkligen det är skitdåligt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Subjectivity
Citera
2012-06-24, 01:54
Bannlyst
Axwell postade det här för en och en halv månad sen?

https://www.facebook.com/axwell/posts/10150666275036887
Citera
2012-06-24, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zarchasm
Axwell postade det här för en och en halv månad sen?

https://www.facebook.com/axwell/posts/10150666275036887

Och? Mycket kan hända på en och en halv månad.
Citera
2012-06-24, 02:01
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Vad i helvete! När säljer dem biljetterna då? Måste ju bara dra på dem nu när det är deras sista gång de spelar live!
Citera
2012-06-24, 02:03
Bannlyst
1. Oerhört överskattat "band". (subjektivt)

2. De kommer göra en "storartad comeback" efter tag till allas önskan

3. Under deras "storartade comeback" kommer de mjölka än mer pengar.
Citera
2012-06-24, 02:14
Medlem
Endast vinst på det här.

De slutar och får en legendstatus - "bästa housebandet genom tiderna".

Deras solokarriärer blir förknippade med Swedish House Mafia "Axwell från Swedish House Mafia" etc.

Om de väljer att gå tillbaka blir dem ännu större - "bästa housebandet är tillbaka".

Dem har endast att vinna på det här.
Citera
2012-06-24, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaz
När jag var ung lyssnade jag nästan enbart på The Ark, varav jag blev kallad homosexuell av mina 13-14-åriga kamrater. Inte slutade jag lyssna för det.

Jag menade inte att göra något påhopp så, utan tycker bara det är synd att alla går omkring och tycker att talanglös musik är det bästa någonsin. Själv kan jag bara lyssna på musik med användning av instrument och ingen jävla wib-wob-wob gjort i en dator.

och vem fan bryr sig om vad DU gillar eller inte gillar?
Citera
2012-06-24, 02:18
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektpolitiskt
Endast vinst på det här.

Deras solokarriärer blir förknippade med Swedish House Mafia "Axwell från Swedish House Mafia" etc.

Om de väljer att gå tillbaka blir dem ännu större - "bästa housebandet är tillbaka".

Legendstatus? Hur många skivor släppte de? 1?
Det är ju typ som att Britney Spears skulle lägga av efter första skivan.
Skulle hon då vara legend nu?
Citera
2012-06-24, 02:23
Medlem
muhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektpolitiskt
Endast vinst på det här.

Dude, Sebbe, Axwell och Steve var redan stora namn inom Housemusiken innan de började ett officiellt samarbete under "Swedish House Mafia". Hör man Sebastian Ingrosso behövs det inget, "från Swedish House Mafia" efter, för att man ska förstå vilken Sebastian det rör sig om. Just sayin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in